w samochodach są dwa rodzaje sprężarek - z regulowaną wydajnością ("wypornością" jak nieraz można przeczytać) i bez regulacji.
Regulacja wydajności realizowana jest poprzez zmianę skoku tłoczków, przy czym zamiana ta może się odbywać mechanicznie - specjalny mechanizm reguluje automatycznie skok w zależności od ciśnienia po stronie ssącej lub elektrycznie - komputer klimy reguluje wydajność w zależności od potrzeb
W sprężarkach bez regulacji stosuje się inny trik - mianowicie gdy ciśnienie po stronie ssącej spada poniżej pewnej wartości presostat rozłącza sprężarkę, gdy ciśnienie wzrośnie - załącza ją ponownie. W volvo jest zatem sprężarka o stałej wydajności i stąd jej cykliczna praca
Regulacja wydajności realizowana jest poprzez zmianę skoku tłoczków, przy czym zamiana ta może się odbywać mechanicznie - specjalny mechanizm reguluje automatycznie skok w zależności od ciśnienia po stronie ssącej lub elektrycznie - komputer klimy reguluje wydajność w zależności od potrzeb
W sprężarkach bez regulacji stosuje się inny trik - mianowicie gdy ciśnienie po stronie ssącej spada poniżej pewnej wartości presostat rozłącza sprężarkę, gdy ciśnienie wzrośnie - załącza ją ponownie. W volvo jest zatem sprężarka o stałej wydajności i stąd jej cykliczna praca
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY