Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Napełnianie klimatyzacji...

6 Odpowiedzi, 17591 Wyświetleń

korallgoll

  2007-06-13, 14:01:36
Nowy użytkownik
#6
mg napisał(a):Witam
Zajmuje się klimatyzacją samochodową od czterech lat. Kłopot z utrzymaniem czynnika chłodniczego w klimatyzacji samochodowej polega na tym, że w układzie znajduje się cała masa różnego rodzaju uszczelneń, połączeń. Większość instalacji zbudowana jest z aluminum (bardzo różnej jakości) i gumowych węży łączonych na różne sposoby. Jeśli do tego dodamy środowisko w jakim pracuje klimatyzacja samochodowa (drgania,temperatura,cała gama związków chemicznych) to nie ma się co dziwić, że co rok góra dwa należy sprawdzić i newielkie ubytki 20-30% uzupełnić.
Inaczej postępuje się przy dużych ubytkach.

Co do czynnika chłodniczego stosowanego w klimatyzacji samochodowej to spotkałem się tylko z dwoma: auta do 1993 R-12, po 93 R-134A

POZDRAWIAM
niewielkie ubytki: 20-30%. Ile % to duży ubytek?
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa