f3b napisał(a):Witam,Używałem tego przez półroku na lotinsku na Heathrow (nie wolno było stosować otwartego płomienia). Używaliśmy mechanicznych ręcznych zaciskarek i powiem że większego badziweia nie widziałem.
domyślam się, że niejeden z Was słyszał o sposobie łączenia rurek w chłodnictwie bez lutowania i spawania metodą vulkan lokring. Czy możecie się podzielić opinią ?
Wydaje się ona być bardzo skuteczna, biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku r600a trzeba baaaaaardzo ostrożnie obchodzić się z lutowaniem)
minusem 'lokringowania' na pewno jest cena, ale wydaje mi się że z czasem powinno się zwrócić, zwłaszcza że jest to metoda szybka, bezpieczna i czysta.
Oprócz chłodnictwa domowego można lokringowanie stosować w chłodnictwie i klimatyzacji przemysłowej oraz klimatyzacji samochodowej.
A jakie są wasze doświadczenia ?
pozdr.
Problemy jakie miałem. System po sprawdzeniu ciśnieniem był Ok. Po uruchomieniu system chyba pod wpływem drgań łączniki po tygodniu niektóre przepuszczały gaz.
Prawie zawsze przeciek na miedzi miękiej.
Jeszcze koszt łączki np 5/8 z 3 do 4 funtów kosztowały to jakieś 12-15 złota.
LOKRING TO WIELKIE NIEPOROZUMIENIE STOSOWANE TYLKO TAM GDZIE NIE WOLNO STOSOWAĆ OTWARTYCH PŁOMIENI
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
)