Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

A/C Prawidlowa min temp. nawiewu w nowoczesnym samochodzie kompaktowym

8 Odpowiedzi, 35663 Wyświetleń

RobertS

  2007-07-14, 17:22:24
Użytkownik
#7
w parametrach serwisowych peugeota (podobnie jak innych marek) powinny być temperatury na wylocie parownika przy różnych temperaturach zewnętrznych i wilgotności powietrza.

Chyba wszystkie nowoczesne samochody mają na parowniku (lub w jego bezpośrednim pobliżu) czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę, gdy temperatura spadnie poniżej... i tu bywa różnie, najczęściej coś około 5-7 stopni. Ma to zapobiec zalodzeniu parownika i zmniejszyć ryzyko przeziębienia pasażerów.

Jeśli ten czujnik się popsuje, lub ma wadę fabryczną (nie wskazuje prawidłowej temperatury) to masz cyrki takie jak opisujesz.

Odpal auto, włącz klimę, dmuchawa na max.
Podnieś maskę i nasłuchuj, czy sprężarka działa cały czas, czy się cyklicznie wyłącza. Jeśli chodzi cały czas - to usterka tkwi gdzie indziej.

Dla prawidłowej oceny działania klimy powinieneś podać również ciśnienia jakie panują podczas pracy układu. Dobry zakład klimy powinien Ci wydać wydruk z maszyny.

Ponadto jeśli układ byłby mało wydajny powinieneś zauważyć spadek temperatury po ustawieniu dmuchawy w położenie "1" zamiast jak piszesz "3"

Inna sprawa - może masz coś nie tak ze sterowaniem wentylacją? Tzn. może powietrze jest podgrzewane w nagrzewnicy? Jakaś linka spadła, dźwigienka się złamała/zablokowała? W wielu autach z manualną klimą można to sprawdzić przekręcając szybkim ruchm regulator temp. - w obu skrajnych położeniach powinno się słyszeć głuche "puk" zamykających się klap.

ponadto trzeba pamiętać, że przy dużej wilgotności powietrza zdolność obniżania temperatury drastycznie spada. moje auto przy temperaturze zewn. 32 st. ochładza powietrze o 23 stopnie przy wilgotności względnej 20%, o 19 stopni przy wilgotności 40% i jedynie o 13 stopni przy wilgotności 80% Aha - ten test wg serwisówki wykonuje się przy obrotach silnika 2000 i dmuchawa na max, wyłączony obieg wewn.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa