w parametrach serwisowych peugeota (podobnie jak innych marek) powinny być temperatury na wylocie parownika przy różnych temperaturach zewnętrznych i wilgotności powietrza.
Chyba wszystkie nowoczesne samochody mają na parowniku (lub w jego bezpośrednim pobliżu) czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę, gdy temperatura spadnie poniżej... i tu bywa różnie, najczęściej coś około 5-7 stopni. Ma to zapobiec zalodzeniu parownika i zmniejszyć ryzyko przeziębienia pasażerów.
Jeśli ten czujnik się popsuje, lub ma wadę fabryczną (nie wskazuje prawidłowej temperatury) to masz cyrki takie jak opisujesz.
Odpal auto, włącz klimę, dmuchawa na max.
Podnieś maskę i nasłuchuj, czy sprężarka działa cały czas, czy się cyklicznie wyłącza. Jeśli chodzi cały czas - to usterka tkwi gdzie indziej.
Dla prawidłowej oceny działania klimy powinieneś podać również ciśnienia jakie panują podczas pracy układu. Dobry zakład klimy powinien Ci wydać wydruk z maszyny.
Ponadto jeśli układ byłby mało wydajny powinieneś zauważyć spadek temperatury po ustawieniu dmuchawy w położenie "1" zamiast jak piszesz "3"
Inna sprawa - może masz coś nie tak ze sterowaniem wentylacją? Tzn. może powietrze jest podgrzewane w nagrzewnicy? Jakaś linka spadła, dźwigienka się złamała/zablokowała? W wielu autach z manualną klimą można to sprawdzić przekręcając szybkim ruchm regulator temp. - w obu skrajnych położeniach powinno się słyszeć głuche "puk" zamykających się klap.
ponadto trzeba pamiętać, że przy dużej wilgotności powietrza zdolność obniżania temperatury drastycznie spada. moje auto przy temperaturze zewn. 32 st. ochładza powietrze o 23 stopnie przy wilgotności względnej 20%, o 19 stopni przy wilgotności 40% i jedynie o 13 stopni przy wilgotności 80% Aha - ten test wg serwisówki wykonuje się przy obrotach silnika 2000 i dmuchawa na max, wyłączony obieg wewn.
Chyba wszystkie nowoczesne samochody mają na parowniku (lub w jego bezpośrednim pobliżu) czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę, gdy temperatura spadnie poniżej... i tu bywa różnie, najczęściej coś około 5-7 stopni. Ma to zapobiec zalodzeniu parownika i zmniejszyć ryzyko przeziębienia pasażerów.
Jeśli ten czujnik się popsuje, lub ma wadę fabryczną (nie wskazuje prawidłowej temperatury) to masz cyrki takie jak opisujesz.
Odpal auto, włącz klimę, dmuchawa na max.
Podnieś maskę i nasłuchuj, czy sprężarka działa cały czas, czy się cyklicznie wyłącza. Jeśli chodzi cały czas - to usterka tkwi gdzie indziej.
Dla prawidłowej oceny działania klimy powinieneś podać również ciśnienia jakie panują podczas pracy układu. Dobry zakład klimy powinien Ci wydać wydruk z maszyny.
Ponadto jeśli układ byłby mało wydajny powinieneś zauważyć spadek temperatury po ustawieniu dmuchawy w położenie "1" zamiast jak piszesz "3"
Inna sprawa - może masz coś nie tak ze sterowaniem wentylacją? Tzn. może powietrze jest podgrzewane w nagrzewnicy? Jakaś linka spadła, dźwigienka się złamała/zablokowała? W wielu autach z manualną klimą można to sprawdzić przekręcając szybkim ruchm regulator temp. - w obu skrajnych położeniach powinno się słyszeć głuche "puk" zamykających się klap.
ponadto trzeba pamiętać, że przy dużej wilgotności powietrza zdolność obniżania temperatury drastycznie spada. moje auto przy temperaturze zewn. 32 st. ochładza powietrze o 23 stopnie przy wilgotności względnej 20%, o 19 stopni przy wilgotności 40% i jedynie o 13 stopni przy wilgotności 80% Aha - ten test wg serwisówki wykonuje się przy obrotach silnika 2000 i dmuchawa na max, wyłączony obieg wewn.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY