awax napisał(a):Byniom,przecież producent auta przewiduje ok 10 procent ubytku w stosunku rocznym.Nie wprowadzaj ludzi w błąd albo pisz bardziej dokładnie.Jeżeli auto nie miało serwisu przez 8 lat i na 800 g w układzie jest 300g to to uważasz że układ jest nieszczelny?byniom napisał(a):Wielu kolegów pytających i sprzęt mówi o nabijaniu bądź napełnianiu klimy a kompletnie zapomnieli lub nie wiedza że przed napełnieniem nalezy ją naprawić i usunąć nieszczelnośc . To takie mało fachowe podejście . Myślę że powinni najpierw nauczyć się diagnozować i usówać usterki a potem się zastanawiać jaki sorzęt będzie do tego potrzebny. Ciarki mi po plecach przechodza jak widze takie podejście bo co prawda przy swojej klimie robię sam ale jak bym nie miał o tym pojęcia to w takim serwisie bym zapłacił praktycznie za nie kompletnie wykonaną usługę.
Dokładnie tak,jedynie mogę dodać,że zgodnie z projektem Ustawy ,która ma obowiązywać od lipca tego roku nie tylko należy naprawić przed napełnieniem.Ustawa wprowadza bezwzględny
ZAKAZ napełniania układów ,w których stwierdzono ubytek czynnika powyżej 10% (tu jest jeszcze uzgadniane czy 10% czy około np.100 gram)Napełnianie będzie dopuszczalne dopiero po usunięciu nieszczelności.
Doprowadzi to do sytuacji gdy "nabicie"bądz "dobicie" nieszczelnej autoklimatyzacji będzie
równoznaczne z łamaniem prawa,a kary zaczynają się od 3000 zł.
Może lepiej "nabijać "z butli,a kasę na automat przeznaczyć na grzywnę??
Nie myli się ten,który nic nie robi.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY