Witam,
Ja rozciąłem teraz pierwszy raz swojego scrolla po lini spawu dekla i zrobiłem pewne modyfikacje w głowicy. Mam pytanie teraz do tych co wiedzą coś o układzie smarowania w scrolach, bo dla mnie jest to jeszcze nie do końca jasne a nie bardzo chcę rozcinać ją dalej. Otóż chciałbym żeby smarowanie olejem działało także przy lewych obrotach silnika. W DTR-kach producent pisze, że jest dopuszczalne działanie Scrola w przeciwnym kierunku ale nie dłużej niż godzinę. Jest to oczywiste, bo zawór zwrotny zamyka się przy przeciwnym ruchu spiral i dłuższa praca może doprowadzić do utraty oleju bo będzie on wydmuchiwany bez dostarczania nowego. Ale tu producent nic nie pisze czy głowica jest smarowana przy lewych obrotach. Jak patrzy się na filmy na Youtube, gdzie demontują jej bebechy to widać w środku wałka napędowego u dołu wydrążony otwór z dwiemia łopatkami który wędruje do góry zbaczając z osi wałka. Te łopatki widać że są prostopadle zamontowane ale nie widać jak one dalej biegną (prosto czy spiralnie). Dla mnie wygląda to tak, że lecą prosto i niezależnie od obrotów zabierają olej i pompują do głowicy. Czy się mylę? Czy ktoś z was sprawdzał to i wie czy olej będzie doprowadzany przy lewych obrotach do głowicy? Jak puszczam prężarkę w prawo i w lewo to tego nie widać od góry czy olej jest zabierany.
pozdrawiam,
Nardis
Ja rozciąłem teraz pierwszy raz swojego scrolla po lini spawu dekla i zrobiłem pewne modyfikacje w głowicy. Mam pytanie teraz do tych co wiedzą coś o układzie smarowania w scrolach, bo dla mnie jest to jeszcze nie do końca jasne a nie bardzo chcę rozcinać ją dalej. Otóż chciałbym żeby smarowanie olejem działało także przy lewych obrotach silnika. W DTR-kach producent pisze, że jest dopuszczalne działanie Scrola w przeciwnym kierunku ale nie dłużej niż godzinę. Jest to oczywiste, bo zawór zwrotny zamyka się przy przeciwnym ruchu spiral i dłuższa praca może doprowadzić do utraty oleju bo będzie on wydmuchiwany bez dostarczania nowego. Ale tu producent nic nie pisze czy głowica jest smarowana przy lewych obrotach. Jak patrzy się na filmy na Youtube, gdzie demontują jej bebechy to widać w środku wałka napędowego u dołu wydrążony otwór z dwiemia łopatkami który wędruje do góry zbaczając z osi wałka. Te łopatki widać że są prostopadle zamontowane ale nie widać jak one dalej biegną (prosto czy spiralnie). Dla mnie wygląda to tak, że lecą prosto i niezależnie od obrotów zabierają olej i pompują do głowicy. Czy się mylę? Czy ktoś z was sprawdzał to i wie czy olej będzie doprowadzany przy lewych obrotach do głowicy? Jak puszczam prężarkę w prawo i w lewo to tego nie widać od góry czy olej jest zabierany.
pozdrawiam,
Nardis
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY