Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

jaki olej do klimy mondeo mk2 i ile wlać ? przypadek "złożony"...

24 Odpowiedzi, 26404 Wyświetleń

wit

  2011-04-25, 08:05:56
Top użytkownik
#1
Jestem chłodniarzem -i to raczej dobrym. tyle, że nigdy nie zajmowałem się klimą samochodową...

Pytanie -jak w temacie -znalazłem, ze najprawdopodobniej PAG 46 -tylko czy wszystko jedno jakiej firmy -czy zwracać uwagę na producenta?
i ile dodać oleju ?


mondka kupiłem dwa lata temu z uszkodzoną klimą -dziura w skraplaczu. nie było czasu się zająć -dwa lata klima pusta i dziurawa.

teraz postanowiłem ponaprawiać.... -zdemontowałem skraplacz i osuszacz, otwarty układ przedmuchałem azotem oraz przepłukałem.
dałem nowy skraplacz i osuszacz.

stary olej - odzyskałem z przedmuchania z 50cm3, ponadto spora plama na podłodze garażu po płukaniu, oraz na pewno trochę oleju wywalone ze starym skraplaczem i osuszaczem... na pewno w nich zostało.

i w sumie nie wiem ile starego oleju wywaliłem a ile zostało w układzie. Trzeba to jakoś oszacować.

układ był co najmniej dwa lata otwarty.
-obecnie po przepłukaniu i wymianie skraplacza i osuszacza zaazotowany i z nieznaną zawartością oleju.


dławnica prawdopodobnie sucha -dwa lata sprężarka nie kręciła. azotu ubywa -dobite na 10 bar -po 24 godz zostaje ze 4 bary... zastanawiam się którędy -może suchą dławnicą ? -czy po dodaniu oleju i uruchomieniu sprężarki zniknie nieszczelność ?

wziąłem się za to sam -bo nie mam czasu na dzień czy dwa odstawić wozu... w okolicy nikt nie robi tego porządnie -sami dopełniacze z automatu.
byłem -lub dzwoniłem do kilku okolicznych zakładów klim samochodowych -wszędzie propozycje, żeby wymienić dziurawy skraplacz, wszędzie sugestie.że osuszacza nie trzeba o ile tylko nie jest rozwalony, a olej to stary bez zmian i płukania -tylko z automatu dobić gazu... propozycje, że nic nie trzeba robić tylko załatać dziurę i dopełnić -po dwuletniej nieszczelności i dwa lata pustej klimie...

cóż po ponad dwuletnim rozszczelnieniu instalacji to takie rady mocno kłócą się z moją wiedzą chłodniczą... nawet jeśli ta wiedza dotyczy urządzeń przemysłowych a nie klimy samochodowej...

co radzicie -jaki olej i ile dolać ?
oryginalnie powinno być 200g oleju i 745g czynnika. Ile mogło zostać starego?

i czy kombinować -szukać nieszczelności (spryskane pianą wszystkie dostępne połączenia i węże na azocie 10bar nic nie widać -ale azotu ubywa) ) -czy lać olej i czynnik -uruchamiać i liczyć, że gdy olej pójdzie na dławicę to układ sam się doszczelni? (dławica niesprawdzana -nie mam dostępu -nie mam kanału).

pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-04-25, 08:09:54 przez wit.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa