llort napisał(a):mg napisał(a):Jeśli na wagę to typowa WULKANIZACJA.Na wagę napełnia się stu procentowo sprawny układ chłodniczy.Zafajdany skraplacz lub parownik przy prawidłowym napełnieniu układu doprowadzają do poważnych usterek.Np.Prawidłowe napełnienie przy zabrudzonym skraplaczu doprowadza do objawów przepełnienia,a te z kolei do częstego uszkodzenia sprężarek.Fajne słowo.Nominalne napełnienie.Ten sam samochód z salonu palił 6l.A po 5-ciu latach 7.Czy coś się zmieniło?Tak.Proporcjonalnie odwrotnie.Paliwa dolewamy więcej a czynnika mniej ponieważ chłodnica i skraplacz wraz z czasem tracą moc i wydajność.Powierzchnia wymiany skraplacza i parownika się zmniejsza.Wszystko się utlenia.Nawet lamele szczególnie skraplacza klimatyzacji samochodowej pod wpływem wentylatora i pyłu który do omywa i z roku na rok zmniejsza jego wydajność działając jak piaskarka.Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.
Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?
Wszystko tak jak mowisz!
ale to nie zmienia faktu ze ma niskie HP
a brudny skraplacz itp daje efekt za duzego HP
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
