ja w normalnym chłodnictwie spotkałem się, że firmy dodają do oleju jakiś znacznik -mikroskopijna ilość substancji chemicznej -obojętnej dla układu... ale -dającej się potem wykryć.
jeśli po awarii sprężarki olej nie zawiera tej substancji lub ma jej inną ilość niż fabryczny wzorzec... to oznaczam, że olej był zmieniony na nieoryginalny i nieautoryzowany -wiec można np. wykpić się z gwarancji...
firmy żądają obsługi za pomocą własnych markowych olei -i są w stanie to sprawdzić
-mimo, że oleje kilkunastu firm są praktycznie takie same i pewnie nawet z jednej linii produkcyjnej zeszły... to każdy dostaje własny niepowtarzalny podpis.
co do samochodówki -nigdy nie słyszałem, żeby jakieś czujniki rodzaju oleju lub barwnika ktoś montował -pewnie droga i skomplikowana sprawa... ale teoretycznie pewnie się da zrobić.
jakąś substancję jako dodatek -i jakiś czujnik który ją wykryje... kiedyś na pewno producenci samochodów wymyślą kolejny myk żeby zmusić do obsługi w autoryzowanych serwisach...
tyle, że raczej będzie to komputerowo elektroniczne... np co roku klima się wyłączy do czasu serwisu... gdzie ktoś podepnie klucz kodowy i wpisze własne hasło...
co do awarii z powodu nieoryginalnego barwnika... pewnie każdy barwnik spowoduje awarię jak go jest za dużo.
jeśli każdy kolejny serwisant dodaje barwnik... to w krańcowym przypadku po kilku latach sprężarkę smarujesz barwnikiem zamiast olejem...
jeśli po awarii sprężarki olej nie zawiera tej substancji lub ma jej inną ilość niż fabryczny wzorzec... to oznaczam, że olej był zmieniony na nieoryginalny i nieautoryzowany -wiec można np. wykpić się z gwarancji...
firmy żądają obsługi za pomocą własnych markowych olei -i są w stanie to sprawdzić
-mimo, że oleje kilkunastu firm są praktycznie takie same i pewnie nawet z jednej linii produkcyjnej zeszły... to każdy dostaje własny niepowtarzalny podpis.
co do samochodówki -nigdy nie słyszałem, żeby jakieś czujniki rodzaju oleju lub barwnika ktoś montował -pewnie droga i skomplikowana sprawa... ale teoretycznie pewnie się da zrobić.
jakąś substancję jako dodatek -i jakiś czujnik który ją wykryje... kiedyś na pewno producenci samochodów wymyślą kolejny myk żeby zmusić do obsługi w autoryzowanych serwisach...
tyle, że raczej będzie to komputerowo elektroniczne... np co roku klima się wyłączy do czasu serwisu... gdzie ktoś podepnie klucz kodowy i wpisze własne hasło...
co do awarii z powodu nieoryginalnego barwnika... pewnie każdy barwnik spowoduje awarię jak go jest za dużo.
jeśli każdy kolejny serwisant dodaje barwnik... to w krańcowym przypadku po kilku latach sprężarkę smarujesz barwnikiem zamiast olejem...
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY