tak... każda kombinacja -to z jednej strony sztuczne obniżanie ssania sprężarki -duszenie wydajności/przepływu/chłodzenia uzwojeń -z drugiej strony podgrzewanie zasysanych par by-pasem i dalsze pogorszenie chłodzenie agregatu -a z trzeciej strony podnoszenie odparowania w parowniku-żeby delta powietrze-czynnik była mniejsza....
to się kupy nie trzyma.... kłopot z powrotem oleju prawdopodobny -szybkie zajechanie sprężarki wręcz pewne -i to za spore pieniążki na dodatkową armaturę psującą wszystko...
cała dyskusja przypomina mi problem motoryzacyjny... jak do malucha 126p wrzucić silnik od np golfa? co zrobić, żeby przy dużej mocy jakoś się prowadził i nie wyleciał z drogi na zakręcie -oraz czy się zawieszenie nie połamie z powodu ciężaru....
Rady.
1 -podłóż pod silnik wrotki i kilka cegieł -da to dodatkowe podparcie odciążające amory.
2- jeździj z zaciągniętym ręcznym -co zmniejszy prędkość i samochód będzie lepiej prowadził się na zakrętach.
wracając do "problemu chłodniczego" dodatkowo kosztowna armatura znacząco pogorszy warunki pracy agregatu i całego obiegu. już lepiej puścić bezpośrednio - godząc się na niskie odparowanie delta poleci o jakieś 30% czyli np z 8K na12K.
będzie wiesza osuszka i większe zaszranianie parownika -konieczne częstsze odtajanie i tyle. zakładam, ze agregat jeszcze "zmieści się w kopercie"
w sumie wydajność parownika jest umowna... jeden producent poda 5kW dla delty 4K
a drugi poda 7kW dla delty 12K.
i paradoksalnie -niby słabszy parownik będzie chodził lepiej... i mimo katalogowo za małej wydajności parownika da radę -a drugi mimo katalogowo wystarczającej wydajności będzie szronił i mulił instalację...
a co do metody z wyboru na spasowanie agregatu 7kw (a dla jakiego odparowania ????
i parownika 5kW.... r407 -obniżyć wydajność przez zamianę r407 na r134. mniejszy efekt chłodniczy agregatu i parownik da radę.
przy okazji nie będziemy kombinować z armaturą dławieniem duszeniem i karmieniem sprężarki tym co wysrała...
tyle, że będzie małe ciśnienie ssania.... trzeba sprawdzić jak to się ma do koperty na r134a
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-06-27, 10:23:00 przez wit.)
to się kupy nie trzyma.... kłopot z powrotem oleju prawdopodobny -szybkie zajechanie sprężarki wręcz pewne -i to za spore pieniążki na dodatkową armaturę psującą wszystko...
cała dyskusja przypomina mi problem motoryzacyjny... jak do malucha 126p wrzucić silnik od np golfa? co zrobić, żeby przy dużej mocy jakoś się prowadził i nie wyleciał z drogi na zakręcie -oraz czy się zawieszenie nie połamie z powodu ciężaru....
Rady.
1 -podłóż pod silnik wrotki i kilka cegieł -da to dodatkowe podparcie odciążające amory.
2- jeździj z zaciągniętym ręcznym -co zmniejszy prędkość i samochód będzie lepiej prowadził się na zakrętach.
wracając do "problemu chłodniczego" dodatkowo kosztowna armatura znacząco pogorszy warunki pracy agregatu i całego obiegu. już lepiej puścić bezpośrednio - godząc się na niskie odparowanie delta poleci o jakieś 30% czyli np z 8K na12K.
będzie wiesza osuszka i większe zaszranianie parownika -konieczne częstsze odtajanie i tyle. zakładam, ze agregat jeszcze "zmieści się w kopercie"
w sumie wydajność parownika jest umowna... jeden producent poda 5kW dla delty 4K
a drugi poda 7kW dla delty 12K.
i paradoksalnie -niby słabszy parownik będzie chodził lepiej... i mimo katalogowo za małej wydajności parownika da radę -a drugi mimo katalogowo wystarczającej wydajności będzie szronił i mulił instalację...
a co do metody z wyboru na spasowanie agregatu 7kw (a dla jakiego odparowania ????
i parownika 5kW.... r407 -obniżyć wydajność przez zamianę r407 na r134. mniejszy efekt chłodniczy agregatu i parownik da radę.przy okazji nie będziemy kombinować z armaturą dławieniem duszeniem i karmieniem sprężarki tym co wysrała...
tyle, że będzie małe ciśnienie ssania.... trzeba sprawdzić jak to się ma do koperty na r134a
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY