skąd wiesz, że w nowej sprężarce był olej mineralny? sprawdzałeś testerem -czy "tak pisało" ?
spotykałem się z błędami producentów -sprężarki zalane innym olejem niż wynika z tabliczki znamionowej się zdarzają.
I skąd wiesz jaki olej był w starych sprężarkach?
stare urządzenie pewno kilka różnych ekip serwisowało -i nie wiadomo co lali -może jakiś syntetyk miałeś i dolałeś do niego mineralnego? to że było na r22 nie świadczy ,że pracowało na mineralnym oleju...
mogło być na jakimś PAO -a mogło być i na estrowym -może ktoś szykował układ pod retrofit na któryś z nowych czynników?
A jak teraz poszedł mineralny -to się zmieszało -i wyszło -jak wyszło...
mogłeś też mieć w starej sprężarce jakieś elementy -uszczelki czy izolacje które rozpuszczają się w nowym czynniku...
obecnie -wszystkie sprężarki -niezależnie czy na r22 czy r404/407 itd są odporne zarówno na stare jak i nowe czynniki.
kiedyś niekoniecznie dawali materiały współpracujące z MO29... i może kaszka w oleju -to rozpuszczone jakieś przekładki/uszczelki
masz dużo różnych ale.
sprawa podstawowa -powinien być wymieniony olej i w starej sprężarce. unikamy mieszania różnych olejów -nawet w obrębie tego samego rodzaju ... staramy się dopełniać olejem tego samego producenta....
albo --nie wiedząc dokładnie czym są zalane sprężarki wymieniamy całość oleju w całym układzie.
stary układ -uszkodzona sprężarka -retrofit... - w układzie pewno był brud -może jakieś elementy po zatarciu sprężarki. opiłki itd... układ powinien być płukany.
bo wszelkie "śmieci" dostały się do nowego oleju...
i kolejne ale.
zamiennik za stary gaz. niby może pracować na tym samym oleju... -niby można wiele... ale ja już dawno oduczyłem się bezkrytycznie wierzyć w reklamy. zamiennik jest kompatybilny z olejem mineralnym -co wcale nie oznacza, ze olej wraca równie dobrze jak wracał ze starym czynnikiem.
jeśli masz prawidłowo skonstruowany układ -prędkości przepływu -spadki - syfony -to na zamienniku układ będzie hulał. jeśli są błędy konstrukcyjne... to stary gaz wiele wybaczał -i mimo błędów jakoś to chodziło -olej wracał. z Z zamiennikiem drop in już wcale niekoniecznie wraca... zamiennik może pracować z olejem mineralnym... pod warunkiem, ze układ jest prawidłowo skonstruowany.
przyczyn awarii może być kilka różnych. trudno zgadywać na odległość.
spotykałem się z błędami producentów -sprężarki zalane innym olejem niż wynika z tabliczki znamionowej się zdarzają.
I skąd wiesz jaki olej był w starych sprężarkach?
stare urządzenie pewno kilka różnych ekip serwisowało -i nie wiadomo co lali -może jakiś syntetyk miałeś i dolałeś do niego mineralnego? to że było na r22 nie świadczy ,że pracowało na mineralnym oleju...
mogło być na jakimś PAO -a mogło być i na estrowym -może ktoś szykował układ pod retrofit na któryś z nowych czynników?
A jak teraz poszedł mineralny -to się zmieszało -i wyszło -jak wyszło...
mogłeś też mieć w starej sprężarce jakieś elementy -uszczelki czy izolacje które rozpuszczają się w nowym czynniku...
obecnie -wszystkie sprężarki -niezależnie czy na r22 czy r404/407 itd są odporne zarówno na stare jak i nowe czynniki.
kiedyś niekoniecznie dawali materiały współpracujące z MO29... i może kaszka w oleju -to rozpuszczone jakieś przekładki/uszczelki
masz dużo różnych ale.
sprawa podstawowa -powinien być wymieniony olej i w starej sprężarce. unikamy mieszania różnych olejów -nawet w obrębie tego samego rodzaju ... staramy się dopełniać olejem tego samego producenta....
albo --nie wiedząc dokładnie czym są zalane sprężarki wymieniamy całość oleju w całym układzie.
stary układ -uszkodzona sprężarka -retrofit... - w układzie pewno był brud -może jakieś elementy po zatarciu sprężarki. opiłki itd... układ powinien być płukany.
bo wszelkie "śmieci" dostały się do nowego oleju...
i kolejne ale.
zamiennik za stary gaz. niby może pracować na tym samym oleju... -niby można wiele... ale ja już dawno oduczyłem się bezkrytycznie wierzyć w reklamy. zamiennik jest kompatybilny z olejem mineralnym -co wcale nie oznacza, ze olej wraca równie dobrze jak wracał ze starym czynnikiem.
jeśli masz prawidłowo skonstruowany układ -prędkości przepływu -spadki - syfony -to na zamienniku układ będzie hulał. jeśli są błędy konstrukcyjne... to stary gaz wiele wybaczał -i mimo błędów jakoś to chodziło -olej wracał. z Z zamiennikiem drop in już wcale niekoniecznie wraca... zamiennik może pracować z olejem mineralnym... pod warunkiem, ze układ jest prawidłowo skonstruowany.
przyczyn awarii może być kilka różnych. trudno zgadywać na odległość.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY