wit napisał(a):Na kim ciąży obowiązek powtórnej kontroli szczelności po naprawie nieszczelności w przypadku napraw gwarancyjnych ?
W przypadku gwarancji: na gwarancie, w przypadku naprawy gwarancyjnej na firmie wykonującej naprawy dla gwaranta.
Napraw / wymian / diagnostyki powinna wykonywać ta sama firma co montowała ( i sprzedawała*) urządzenie . Jest wówczas zachowana pełna procedura gwarancyjna .
Problem dla firmy serwisującej montującej jest umowa z importerem / gwarantem .
Dla przykładu Samsung pokrywa jakąś tam część kosztów . Reszta nie lub niechętnie .
Dlatego ważne jest by była to ta sama firma co sprzedawała*, montowała ponieważ ona powinna sobie w marży towaru zostawić część zysku na taką okoliczność i partycypować w kosztach .
Części fabryczne dostarcza gwarant, serwis materiały.
Robiąc ofertę na kontrolę szczelności i naprawy musisz zawrzeć powtórną kontrolę szczelności w ofercie ponieważ jako serwis wykonujący naprawę również masz obowiązek powtórnej kontroli naprawianego urządzenia.
Nie wiem czy ci to po może... czy nie namiesza.... ale z tego co wiem powinieneś mieć opracowane procedury zgodne z ustawą FGaz w jakich przypadkach należy wykonywać kontrolę szczelności.
... w naszej mamy zawartą treść :
W celu weryfikacji usunięcia nieszczelności układu należy wykonać kontrolę szczelności układu w terminie do 1 miesiąca od daty usunięcia nieszczelności .
Reasumując po gwarancji wszystkie koszta są po stronie klienta na gwarancji po stronie gwaranta
przy założeniu iż klient przestrzegał gwarancji .
Jest trzeci przypadek rozszczelnienie instalacji - tu koszt po stronie klienta o ile instalacja nie była objęta gwarancją jakości lub upłynęła rękojmia od czasu jej wykonania.
Jak namieszałem to z góry proszę o sprostowanie.
Części oraz urządzenia firmy Daikin
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY