troszkę się bałem... - okolice zera skraplanie...
-dlatego "skoczki" (presostaty) wentylatorów ustawiłem wyżej -na 8 bar... i niby tyle lub powyżej skraplanie powinno się utrzymywać... chyba, że jest -25*C i wiatr dmuchający wprost na skraplacz... to i bez wiatraków skraplanie spada... skraplacze są duże.
koperta...
cóż z lewej -ograniczenie ,że za niskie odparowanie to brak chłodzenia uzwojeń silnika.
z prawej -za wysokie odparowanie -to silnik przeciążany...
z góry -zarówno przeciążony silnik jak i mechaniczne przeciążenie układów korbowodowych...
-wszystkie powyższe kryteria oczywiście są powiązane ze sobą...
ale od dołu -nie ma jakiegoś ostrego kryterium. producenci zazwyczaj rysują dolną poziomą linię koperty na +20*C -jako temp odpowiadającą ciśnieniu cieczy zapewniającemu stabilność TZR -i nawet nie zastawiają się czy można niżej...
według mnie "za małe obciążenie" i mechaniczne i silnika raczej nie powinno być problemem... jedynie nie jest optymalne względem poboru prądu...
-no i pewnym ryzykiem jest zbytnie przechłodzenie korpusu sprężarki i oleju... -ale te agregaty są w pomieszczeniu a jedynie skraplacze na dachu... trzeba pilnować grzałek oleju.
no i producenci jednak zestawiają sprężarki w układy dwustopniowe -gdzie dolny stopień idzie na niskich tłoczeniach... -więc przyjąłem ,że okresowo może być niskie skraplanie...
koperta troszkę naciągana... -kiedyś dawno dawno temu projektowałem płytę zaworową sprężarki oraz układ korbowy... może troszkę za mało się do tematu przykładałem... zaliczyć trzeba było... -jednak -troszkę wyczucia pozostało...
w każdym razie -układ goni -jak dotąd -bezawaryjnie . A sprężarki dają "200% możliwości" ...
-dlatego "skoczki" (presostaty) wentylatorów ustawiłem wyżej -na 8 bar... i niby tyle lub powyżej skraplanie powinno się utrzymywać... chyba, że jest -25*C i wiatr dmuchający wprost na skraplacz... to i bez wiatraków skraplanie spada... skraplacze są duże.
koperta...
cóż z lewej -ograniczenie ,że za niskie odparowanie to brak chłodzenia uzwojeń silnika.
z prawej -za wysokie odparowanie -to silnik przeciążany...
z góry -zarówno przeciążony silnik jak i mechaniczne przeciążenie układów korbowodowych...
-wszystkie powyższe kryteria oczywiście są powiązane ze sobą...
ale od dołu -nie ma jakiegoś ostrego kryterium. producenci zazwyczaj rysują dolną poziomą linię koperty na +20*C -jako temp odpowiadającą ciśnieniu cieczy zapewniającemu stabilność TZR -i nawet nie zastawiają się czy można niżej...
według mnie "za małe obciążenie" i mechaniczne i silnika raczej nie powinno być problemem... jedynie nie jest optymalne względem poboru prądu...
-no i pewnym ryzykiem jest zbytnie przechłodzenie korpusu sprężarki i oleju... -ale te agregaty są w pomieszczeniu a jedynie skraplacze na dachu... trzeba pilnować grzałek oleju.
no i producenci jednak zestawiają sprężarki w układy dwustopniowe -gdzie dolny stopień idzie na niskich tłoczeniach... -więc przyjąłem ,że okresowo może być niskie skraplanie...
koperta troszkę naciągana... -kiedyś dawno dawno temu projektowałem płytę zaworową sprężarki oraz układ korbowy... może troszkę za mało się do tematu przykładałem... zaliczyć trzeba było... -jednak -troszkę wyczucia pozostało...
w każdym razie -układ goni -jak dotąd -bezawaryjnie . A sprężarki dają "200% możliwości" ...
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY