Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Agregat komory chłodniczej - praca wentylatora skraplacza

59 Odpowiedzi, 63085 Wyświetleń

wit

  2011-11-24, 17:20:00
Top użytkownik
#38
falownik -fajna rzecz -jeśli zależy nam na utrzymaniu konkretnego ciśnienia skraplania -rzędu kilkunastu bar.
jednak falownik i troszkę kosztuje i jest potencjalnie awaryjny...

jeśli CAŁY układ jest projektowany do pracy z możliwie niskim (na granicy zdrowego rozsądku) ciśnieniem skraplania -to niedokładność skoczka (presostatu) -dP rzędu 2 czy 3 bar żadnej różnicy nie robi... czy jest 8 czy 11 bar -w tym zakresie układowi to prawie nic nie zmienia... jak wzrośnie do 18bar -układ też goni -tylko traci troszkę wydajności i pobiera więcej prądu.... jak w warunkach zimowych -przy silnym wietrze skraplanie spada na długie minuty pracy poniżej tych 8bar nawet na 5 bar -układ też goni...

a tzr... w katalogu danfossa... są bardzo fajne tabelki -zależność wydajności dyszy tzr od różnicy ciśnień przed i za zaworem... oraz od ciśnienia (temperatury )parowania...

jeśli rozumie się i "czuje" wzajemne współzależności -uwzględni się zmiany temp otoczenia -zmiany obciążenia komory startującej ze świeżym ciepłym wsadem -i już zmrożonej -zmiany dT skraplacza i dT parownika przy zmiennych warunkach i powiązane z tym zmiany wydajności -można zaprojektować układ chłodniczy dopasowujący się do konkretnych warunków pracy...
np mała sprężarka dająca 7 czy 9 kW w warunkach silnego domrażania... i jednocześnie ta sama sprężarka dająca 20kW po załadunku komory świeżym towarem... układ który normalnie jedzie pomiędzy skraplaniami +10C i +35C (nawet chwilowo +5C a +40C) -układ który eksploatacyjnie zużywa około połowy normalnej ilości energii...
Da się. ale wydajność wszystkich części musi się zmieniać w spasowany wzajemnie sposób.
coś jakby samochód który z górki leci dużo szybciej przy minimalnym zużyciu paliwa...

troszkę to skomplikowane -i łatwo można się naciąć. ale... da się.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa