Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Zimna sprężarka

30 Odpowiedzi, 28083 Wyświetleń

wit

  2011-12-15, 16:26:51
Top użytkownik
#16
KibicL -nie bronię instytucji utrzymania ruchu -pracuję w takiej -ale jednocześnie pracowałem/pracuję także i w firmach serwisowych....

-zauważam jedynie fakty -ekonomia utrzymania ruchu tzw "małego chłodnictwa" - kilku -kilkunastu urządzeń o wydajnościach rzędu kilku -max kilkudziesięciu kW
- i ekonomia utrzymania ruchu w firmach gdzie wydajności maszyn liczy się w megawatach bardzo się różnią...


godzina awaryjnego postoju maszyny jest czasem zdecydowanie droższa niż miesięczne utrzymanie pracownika wraz z zapleczem serwisowym...


podejrzewam, ze chciałbyś w ciągu 5lat na serwisie zarobić tyle co np zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego lub mięsnego -czy większy zakład przerobu tworzyw sztucznych miesięcznie wydaje na sam prąd dla chłodnictwa... to tylko -skala wielkości.


a firmy serwisowe -miewają części do maszyn typu bitzerek lub frascold czy inny danfosik -kilkanaście kW -kilkadziesiąt m3/godz - ale nie do dużych.
już do agregatów mroźniczych rzędu 100kW na części się czeka po kilka dni.
wiesz jak się serwisuje sprężarki chłodnicze z silnikami 400 i więcej kW?

firma serwisowa nie stworzy sobie magazynu takich części.

Użytkownik -może zmagazynować żywotne podzespoły.

czas reakcji -raczej żadna firma serwisowa nie reaguje poniżej 4 godzin -zwłaszcza nocą w niedzielę...

a będący na etacie pracownik często naprawia maszynę w ciągu kilkunastu minut. 80% awarii to w sumie drobiazgi -tylko trzeba rozpoznać jakie.

Kilka godzin czekania na serwis -gdy 100 ludzi pobiera pensje -a zamiast pracować - siedzi i czeka na uruchomienie linii produkcyjnych wymusza zupełnie inna ekonomię niż korzystanie z zewnętrznych firm serwisowych...
serwis dużych maszyn -to tylko serwis producencki -a ten i się ceni -i reaguje po kilku dniach.

pracownik utrzymania ruchu -jest na miejscu i reaguje natychmiast.

Godzina postoju dla dziesiątek -setek ludzi -i zmarnowany -lub tylko niewyprodukowany towar... to też ekonomia.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa