zakładam jedynie , że działasz zgodnie z prawem. nic innego nie zakładam
- do wszelkich prac z czynnikiem r22 obowiązują pewne procedury i uprawnienia -w innym przypadku popełniasz PRZESTĘPSTWO.
co do opisu urządzenia -napisałem wyraźnie -nie będzie działać -a analogie chyba były jasne.
sprężarka na r22 nie da rady z r410 -za słaby silnik -i szybko padnie -po prostu sprężarki na r410 są inne -mają mocniejsze o 50% silniki.
w drugą stronę klimatyzator na r410 -jeśli napełnisz r407 -powinien zadziałać -ale straci połowę wydajności. oczywiście dojdą sprawy typu niewłaściwy lub zmieszany olej, zła długość kapilary lub niewłaściwy zawór rozprężny itp. w tą stronę da się -ale trzeba sporo dostosować. i traci się wydajność.
r407 i r410 -są zamiennikami ale nie "drop in" .
nie można spuścić 22 i napełnić 407 czy 410.
zamiennikami są jedynie w sensie, ze kiedyś urządzenia kiedyś budowane na 22 -obecnie buduje się na 407 lub 410. ale budowa będzie inna.
inna na 22 -inna na 407 i jeszcze inna na 410. inna -choć w ogólnym zarysie podobna. diabeł tkwi w szczegółach.
jak ten samochód - i ten ma 4 koła i ten -i ten ma kierownice i ten drugi -ale jeden jest na ropę a drugi na benzynę -i to nie jest zamienne.
choć -można powiedzieć, że ropa (olej napędowy) jest zamiennikiem benzyny -kiedyś budowano prawie wszystkie samochody na benzynę -teraz -buduje się na ropę. więc to zamiennik.
ropa zamieniła benzynę -samochody ropniaki zastąpiły benzyniaki .
jednak nie da się lać ropy do benzyniaka -choć ropa zamieniła w wielu zastosowaniach benzynę -to urządzenie musi być przystosowane.
kompletne urządzenie na r22 można przystosować pod r407.
nie da się w sposób dowolny składać elementów -każdy od innego czynnika -bo całość nie gra ze sobą.
sprężarka na r22 nie nadaje się do układu na r410. sprężarka od r407 zresztą te nie zawsze.
choć teraz często są sprężarki uniwersalne -na r404,r407,r410 i r134
-to stara sprężarka na r22 raczej nie da rady na 410 .
te uniwersalne mają mocniejszy silnik -z 407 czy 134 pracuje niedociążony.
ta na 22 ma prawdopodobnie mały -słabszy silnik -który przy 410 będzie przeciążony.
cytat z linka podanego przez Klimatologa...
"Jeśli rozważa się wykorzystanie mieszaniny R41OA w całym typowym zakresie stosowania R22, trzeba uwzględnić wyraźnie różne własności termodynamiczne obu czynników (np. ciśnienia robocze, masowe i objętościowe natężenie przepływu, gęstość pary). Wymuszają one poważne zmiany konstrukcyjne w sprężarkach,"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-02, 19:54:29 przez wit.)
- do wszelkich prac z czynnikiem r22 obowiązują pewne procedury i uprawnienia -w innym przypadku popełniasz PRZESTĘPSTWO.
co do opisu urządzenia -napisałem wyraźnie -nie będzie działać -a analogie chyba były jasne.
sprężarka na r22 nie da rady z r410 -za słaby silnik -i szybko padnie -po prostu sprężarki na r410 są inne -mają mocniejsze o 50% silniki.
w drugą stronę klimatyzator na r410 -jeśli napełnisz r407 -powinien zadziałać -ale straci połowę wydajności. oczywiście dojdą sprawy typu niewłaściwy lub zmieszany olej, zła długość kapilary lub niewłaściwy zawór rozprężny itp. w tą stronę da się -ale trzeba sporo dostosować. i traci się wydajność.
r407 i r410 -są zamiennikami ale nie "drop in" .
nie można spuścić 22 i napełnić 407 czy 410.
zamiennikami są jedynie w sensie, ze kiedyś urządzenia kiedyś budowane na 22 -obecnie buduje się na 407 lub 410. ale budowa będzie inna.
inna na 22 -inna na 407 i jeszcze inna na 410. inna -choć w ogólnym zarysie podobna. diabeł tkwi w szczegółach.
jak ten samochód - i ten ma 4 koła i ten -i ten ma kierownice i ten drugi -ale jeden jest na ropę a drugi na benzynę -i to nie jest zamienne.
choć -można powiedzieć, że ropa (olej napędowy) jest zamiennikiem benzyny -kiedyś budowano prawie wszystkie samochody na benzynę -teraz -buduje się na ropę. więc to zamiennik.
ropa zamieniła benzynę -samochody ropniaki zastąpiły benzyniaki .
jednak nie da się lać ropy do benzyniaka -choć ropa zamieniła w wielu zastosowaniach benzynę -to urządzenie musi być przystosowane.
kompletne urządzenie na r22 można przystosować pod r407.
nie da się w sposób dowolny składać elementów -każdy od innego czynnika -bo całość nie gra ze sobą.
sprężarka na r22 nie nadaje się do układu na r410. sprężarka od r407 zresztą te nie zawsze.
choć teraz często są sprężarki uniwersalne -na r404,r407,r410 i r134
-to stara sprężarka na r22 raczej nie da rady na 410 .
te uniwersalne mają mocniejszy silnik -z 407 czy 134 pracuje niedociążony.
ta na 22 ma prawdopodobnie mały -słabszy silnik -który przy 410 będzie przeciążony.
cytat z linka podanego przez Klimatologa...
"Jeśli rozważa się wykorzystanie mieszaniny R41OA w całym typowym zakresie stosowania R22, trzeba uwzględnić wyraźnie różne własności termodynamiczne obu czynników (np. ciśnienia robocze, masowe i objętościowe natężenie przepływu, gęstość pary). Wymuszają one poważne zmiany konstrukcyjne w sprężarkach,"
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY