Witam
Poproszono mnie o opinię i chciałbym się z Wami skonsultować.
Brak jakiejkolwiek DTR.
Informacje o jakie poprosiłem i pomierzone przez technika :
Urządzenie ok 40 kW.
Sprężarka, skraplacz, zbiornik cieczy, zawór 4 drogowy, TZR, parownik.
Brak filtru cieczy oraz jakichkolwiek zaworów odcinających.
Sprężarka scroll, czynnik r 407, termostatyczny zawór rozprężny z zewn. wyrównaniem ciśnienia.
Poproszono mnie o opinię i chciałbym się z Wami skonsultować.
Ok 18kg zostało sciągnietego czynnika z układu.
Sprężarka była uszkodzona, została wymieniona, wymieniono także zawór rozprężny + dysza nowa(na taką jaka była zastana).
Po napełnieniu 15 kg czynnika i uruchomieniu urządzenia podlewa sprężarkę.
zmierzone temperatury :
temp końca sprężania : 46
temp przed zaworem rozprężnym : 39
temp za zaworem rozprężnym : 6
temp za parownikiem : 9
temp na ssaniu sprężarki: 15
Na zaworze 4 drogowym :
tłoczenie wej/ wyj : 51 / 50
ssanie : wej / wyj : 4.7 / 4.7
Podane temp są w stopniach celsjusza.
Na początku myślałem że może "popuszczać" zawór 4 drogowy ale po pomiarze temp wyeliminowałem tę przyczynę.
Regulacja zaworu rozprężnego nie daje żadnych efektów na manometrach.
Mam kilka pytań:
1. jak można jeszcze bez demontownia zaworu 4 drogowego sprawdzić go ?
2. na ile prawdopodobne może być, że oryginalnie (tzn. wcześniej ) była założona za duża dysza w zaworze i podlewało sprężarke co doprowadziło do uszkodzenia ?
3. jak można sprawdzić jeszcze zawór oprócz metody na "gorącą wodę" ?
4. jaka może być jeszcze przyczyna Waszym zdaniem ?
Poproszono mnie o opinię i chciałbym się z Wami skonsultować.
Brak jakiejkolwiek DTR.
Informacje o jakie poprosiłem i pomierzone przez technika :
Urządzenie ok 40 kW.
Sprężarka, skraplacz, zbiornik cieczy, zawór 4 drogowy, TZR, parownik.
Brak filtru cieczy oraz jakichkolwiek zaworów odcinających.
Sprężarka scroll, czynnik r 407, termostatyczny zawór rozprężny z zewn. wyrównaniem ciśnienia.
Poproszono mnie o opinię i chciałbym się z Wami skonsultować.
Ok 18kg zostało sciągnietego czynnika z układu.
Sprężarka była uszkodzona, została wymieniona, wymieniono także zawór rozprężny + dysza nowa(na taką jaka była zastana).
Po napełnieniu 15 kg czynnika i uruchomieniu urządzenia podlewa sprężarkę.
zmierzone temperatury :
temp końca sprężania : 46
temp przed zaworem rozprężnym : 39
temp za zaworem rozprężnym : 6
temp za parownikiem : 9
temp na ssaniu sprężarki: 15
Na zaworze 4 drogowym :
tłoczenie wej/ wyj : 51 / 50
ssanie : wej / wyj : 4.7 / 4.7
Podane temp są w stopniach celsjusza.
Na początku myślałem że może "popuszczać" zawór 4 drogowy ale po pomiarze temp wyeliminowałem tę przyczynę.
Regulacja zaworu rozprężnego nie daje żadnych efektów na manometrach.
Mam kilka pytań:
1. jak można jeszcze bez demontownia zaworu 4 drogowego sprawdzić go ?
2. na ile prawdopodobne może być, że oryginalnie (tzn. wcześniej ) była założona za duża dysza w zaworze i podlewało sprężarke co doprowadziło do uszkodzenia ?
3. jak można sprawdzić jeszcze zawór oprócz metody na "gorącą wodę" ?
4. jaka może być jeszcze przyczyna Waszym zdaniem ?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY