Jestem na forum całkowicie nowy, ale z uwagą przeczytałem post i odpowiedzi. Moim skromnym zdaniem aby sprawdzć szczelność układu, a szczególnie w tym przypadku, niezbędne jest przeprowadzenie próby nad i pdciśnienia. Osobiście stosuję azot z barwnikiem UV i cinieniem 16 barów przez 24 godz., z czego sporządzam protokół (w załączeniu). Jeżeli są nieszczelności, to UV pokaże dokładnie każde miejsce, skąd "uciekał" azot. Jeżeli chodzi o ilość czynnik i oleju, to jest to wg. mojej oceny problem znacznie bardziej skomplikowany, gdyż nie wiem jaka to ASTRA F (chodzi o rocznik (1991-1994, czy 1994-1998) oraz, czy jest to oryginalna klima dołożona, czy typowa samoróbka. Istotne są przekroje i długość przewodów, sprężarka. Wszystko to ma wpływ na ilość czynnika w układzie. Jeżeli jest to "przekładka" to proponuję sprawdzić na www.wega.net.pl - tam są wszystkie niezbędne dane dot. ilości oleju i czynnika, czasu próżni. Co do osuszacza, to bezwzględnie wymienić, podobnie jak olej w sprężarce. Osobiście uważam, że ilość oleju do sprężarek podawana jest w gramacha nie mililitrach, a co do ilości czynnika, to tak jak w jednej z odpowiedzi - waga! (pod warunkiem że jest to przekłądka - inaczej "na oko" czyli tabela ciśneń LP i HP oraz temp. chłodzenia. Tak na marginesie to zazdroszczę samozaparcia!!! SZACUN!.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Jaka metoda sprawdzenia szczelności klimatyzacji jest najlepsza?
37 Odpowiedzi, 51358 Wyświetleń| Wiadomości w tym wątku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY