no to jeśli to coś zmieni to napiszę, że klima jest jak najbardziej oryginalna, wszystko zostało zrobione tak, żeby to było mniej więcej jak w oryginalnej Astrze z klimą. Wymieniłem w zasadzie wszystkie pierdoły, które rzuciły mi się w katalogu części Opla i które różniły się w wersji bez klimy i z klimą. czyli takie jak mocowania klimatyzacji itd. Dawca pochodził z roku 94, była to wersja już po lifcie. Węże były zmieniane powtórnie, ale na 90% też poliftowe, bo pochodzą z Astry z silnikiem X16XEL.
Chłodnica, skraplacz były zmieniane, lecz to drugie zmienię na pewno teraz. Jak i część oringów, na pewno te od skraplacza jak i przy parowniku, bo jeden różni się nieco rozmiarem, ale przy napełnianiu był szczelny jak i teraz to połączenie jest suche.
Jeśli można to chciałbym się spytać jeszcze o jedną rzecz, pytanie może dla Was trochę dziwne - czym się różni olej, który jest w sprężarce i który się wymienia poprzez korek spustowy, a ten, co się go dozuje podczas napełniania układu?
Otóż znalazłem takie info co do mojego ukladu:
Ilość czynnika
(w gramach) 900
Ilość oleju
(w gramach) 295 <-- tu raczej wydaje mi się, że w mililitrach
Z tego co pamiętam, klimiarz wbił mi ok. 700g + 225ml oleju, te info znalazłem na szybko w necie. Na naklejce sprężarki mam jakieś 295ml. Czy to jest ilość oleju, którą mam zapodać podczas napełniania, czy to ten, który jest sobie w sprężarce i go wymieniam poprzez odkręcenie korka? podejrzewam, że przy napełnianiu.
Co do sprężarki to i tak muszę pierw ściągnąć koło pasowe i sprzęgło, aby zobaczyć rodzaj uszczelnienia czołowego, gdyż były dwa rodzaje (metalowy i metalowy oblany gumą, miały inne rozmiary). to przy okazji przeleję ten olej do jakiegoś pojemniczka z miarką i styknie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 14:25:03 przez jogus48.)
Chłodnica, skraplacz były zmieniane, lecz to drugie zmienię na pewno teraz. Jak i część oringów, na pewno te od skraplacza jak i przy parowniku, bo jeden różni się nieco rozmiarem, ale przy napełnianiu był szczelny jak i teraz to połączenie jest suche.
Jeśli można to chciałbym się spytać jeszcze o jedną rzecz, pytanie może dla Was trochę dziwne - czym się różni olej, który jest w sprężarce i który się wymienia poprzez korek spustowy, a ten, co się go dozuje podczas napełniania układu?
Otóż znalazłem takie info co do mojego ukladu:
Ilość czynnika
(w gramach) 900
Ilość oleju
(w gramach) 295 <-- tu raczej wydaje mi się, że w mililitrach
Z tego co pamiętam, klimiarz wbił mi ok. 700g + 225ml oleju, te info znalazłem na szybko w necie. Na naklejce sprężarki mam jakieś 295ml. Czy to jest ilość oleju, którą mam zapodać podczas napełniania, czy to ten, który jest sobie w sprężarce i go wymieniam poprzez odkręcenie korka? podejrzewam, że przy napełnianiu.
Co do sprężarki to i tak muszę pierw ściągnąć koło pasowe i sprzęgło, aby zobaczyć rodzaj uszczelnienia czołowego, gdyż były dwa rodzaje (metalowy i metalowy oblany gumą, miały inne rozmiary). to przy okazji przeleję ten olej do jakiegoś pojemniczka z miarką i styknie
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY