Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Jaka metoda sprawdzenia szczelności klimatyzacji jest najlepsza?

37 Odpowiedzi, 51381 Wyświetleń

jogus48

  2013-06-06, 14:16:09
Nowy użytkownik
#8
no to jeśli to coś zmieni to napiszę, że klima jest jak najbardziej oryginalna, wszystko zostało zrobione tak, żeby to było mniej więcej jak w oryginalnej Astrze z klimą. Wymieniłem w zasadzie wszystkie pierdoły, które rzuciły mi się w katalogu części Opla i które różniły się w wersji bez klimy i z klimą. czyli takie jak mocowania klimatyzacji itd. Dawca pochodził z roku 94, była to wersja już po lifcie. Węże były zmieniane powtórnie, ale na 90% też poliftowe, bo pochodzą z Astry z silnikiem X16XEL.

Chłodnica, skraplacz były zmieniane, lecz to drugie zmienię na pewno teraz. Jak i część oringów, na pewno te od skraplacza jak i przy parowniku, bo jeden różni się nieco rozmiarem, ale przy napełnianiu był szczelny jak i teraz to połączenie jest suche.

Jeśli można to chciałbym się spytać jeszcze o jedną rzecz, pytanie może dla Was trochę dziwne - czym się różni olej, który jest w sprężarce i który się wymienia poprzez korek spustowy, a ten, co się go dozuje podczas napełniania układu?

Otóż znalazłem takie info co do mojego ukladu:

Ilość czynnika
(w gramach) 900

Ilość oleju
(w gramach) 295 <-- tu raczej wydaje mi się, że w mililitrach

Z tego co pamiętam, klimiarz wbił mi ok. 700g + 225ml oleju, te info znalazłem na szybko w necie. Na naklejce sprężarki mam jakieś 295ml. Czy to jest ilość oleju, którą mam zapodać podczas napełniania, czy to ten, który jest sobie w sprężarce i go wymieniam poprzez odkręcenie korka? podejrzewam, że przy napełnianiu.

Co do sprężarki to i tak muszę pierw ściągnąć koło pasowe i sprzęgło, aby zobaczyć rodzaj uszczelnienia czołowego, gdyż były dwa rodzaje (metalowy i metalowy oblany gumą, miały inne rozmiary). to przy okazji przeleję ten olej do jakiegoś pojemniczka z miarką i styknie Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 14:25:03 przez jogus48.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa