Odebrałem auto z naprawy i oczywiście natychmiast zrobiłem test wydajności klimy:
Warunki testu:
? Test w cieniu.
? Otwarta pokrywa silnika.
? Otwarte przednie drzwi.
? Ustawione pokrętło regulacji temperatury na maksymalne chłodzenie, wyłączony dual mode i auto.
? Nawiew ustawiony na maksymalne obroty wiatraka.
? Utrzymywana prędkość obrotowa silnika na poziomie 1 500 obr./min.
? W samochodzie nie było kierowcy ani pasażerów.
? Wilgotność ok. 50 %.
? Temperatura na zewnątrz 25,5 °C.
Po uruchomieniu klimatyzacji, po 10 minutach jej działania w wyżej wymienionych warunkach, odczytałem z termometrów:
- temperaturę w nawiewie środkowym = 7,5 °C,
- temperaturę w pobliżu wlotu zespołu dmuchawy = 20,5 °C,
oraz z trybu diagnostycznego z czujników w samochodzie:
- TR, In-car Temperature (Temperatura wnętrza) = 21,58 °C,
- TMA, Outside Air Temperature (Temperatura zewnętrzna) = 25,5 °C,
- TW, Engine coolant Temperature (Temperatura cieczy chłodzącej silnika) = 93,74 °C,
- TE, Evaporator Outlet Air Temperature (Temperatura powietrza wylotowego parownika) = 6,2 °C,
- DrVENT, Driver's Vent Air Temperature (Temperatura powietrza nawiewanego kierowcy) = 7,17 °C,
- PaVENT, Passenger's Vent Air Temperature (Temperatura powietrza nawiewanego pasażera) = 6,5 °C,
- TAO, Vent Temperature Air Out (TAO) Temperatura powietrza nawiewanego = 7,48 °C,
- Pd sensor, A/C pressure (cińienie A/C) = 1,45 MPa
Następnie zamknąłem drzwi, zostawiłem silnik na biegu jałowym i ponowiłem odczyty ze wskaźników po kolejnych 10 minutach, kolejno jak wyżej:
TR=17,2 °C,
TMA=25,5 °C,
TW=93,4 °C,
TE=4,16 °C,
DrVENT=5,78 °C,
PaVENT=5,20 °C,
TAO=15,94 °C,
Pd=1,37 MPa.
Proszę o info, czy są to dobre parametry, tzn. czy klima chodzi na 100%?
Warunki testu:
? Test w cieniu.
? Otwarta pokrywa silnika.
? Otwarte przednie drzwi.
? Ustawione pokrętło regulacji temperatury na maksymalne chłodzenie, wyłączony dual mode i auto.
? Nawiew ustawiony na maksymalne obroty wiatraka.
? Utrzymywana prędkość obrotowa silnika na poziomie 1 500 obr./min.
? W samochodzie nie było kierowcy ani pasażerów.
? Wilgotność ok. 50 %.
? Temperatura na zewnątrz 25,5 °C.
Po uruchomieniu klimatyzacji, po 10 minutach jej działania w wyżej wymienionych warunkach, odczytałem z termometrów:
- temperaturę w nawiewie środkowym = 7,5 °C,
- temperaturę w pobliżu wlotu zespołu dmuchawy = 20,5 °C,
oraz z trybu diagnostycznego z czujników w samochodzie:
- TR, In-car Temperature (Temperatura wnętrza) = 21,58 °C,
- TMA, Outside Air Temperature (Temperatura zewnętrzna) = 25,5 °C,
- TW, Engine coolant Temperature (Temperatura cieczy chłodzącej silnika) = 93,74 °C,
- TE, Evaporator Outlet Air Temperature (Temperatura powietrza wylotowego parownika) = 6,2 °C,
- DrVENT, Driver's Vent Air Temperature (Temperatura powietrza nawiewanego kierowcy) = 7,17 °C,
- PaVENT, Passenger's Vent Air Temperature (Temperatura powietrza nawiewanego pasażera) = 6,5 °C,
- TAO, Vent Temperature Air Out (TAO) Temperatura powietrza nawiewanego = 7,48 °C,
- Pd sensor, A/C pressure (cińienie A/C) = 1,45 MPa
Następnie zamknąłem drzwi, zostawiłem silnik na biegu jałowym i ponowiłem odczyty ze wskaźników po kolejnych 10 minutach, kolejno jak wyżej:
TR=17,2 °C,
TMA=25,5 °C,
TW=93,4 °C,
TE=4,16 °C,
DrVENT=5,78 °C,
PaVENT=5,20 °C,
TAO=15,94 °C,
Pd=1,37 MPa.
Proszę o info, czy są to dobre parametry, tzn. czy klima chodzi na 100%?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY