Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sprężarka dwustopniowa Bitzer S6G-25.2Y - 40P (brak pracy)

5 Odpowiedzi, 8015 Wyświetleń

piterszn

  2014-08-09, 10:16:14
Nowy użytkownik
#3
klimatolog napisał(a):Sprawdż odciążenie rozruchu sprężarki.Prawdopodobnie odciąża.ewentualnie do sprawdzenia układ sterowania po magikach.Co mówi sprężarka podłączona do sieci bez sterowania?Zapewne kompresuje.

Jeśli chodzi o stronę elektryczną to sprężarka po modyfikacjach magików uruchamia się od razu w podwójnej gwieździe, czyli na pełnych obrotach. Wszystkie fazy dochodzą do sprężarki, jest założony mostek na zaciskach żeby była podwójna gwiazda, czyli tak jakby sterowania gwiazda/podwójna gwiazda nie było ( czyli odciążenia po stronie elektrycznej nie ma). Prądy na każdej fazie w miarę równe, w granicach 7A.
Odciążenia po stronie gazowej również nie ma, nie ma żadnych odciążeń na głowicach. Sprężarka pracowała na presie niskiego ciśnienia ( pump down ), po osiągnięciu temperatury w komorze zawór elektromagnetyczny zamykał się, a sprężarka ściągała czynnik do zbiornika i wyłączała się przy odpowiednio ustawionym ciśnieniu na presie, czyli banał. Następnie włączała się w gwiazdę, po czym przełączała się w podwójną gwiazdę. Ktoś przede mną "wyłączył to sterowanie" i sprężarka startowała od razu w podwójnej gwieździe...ale to chodziło. Nie ma żadnego bypassa między ssaniem a tłoczeniem w tym układzie.
W tej sprężarce (ze względu na to, że jest to sprężarka 2-stopniowa) jest zamontowane dochłodzenie pomiędzy pierwszym a drugim stopniem kompresji. Sprężony gaz z pierwszego stopnia trafia kanałami a następnie rurociągiem do przyłącza nad silnikiem, po drodze jest dochłodzony poprzez wtrysk czynnika. Wtrysk czynnika jednak nie następuje, ze względu na to iż czujka termostatycznego zaworu rozprężnego umieszczona jest na rurociągu tłocznym sprężarki, który się nie nagrzewa, ze względu na brak tłoczenia. Wygląda tak jakby następowało jakieś wyrównanie ciśnienia wewnątrz sprężarki..chyba między pierwszym a drugim stopniem, no ale tak jak napisałem wcześniej... płytki zaworowe sprawdzone z każdej strony, tłoki, korbowody, wszystko wygląda pięknie.
Zastanawiają mnie jeszcze te dwa zawory między karterem sprężarki, a komorą silnika. Może tu tkwi problem, ale chciałem zapytać czy ktoś miał z tym problem... bo sprawdzenie tych dwóch zaworów wiąże się z całkowitym wyciąganiem sprężarki, która waży 230kg i zabieraniem jej na warsztat.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa