joker napisał(a):Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.
Bardziej zrozumiałej wykładni zasady pracy silników indukcyjnych jednofazowych klatkowych, próżno szukać gdzie indziej.
Normalnie jak krowie na rowie.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY