Witam
Chciałbym wszystko uporządkować od a do z jak powinna wyglądać ewidencja czynnika oraz wszystkie powinności związane z nową ustawą.
1. Wystawianie Faktur. Czy trzeba teraz indywidualnie wystawić fakturę bądź paragon klientowi, co na takiej fakturze bądź paragonie ma się znaleźć?
1-A)czy każdorazowo na fakturze musi się znaleźć usługa naprawy klimatyzacji? czy jeżeli nie ingerujemy w układ( czyli nie wymieniamy zaworków, innych elementów itp.) można wpisać jako serwis klimatyzacji.
Osobiście na imiennej fakturze dla klienta dołączam info. o Model samochodu, nr. rejestracyjny, ilość gazu wtłoczonego i odzyskanego oraz uwagi.
1-B)Czy inspektor podczas kontroli będzie wymagał od nas wglądu do imiennych faktur czy tylko interesuje go ewidencja samego czynnika.
2. Ewidencja czynnika:
Ewidencje możemy prowadzić w różnej formie papierowej, elektronicznej itp. w ewidencji musi się znaleźć ( model samochodu, VIN, rok, ilość gazu odzyskanego i wtłoczonego)
- Jeżeli ubytek gazu przekracza 40g lub 60g(dwa parowniki) zobowiązani jesteśmy przeprowadzić próbę szczelności.
Czy ma to być próba szczelności próżniowa czy np. azotem, czy w ogóle próby szczelności azotem w układach klimatyzacji są zgodne z normą i dopuszczalne przez odpowiednie instytucje?
Chciałbym wszystko uporządkować od a do z jak powinna wyglądać ewidencja czynnika oraz wszystkie powinności związane z nową ustawą.
1. Wystawianie Faktur. Czy trzeba teraz indywidualnie wystawić fakturę bądź paragon klientowi, co na takiej fakturze bądź paragonie ma się znaleźć?
1-A)czy każdorazowo na fakturze musi się znaleźć usługa naprawy klimatyzacji? czy jeżeli nie ingerujemy w układ( czyli nie wymieniamy zaworków, innych elementów itp.) można wpisać jako serwis klimatyzacji.
Osobiście na imiennej fakturze dla klienta dołączam info. o Model samochodu, nr. rejestracyjny, ilość gazu wtłoczonego i odzyskanego oraz uwagi.
1-B)Czy inspektor podczas kontroli będzie wymagał od nas wglądu do imiennych faktur czy tylko interesuje go ewidencja samego czynnika.
2. Ewidencja czynnika:
Ewidencje możemy prowadzić w różnej formie papierowej, elektronicznej itp. w ewidencji musi się znaleźć ( model samochodu, VIN, rok, ilość gazu odzyskanego i wtłoczonego)
- Jeżeli ubytek gazu przekracza 40g lub 60g(dwa parowniki) zobowiązani jesteśmy przeprowadzić próbę szczelności.
Czy ma to być próba szczelności próżniowa czy np. azotem, czy w ogóle próby szczelności azotem w układach klimatyzacji są zgodne z normą i dopuszczalne przez odpowiednie instytucje?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY