Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Uszkodzony zawór serwisowy i zła praca

24 Odpowiedzi, 21817 Wyświetleń

Fujitsu Szczecin

  2008-08-17, 11:14:33
Top użytkownik
#9
Witam

Superheating (przegrzanie) to różnica między aktualną temperaturą (mierzona czujnikiem) czynnika mierzoną na wyjściu z chłodnicy, a temperaturą wrzenia czynnika w baterii chłodnicy (temp. nasycenia). Po osiągnięciu temperatury wrzenia, czynnik wciąż podnosi swą temperaturę. Ilość stopni o jakie czynnik zwiększył swoją temperaturę nazywa się przegrzaniem.
W najbardziej niekorzystnych warunkach, czynnik chłodnicy zaczyna wrzeć w końcowej części baterii chłodnicy, by zapobiec tej sytuacji dostania się cieczy do sprężarki producenci publikują tabele przeliczeniowe. Tabele te wskazują jaka powinna być wartość przegrzania danego urządzenia.
Pomiar przegrzania jest najlepszą wskazówką odpowiedniego napełnienia systemu ze stałą dyszą czynnikiem i warunków pracy. Jeżeli cały system pracuje poprawnie, a wartość przegrzania jest za wysoka, należy dodać czynnika. Jeżeli wartość przegrzania jest za niska, należy zmniejszyć ilość czynnika.

Subcooling (dochłodzenie) to różnica między temperaturą skraplania czynnika w skraplaczu (temp. nasycenia), a aktualna temperaturą (mierzoną czujnikiem) czynnika na wyjściu ze skraplacza. Ilość stopni poniżej temperatury wrzenia to dochłodzenie. W najbardziej niekorzystnych warunkach, w systemach z termostatycznym zaworem rozprężnym (TXV) temperatura dochłodzenia będzie się zwiększała. Jeżeli zwiększy się za wysoko, ciecz może być cofnięta do sprężarki powodując uszkodzenia. Wiec nic nam po niej.

A teraz poważnie jeżeli wszystko nam zawodzi i nie mamy możliwości sprawdzenia zostają stare metody diagnozy na piechotę.

- zmierzyć temperaturę powietrza na wlocie do j. z. w trybie pracy grzewczej
- zmierzyć temperaturę powietrza na wylocie z j. z. w trybie pracy grzewczej
Przy prawidłowym działaniu jednostki ustala się różnicę temperatur 6 - 10K

Ale i to u ciebie zawiodło więc zostało jeszcze:
- zmierzyć temperaturę na wlocie j. w. w trybie pracy chłodniczej
- zmierzyć temperaturę na wylocie z j. w. w trybie pracy chłodniczej
Przy prawidłowym działaniu układu ustala się różnicę temperatur 10 - 14K

Można je jeszcze bardziej skomplikować.

Jeżeli te działania nie pomogą musisz zrobić to co napisał kolega Byniom i kolega Awax i kolega Radekklimat Wink

Pozdrawiam
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa