Przy temperaturze zewnętrznej około 20°C wartość ciśnienia w obu sekcjach obiegu czynnika chłodniczego powinna się zawierać w zakresie od 3 do 6 barów, przy wyłączonej klimatyzacji.
Przy pracującym silniku i klimatyzacji w pojeździe (co najmniej po 5 minutach od jej włączenia). Przy temperaturze zewnętrznej ok. 20°C ciśnienie powinno wynosić odpowiednio:
- w instalacji ze sprężarką o zmiennej pojemności skokowej 1,5?2,5 bara w części niskociśnieniowej i 7?15 barów w części wysokociśnieniowej;
- w instalacji ze sprężarką o stałej pojemności skokowej 0,5?3,5 bara w części niskociśnieniowej i 14?18 barów w części wysokociśnieniowej.
Jeśli natomiast w 5 minut po wyłączeniu klimatyzacji ciśnienia w obu sekcjach (niskie i wysokie) przekraczają wartość 6 barów, należy podejrzewać, iż ich nadmierny wzrost jest wywołany zbyt wysoką temperaturą zewnętrzną (co nie stanowi usterki układu) albo zbyt dużą ilością czynnika w obiegu (co wymaga odpowiedniego skorygowania).
Jeśli załączysz na krótko sprężarkę to jak zmieniają się ciśnienia LP i HP jakie mają wartości i czy wtedy załączy się wentylator na chłodnicy? Posprawdzaj ciśnienia ale manometrami a nie programem.
Nadal nie napisałeś czy klima ręczna czy climatronic. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury parownika (ten przy wymienniku wewnątrz auta pod deską rozdzielczą) Zobacz jaką temperaturę pokazuje w programie i czy cokolwiek pokazuje. Ilość czynnika prawidłowa czyli ile? Czynnik + olej + UV był nabijany stacją obsługi? jakie ilości?
Przy pracującym silniku i klimatyzacji w pojeździe (co najmniej po 5 minutach od jej włączenia). Przy temperaturze zewnętrznej ok. 20°C ciśnienie powinno wynosić odpowiednio:
- w instalacji ze sprężarką o zmiennej pojemności skokowej 1,5?2,5 bara w części niskociśnieniowej i 7?15 barów w części wysokociśnieniowej;
- w instalacji ze sprężarką o stałej pojemności skokowej 0,5?3,5 bara w części niskociśnieniowej i 14?18 barów w części wysokociśnieniowej.
Jeśli natomiast w 5 minut po wyłączeniu klimatyzacji ciśnienia w obu sekcjach (niskie i wysokie) przekraczają wartość 6 barów, należy podejrzewać, iż ich nadmierny wzrost jest wywołany zbyt wysoką temperaturą zewnętrzną (co nie stanowi usterki układu) albo zbyt dużą ilością czynnika w obiegu (co wymaga odpowiedniego skorygowania).
Jeśli załączysz na krótko sprężarkę to jak zmieniają się ciśnienia LP i HP jakie mają wartości i czy wtedy załączy się wentylator na chłodnicy? Posprawdzaj ciśnienia ale manometrami a nie programem.
Nadal nie napisałeś czy klima ręczna czy climatronic. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury parownika (ten przy wymienniku wewnątrz auta pod deską rozdzielczą) Zobacz jaką temperaturę pokazuje w programie i czy cokolwiek pokazuje. Ilość czynnika prawidłowa czyli ile? Czynnik + olej + UV był nabijany stacją obsługi? jakie ilości?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY