Ja się nie dziwię że laicy się łapią na takie chwyty, ale że tutaj w gronie osób mających jakieś wyobrażenie nikt nie zweryfikował tego mitycznego bezpiecznego użytkowania w USA, Kanadzie i Australii to mnie dziwi.
W stanach zjednoczonych - https://www.epa.gov/snap/substitutes-mot...nditioning
http://tedtroutarch.com/epa-warns-use-re...sion-risk/
Kanada - https://www.mcscs.jus.gov.on.ca/english/...13-12.html
Duracool - http://widit.knu.ac.kr/epa/ebtpages/Air/...4out9.html
Easyclima - For locations outside the United States: At the time of this publication, EasyKlima is not aware of any country, with the exception of the United States, that does not allow mixing of refrigerants. EasyKlima does recommend, however, that you search your local, state and/or federal laws concerning refrigerant.
Australia - podany już w temacie MYchill, ładnie marketingowo podaje 1.2 miliona samochodów stan na 2012 rok z opracowania, do którego tekstu przejdziemy i możemy przeczytać.
I tak na prawdę nie ma tutaj podanej proporcji pomiędzy zwykłym samochodem osobowym a ilością samochodów chłodni działających w innym systemie. Nawet w tak irracionalnej sytuacji jak chłodnia z brakiem klimy w kabinie pasażera będzie zaliczana w statystykach do mobile ac system. Jest to 8% w skali całej liczby samochodów, poza tym w wymienionych krajach nigdy nie było to dopuszczone jako rozwiązanie DIY.
Co do wypadków z klimą samochodową to nie ma tak na prawdę solidnych badań, bo spora część niegroźnych zapłonów nawet nie jest zgłaszana, poza tym z samego prawdopodobieństwa powstania niebezpiecznej sytuacji 1.2miliona w stosunku do 13 mil na r134a wystąpienie takiego zdarzenia jest po prostu mniejsze.
W stanach zjednoczonych - https://www.epa.gov/snap/substitutes-mot...nditioning
http://tedtroutarch.com/epa-warns-use-re...sion-risk/
Cytat: EPA has approved the use of propane as a substitute refrigerant for R-22 in industrial process refrigeration systems and in new, stand-alone retail food refrigerators and freezers that are specifically designed to use flammable hydrocarbon refrigerants.
Kanada - https://www.mcscs.jus.gov.on.ca/english/...13-12.html
Cytat:there are currently no air conditioning systems for homes or businesses within the Canadian market that are designed for use with hydrocarbon refrigerants. The HRAI further indicated that using an incompatible refrigerant with an air conditioning system would likely void the manufacturer?s warranty on the system
Duracool - http://widit.knu.ac.kr/epa/ebtpages/Air/...4out9.html
Cytat:Is it legal to replace HFC-134a in a motor vehicle with hydrocarbon refrigerants such as DURACOOL 12a? and HC-12a??
In certain circumstances, the replacement of HFC-134a in a motor vehicle with hydrocarbon refrigerants might be permitted. At a minimum, in order to avoid violating the Clean Air Act, the motor vehicle A/C system must have either been originally designed for use with HFC-134a refrigerant, or must have been previously retrofitted from CFC-12 to HFC-134a refrigerant, AND no sham retrofit must have occurred to convert the system to the hydrocarbon refrigerant. In order to avoid violating other laws, the replacement of the refrigerant must not violate any state or local prohibition on the use of flammable refrigerants in motor vehicle A/C systems.
Easyclima - For locations outside the United States: At the time of this publication, EasyKlima is not aware of any country, with the exception of the United States, that does not allow mixing of refrigerants. EasyKlima does recommend, however, that you search your local, state and/or federal laws concerning refrigerant.
Australia - podany już w temacie MYchill, ładnie marketingowo podaje 1.2 miliona samochodów stan na 2012 rok z opracowania, do którego tekstu przejdziemy i możemy przeczytać.
Cytat:Hydrocarbon is reported to be the second most widely used refrigerant in mobile air conditioning. It isthought to be employed most frequently in the service market for older second hand vehicles and is estimated to account for around 8 per cent of the refrigerant gas used in passenger and light commercial vehicles.
This equates to around 1,200,000 passenger and light commercial vehicles on the road
I tak na prawdę nie ma tutaj podanej proporcji pomiędzy zwykłym samochodem osobowym a ilością samochodów chłodni działających w innym systemie. Nawet w tak irracionalnej sytuacji jak chłodnia z brakiem klimy w kabinie pasażera będzie zaliczana w statystykach do mobile ac system. Jest to 8% w skali całej liczby samochodów, poza tym w wymienionych krajach nigdy nie było to dopuszczone jako rozwiązanie DIY.
Co do wypadków z klimą samochodową to nie ma tak na prawdę solidnych badań, bo spora część niegroźnych zapłonów nawet nie jest zgłaszana, poza tym z samego prawdopodobieństwa powstania niebezpiecznej sytuacji 1.2miliona w stosunku do 13 mil na r134a wystąpienie takiego zdarzenia jest po prostu mniejsze.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY