Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z próżnia.

16 Odpowiedzi, 13215 Wyświetleń

obser

  2019-05-14, 07:55:55
Top użytkownik
#10
Wiesz, nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Ja napisałem tylko o możliwości uszkodzenia portu w samochodzie, gdzie Kolega miał z tym problem. Problem akurat mam w swoim samochodzie, więc zająłem głos. Wyjaśniłem, aby to sprawdził i sposób na to jest dzicinnie prosty. Niestety żadnia mi zanana maszyna nie robi próżni przed otwarciem zaworów, po podłączeniu do auta linię HP i LP mamy wypełnioną do manometrów. Po fazie odzysku i separacji oleju zazwyczaj zaczyna się zrzut gazów nieskroplonych w większości powietrza odzyskanego z układu i załącza się pompa próżniowa. Tak jak piszesz przez port HP nie powinno się robić obsługi i nieraz w ekstremalnych warunkach nawet jej nie można do końca zrobić. Ale uważam, że serwis poprzez LP jest skuteczny, wręcz jedyny jaki mamy do wyboru przy niektórych francuskich autach. Niech nikogo nie zmyli rozmiar portu, bo pasuje szybkozłączka czerwona HP, jednak jest to stona LP. Dlaczego tak zrobili, nie wiem. Co do próżni, o która pytasz,to ja po każdym serwisie staram się wstukać standardowy serwis z 5 min testem i po kilku minutach próżni przelatuję na 5 min test, aby wykluczyć nieszczelność na wężach. I stacja zostaje na próżni. Nie spotkałem auta na r134a, aby nie miały portów na szybkozłączki, tylko niektóre porty mają zawór kulowy i są "jednorazowe", większość ma zawory Schredera i jedno co nie mogę zrozumieć, dlaczego nie znormalizowane, tak jak np. przy oponach. Nie mam tZR dylko dyszę dławiącą. Wiem, że zgodnie ze sztuką odzysk powinno się rozpoczynać na wypróżniowanych wężach, tak zdawałem egzamin na F-Gaz 1 kat, można to wymusić, ale nikt tego nie robi. Niektórzy stosują szybkozłączki, bez pokrętła otwarcia zaworu i zapięcie takiego równa się otwarciem automatycznym zaworu.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa