AS napisał(a):Domyślam się ,że jest to agregat wody lodowej.Tak, jest to agredat na glikolu, sprężarka jest na chodzie , najgorsze jest to że nikt nie wie ile ona ta sprężarka chodziła na pustym układzie. Piorun walnął w agregat wypalił dziurę w sterowniku który z kolei zwarł przekaźnik sprężarki a ta mimo spadku ciśnienia do zera nie zatrzymała się (presostat nie jest w obwodzie stycznika sprężarki tylko sterownika). To , że jest przygrzana to pewne bo i smrodek o ty świadczy. Musiała długo pracować bez zatrzymania aż wytopiło elastyczny przewód do presostatu WC i poprostu wydmuchało go otwierając drogę czynnikowi do wolności.
Po wycieku czynnika olej będzie w całym układzie: w skraplaczu oraz chłodnicy i rurociągach. Dlatego potraktowanie azotem nie odniesie oczekiwanego skutku. Olej krąży po całym układzie chłodzicznym wraz z czynnikiem i to on jest siłą sprawczą jego przemieszczania się. Dlatego waże jest aby nie napełniać oleju od razu w ilości nominalnej ale tylko tyle aby bezpiecznie ruszyła spężarka, po paru minutach od uruchomienia przy prawidłowej ilości czynnika chłodniczego w układzie olej powróci do sprężarki i dopiero wtedy okaże się czy należy uzupełnić , czy też usunąć jego nadmiar.
Jeśli Kolego masz spalonego SZ-ta to musisz wymienić całą sprężarkę oraz zamontować na ssaniu filtr po spaleniu oraz na cieczy wymienić filtr po spaleniu oraz po pewnym czasie powtórzyć operację opierając się na teście kwasowości oleju.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
freon uciekł wraz z olejem
14 Odpowiedzi, 15460 Wyświetleń| Wiadomości w tym wątku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY