Witam,
moja nieszczelność wynikała ze słabo dokręconych nakrętek na rurkach miedzianych, szczególnie jedna nakrętka przy cieńszej rurce.
Teraz po bardzo mocnym dokręceniu i nabiciu azotem na 20 bar ciśnienie utrzymuje się bez spadku przez 24-48 h.
Mam chyba już końcowe pytania do znawców tematu. Czy jeśli właściwie cały czynnik uciekł z układu i wyczuwałem tłustą ciecz - przy nabijaniu klimatyzatora od nowa należy dolać także oleju do sprężarki? Jest jakiś sposób na sprawdzenie poziomu oleju?
Widziałem kiedyś filmik jak pewien Pan dodawał olej (chyba PAG) taką jakby strzykawką na pracującej sprężarce, ale to było w samochodzie. Nie wiem czy w splitach należy to również robić? niby sam czynnik jest lekko tłusty, ale czy to wystarcza, aby "zaspokoić" sprężarkę w olej?
Czy może robi się to poprzez demontaż jednostki zewnętrznej i dolewanie bezpośrednio do sprężarki?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2024-08-16, 15:28:16 przez rt87.)
moja nieszczelność wynikała ze słabo dokręconych nakrętek na rurkach miedzianych, szczególnie jedna nakrętka przy cieńszej rurce.
Teraz po bardzo mocnym dokręceniu i nabiciu azotem na 20 bar ciśnienie utrzymuje się bez spadku przez 24-48 h.
Mam chyba już końcowe pytania do znawców tematu. Czy jeśli właściwie cały czynnik uciekł z układu i wyczuwałem tłustą ciecz - przy nabijaniu klimatyzatora od nowa należy dolać także oleju do sprężarki? Jest jakiś sposób na sprawdzenie poziomu oleju?
Widziałem kiedyś filmik jak pewien Pan dodawał olej (chyba PAG) taką jakby strzykawką na pracującej sprężarce, ale to było w samochodzie. Nie wiem czy w splitach należy to również robić? niby sam czynnik jest lekko tłusty, ale czy to wystarcza, aby "zaspokoić" sprężarkę w olej?
Czy może robi się to poprzez demontaż jednostki zewnętrznej i dolewanie bezpośrednio do sprężarki?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY