DBKlima napisał(a):obser napisał(a):@DBKlima podaj mi przykład marki, która każe mi realizować kogoś gwarancję, bo ja jeszcze z czymś takim się nie spotkałem. Z moim głównym dostawcą - Importerem mam podpisaną umowę o współpracy określającą upust handlowy i gwarancyjny. I ktoś weźmie upust gwarancyjny, a ja za niego będę naprawiał? Niektóre firmy zaczynają płacić za naprawy, ale różnie to bywa.
@Obser - rozumiem twoje intencje ale sprawa wygląda nieco szerzej.
"Firma" kupuje VRF, firma która jest certyfikowana go montuje i certyfikowana obsługuje po 2 latach firma przestaje istnieć.
Klient zgłasza się do producenta, producent/importer wskazuje inną firmę która może pełnić dalej rolę firmy serwisującej z którą po uzgodnieniach jest podpisywana umowa lub dawane jest zlecenie.
Kto tak robi raczej wszyscy na pewno ci z którymi współpracujemy.
Nikt ci nie każe i nikt nie może ci nałożyć takiego obowiązku.
... ale dostajesz zazwyczaj klienta "na talerzu" z którym na zasadach rynkowych podpisujesz umowę.
Co do "Kowalskiego" on nie sprawdza co i gdzie kupuje dla niego w 99% ważne jest to ile zapłaci .
Jeśli on zaniedba sprawę nie sprawdzi wianuszka (firma certyfikaty, serwisant certyfikaty) nikt nie znajdzie czasu by nad tematem się pochylić.
No i pojawiło się słowo "może" i podpisanie umowy, ale z Użytkownikiem. Sprowadzi się do tego, ze firma (dystrybutor/importer) poda najbliższe firmy posiadające ich certyfikat. Bo w oryginale zabrzmiało to tak, że firma X wskazuje mnie i kaze mi realizować gwarancję w obiekcie Y, bo poprzednik, z którym nota bene startowałem w przetargu i przegrałem przestrzelił w dół i splajtował.