Jednak nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Whisky napisał(a):Producent Denso twierdzi że jest potrzebny w całym układzie a ty twierdzisz inaczej?Tak twierdzę, ale napisałem też, że nie ma możliwości aby tego oleju w instalacji nie było. Chodzi o to aby było go jak najmniej i o sposób w jaki olej zostaje do niej zaaplikowany i rozprowadzony. Moim zdaniem najlepiej jak do czystego układu po płukaniu olej rozprowadza sprężarka, wtedy jego ilość będzie minimalna.
Whisky napisał(a):Sam producent twierdzi że obowiązkowo trzeba pokręcić kołem by przypadkiem nie było za dużo oleju w tłokach bo "Pozwoli to uniknąć uszkodzenia"Może nie w tłokach, ale w cylindrach na pewno. To chyba oczywiste, że pomiędzy tłokiem a zaworem lepiej uniknąć obecności płynu nieściśliwego. Trudno z tym polemizować.
Whisky napisał(a):i jeszcze Denso twierdzi ale kto by tam światowego producenta słuchał... "W sprężarce powinno się znajdować około 30-50% całkowitej ilości oleju." więc jak dla mnie 50% w sprężarce i 50% w układzie ma jak najbardziej sens.Ale to nie dlatego,że to Denso sobie tak wymyśliło, tylko z powodu działania praw fizyki, termodynamiki, mechaniki płynów. Możemy się tylko spierać czy te proporcje są właściwe i o sposób w jaki zostają one ustalone w instalacji. Podanie kilkudziesięciu cm3 oleju, szczególnie przez port niskiego ciśnienia jest po prostu niebezpieczne i szkodliwe.