Zrzucono pasek, łożysko na kole pasowym pracuje idealnie, więc pozostaje sprężarka.
Co do oleju to też tak myślałem, natomiast w 2 serwisach klimy powiedziano mi że te układy są z reguły przeolejone, więc wymiana skraplacza i nie dobicie oleju nie jest jakimś dużym błędem, w układzie i tak powinno być wystarczająco oleju, chociaż jak dobrze rozumiem to tak, przed wymianą skraplacza odciągnięto 8g oleju, po wymianie dodano 11g oleju, czyli uzupełniono 3g oleju, a w oryginalnej dokumentacji Hondy Jazz jest takie info (dokładny cytat):
"Wymiana oleju A/C
Zalecany olej PAG: KEIHIN SP-10:
?nr katalogowy 38897-P13-003: 120 ml
?nr katalogowy 38898-P13-003: 250 ml
?Nr katalogowy 38899-P13-A01: 40 ml
Dolać zalecanego oleju w wymaganej ilości po wymianie jakiejkolwiek z poniższych części.
?Aby uniknąć zanieczyszczeń, nie używać ponownie spuszczonego oleju i nigdy nie mieszać z innymi olejami.
?Natychmiast po użyciu oleju, założyć korek na pojemnik w celu uszczelnienia go, aby uniknąć pochłaniania wilgoci przez olej.
?Unikać rozlewania oleju na samochód, może on uszkodzić lakier; jeśli jednak został rozlany, niezwłocznie zmyć go.
Skraplacz 25 ml
Parownik . 35 ml
Rurki lub przewody . 10 ml
Naprawa nieszczelności . 25 ml
Sprężarka Przy wymianie sprężarki odjąć ilość spuszczonego oleju z wymontowanej sprężarki od 100 ml i spuścić z nowej sprężarki obliczoną ilość oleju. 100 ml - Ilość oleju spuszczonego z wymontowanej sprężarki = ilość, jaką należy spuścić z nowej sprężarki.
UWAGA: Nawet jeśli nie ma oleju w wymontowanej sprężarce, nie spuszczać więcej niż 50 ml z nowej sprężarki.
"
1 . Rozumiem zatem że powinno zostać dolane 8 (ilość odciągnięta) + 25 (wg serwisówki hondy) = 33g oleju ?
2. Czy taki brak oleju, na poziomie 25-30% mógł spowodować zatarcie sprężarki - łącznie jest chyba coś ok 100-120ml (Honda niby powyżej podaje 100, a Nissens np w dokumentacji do 89235 podaje 120) ?
3. Czy słaby skraplacz mógł wpłynąć na jej zużycie i potem po wymianie i uruchomieniu spowodować taką awarię po 3-4 tyg ?
Do czasu pierwszej awarii pracowała bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów, tak naprawdę to metaliczne odgłosy pojawiły się gdzieś po 3-4tyg intensywnego jej używania już po naprawie sprzęgła, bo po naprawie skraplacza praktycznie jej nie używałem - temperatura tego nie wymagała.
Co do oleju to też tak myślałem, natomiast w 2 serwisach klimy powiedziano mi że te układy są z reguły przeolejone, więc wymiana skraplacza i nie dobicie oleju nie jest jakimś dużym błędem, w układzie i tak powinno być wystarczająco oleju, chociaż jak dobrze rozumiem to tak, przed wymianą skraplacza odciągnięto 8g oleju, po wymianie dodano 11g oleju, czyli uzupełniono 3g oleju, a w oryginalnej dokumentacji Hondy Jazz jest takie info (dokładny cytat):
"Wymiana oleju A/C
Zalecany olej PAG: KEIHIN SP-10:
?nr katalogowy 38897-P13-003: 120 ml
?nr katalogowy 38898-P13-003: 250 ml
?Nr katalogowy 38899-P13-A01: 40 ml
Dolać zalecanego oleju w wymaganej ilości po wymianie jakiejkolwiek z poniższych części.
?Aby uniknąć zanieczyszczeń, nie używać ponownie spuszczonego oleju i nigdy nie mieszać z innymi olejami.
?Natychmiast po użyciu oleju, założyć korek na pojemnik w celu uszczelnienia go, aby uniknąć pochłaniania wilgoci przez olej.
?Unikać rozlewania oleju na samochód, może on uszkodzić lakier; jeśli jednak został rozlany, niezwłocznie zmyć go.
Skraplacz 25 ml
Parownik . 35 ml
Rurki lub przewody . 10 ml
Naprawa nieszczelności . 25 ml
Sprężarka Przy wymianie sprężarki odjąć ilość spuszczonego oleju z wymontowanej sprężarki od 100 ml i spuścić z nowej sprężarki obliczoną ilość oleju. 100 ml - Ilość oleju spuszczonego z wymontowanej sprężarki = ilość, jaką należy spuścić z nowej sprężarki.
UWAGA: Nawet jeśli nie ma oleju w wymontowanej sprężarce, nie spuszczać więcej niż 50 ml z nowej sprężarki.
"
1 . Rozumiem zatem że powinno zostać dolane 8 (ilość odciągnięta) + 25 (wg serwisówki hondy) = 33g oleju ?
2. Czy taki brak oleju, na poziomie 25-30% mógł spowodować zatarcie sprężarki - łącznie jest chyba coś ok 100-120ml (Honda niby powyżej podaje 100, a Nissens np w dokumentacji do 89235 podaje 120) ?
3. Czy słaby skraplacz mógł wpłynąć na jej zużycie i potem po wymianie i uruchomieniu spowodować taką awarię po 3-4 tyg ?
Do czasu pierwszej awarii pracowała bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów, tak naprawdę to metaliczne odgłosy pojawiły się gdzieś po 3-4tyg intensywnego jej używania już po naprawie sprzęgła, bo po naprawie skraplacza praktycznie jej nie używałem - temperatura tego nie wymagała.