obser napisał(a):Już Ci pisałem. Wyślij z ZPO, lub wręcz Instalatorowi reklamację (w 2 egz, jeden Ci potwierdza) z żądaniem odstąpienia od umowy i zwrotu wartości usługi i urządzeń. Termin ustawowy 14 dni robocze. Nie interesują Ciebie jego rozmowy z dostawcą, serwisem, księdzem, prezydentem. Albo będzie chodzić prawidłowo po 14 dniach roboczych, albo kasa na stół. Brak jego reakcji w 14 dniu roboczym oznacza jego zgodę na Twoje żądania. Zaznacz w piśmie, że po 14 dniach roboczych, jeśli usterka nie będzie usunięta, wzywasz go do natychmiastowego demontażu urządzeń, bo wykona to inna firma na jego koszt. Jak chcesz, to podaj mi na PW skąd jesteś, może znajdę Ci instalatora mało znanej marki, którą zakładam od kilkunastu lat ze wspaniałym serwisem i prawie 100% bezawaryjnością. A nóż któryś z kolegów ze szkoleń jest w Twoim rejonie.
Ja już wystąpiłem do niego pisemnie (co prawda w emailu) o rękojmię, dając mu czas do załatwienia sprawy do 17 września (w międzyczasie miałem urlop). Jest jasne, że się z tego nie wywiąże. Moje pytanie jest takie, co z tego, że zażądam usunięcia sprzętu i zwrotu pieniędzy, skoro on nie będzie się do tego poczuwał, bo on reklamuje sprzęt i zasłania się producentem? To co wtedy, mam składać pozew cywilny?
Dokumentacji z Mitsubishi nie widziałem żadnej. Firma montująca też nie widziała, oni o niczym nie informowali. Więc nie wiadomo dlaczego zdecydowali o wymianie wymienników.
Co do samego osłuchiwania jednostek, to ten multisplit zewnętrzny nie wydaje żadnych dźwięków w czasie kiedy jest to pykanie wewnątrz. Ja myślałem od początku, że to coś z obudową, bo wydawało mi się, że jak dociskam plastik, to tego pykania jest mniej, ale "specjaliści" stwierdzili, że to nie jest źródłem problemu.