Mam nadzieję że wlałeś nowy olej nie bez powodu (pusta sprężarka, zawilgocenie układu, zakwaszenie) nie piszesz nic o historii tej używki.
cyt...
2. Jak prawidłowo zmierzyć ciśnienie w układzie. Czy mierzy się je przy włączonej sprężarce czy przy wyłączonej. Czy mierzyć tylko na powrocie czy też na ciśnieniu. Jakie wartości powinny być przy tym zestawie i czynniku R22.
3. Proszę o jakiekolwiek rady czym mogą być spowodowane objawy? Moim błędem, zbyt dużo , zbyt mało czynnika? (rury między jednostkami mają dokładnie 10m i są porządnie izolowane).
4. Nie mam możliwości odessania czynnika (nie mogę sobie pozwolić na zakup kolejnego narzędzia dla okazyjnego montażu klimatyzacji). Tutaj ze względu na luźne prawo wszystko wypuszczają w powietrze. Ja tak nie chcę . Podajcie proszę jakieś patenty jak na oko sprawdzić czy ilość czynnika jest prawidłowa lub jak ściągnąć czynnik do butli bez narzędzi do odzysku......
ad.2 Przy włączonej sprężarce .Ten model splita ma dwie końcówki serwisowe na obu zaworach ? skoro masz dylemat."Normalnie" mierzysz na powrotnej rurce.Skoro pytasz o ciśnienia to domniemam że kupiony manometr nie jest dedykowanym dla R22 bo gdyby był odczytał byś sobie na skali ciśnienie dla temperatury 4-5 st.C.Dla R22 między 4,5-5 bar.
ad.3Tutaj można wróżyć z fusów. Osobiście nie podoba mi się Twoje próżniowanie układu.Zła praca zaworu czterodrożnego (niepełne przełączenie)też skutkuje słabą wydajnością chłodzenia czy grzania.
ad.4 Na upartego możesz ściągnąć freon do j.zew. tak jak napisał Kaman.Do tego przygotowana pusta (wypróżniowana) butla.Musiałbyś odkręcić cienką rurkę cieczową z zaworu tam nakręcić zrobioną przelotkę ( kawałek rurki cieczowej kielich z nakrętką na drugim końcu dolutowana serwisówka) łączysz zawór wężem z butlą.Luzujesz nakrętkę przy butli delikatnie przedmuchujesz freonem powietrze popuszczając zawór serwisowy, dokręcasz przy butli ,odkręcasz zawór klimy a następnie butlę.Dobrze aby butla była niżej ( pomaga różnica poziomów) i stała na wadze będziesz miał podgląd.Oczywiście nie uda się w całości ściągnąć ale zawsze.Jeszcze jedno nie wszystkie butle mają zawory pozwalające napełniać je ponownie.
Jeszcze jedno tak na przyszłość (skoro nie masz azotu) po napełnieniu układu włącz w tryb grzania wtedy masz na złączach przez Ciebie skręcanych ciśnienie dużo wyższe dla R 22 koło 17-18 bar. jeśli dobrze pamiętam.
cyt...
2. Jak prawidłowo zmierzyć ciśnienie w układzie. Czy mierzy się je przy włączonej sprężarce czy przy wyłączonej. Czy mierzyć tylko na powrocie czy też na ciśnieniu. Jakie wartości powinny być przy tym zestawie i czynniku R22.
3. Proszę o jakiekolwiek rady czym mogą być spowodowane objawy? Moim błędem, zbyt dużo , zbyt mało czynnika? (rury między jednostkami mają dokładnie 10m i są porządnie izolowane).
4. Nie mam możliwości odessania czynnika (nie mogę sobie pozwolić na zakup kolejnego narzędzia dla okazyjnego montażu klimatyzacji). Tutaj ze względu na luźne prawo wszystko wypuszczają w powietrze. Ja tak nie chcę . Podajcie proszę jakieś patenty jak na oko sprawdzić czy ilość czynnika jest prawidłowa lub jak ściągnąć czynnik do butli bez narzędzi do odzysku......
ad.2 Przy włączonej sprężarce .Ten model splita ma dwie końcówki serwisowe na obu zaworach ? skoro masz dylemat."Normalnie" mierzysz na powrotnej rurce.Skoro pytasz o ciśnienia to domniemam że kupiony manometr nie jest dedykowanym dla R22 bo gdyby był odczytał byś sobie na skali ciśnienie dla temperatury 4-5 st.C.Dla R22 między 4,5-5 bar.
ad.3Tutaj można wróżyć z fusów. Osobiście nie podoba mi się Twoje próżniowanie układu.Zła praca zaworu czterodrożnego (niepełne przełączenie)też skutkuje słabą wydajnością chłodzenia czy grzania.
ad.4 Na upartego możesz ściągnąć freon do j.zew. tak jak napisał Kaman.Do tego przygotowana pusta (wypróżniowana) butla.Musiałbyś odkręcić cienką rurkę cieczową z zaworu tam nakręcić zrobioną przelotkę ( kawałek rurki cieczowej kielich z nakrętką na drugim końcu dolutowana serwisówka) łączysz zawór wężem z butlą.Luzujesz nakrętkę przy butli delikatnie przedmuchujesz freonem powietrze popuszczając zawór serwisowy, dokręcasz przy butli ,odkręcasz zawór klimy a następnie butlę.Dobrze aby butla była niżej ( pomaga różnica poziomów) i stała na wadze będziesz miał podgląd.Oczywiście nie uda się w całości ściągnąć ale zawsze.Jeszcze jedno nie wszystkie butle mają zawory pozwalające napełniać je ponownie.
Jeszcze jedno tak na przyszłość (skoro nie masz azotu) po napełnieniu układu włącz w tryb grzania wtedy masz na złączach przez Ciebie skręcanych ciśnienie dużo wyższe dla R 22 koło 17-18 bar. jeśli dobrze pamiętam.