Witam.
nie chcę zakładać nowego wątku w związku z tym odgrzeję kotleta.
Dwa pytania:
1) z czego może wynikać różnica, że na takich samych sprężarkach VALEO DCS 17IC (co prawda numery Renault są inne ale Valeo jest ten sam) widnieje dwie różne objętości oleju jaki trzeba nalać do sprężarki. Na jednym jest 230cm sześciennych, a na drugim 120 cm sześciennych.
Zgodnie z naklejką ja swój zalałem 230 mililitrami oleju. Po krótkim czasie klima przestała chłodzić (kompresor się załącza). Gdy chciałem zajrzeć do dyszy rozprężnej okazało się, że w w układzie jest bardzo dużo oleju co prawdopodobnie powoduje zalepienie dyszy rozprężnej przez co gaz nie może się rozprężyć.
2) i tu moje drugie pytanie. czy olej z kompresora w przypadku kiedy zostało go nalane za dużo może zostać wtłoczony do układu (do rurek)?
Jeśli jest to komuś potrzebne to chodzi o Renault Espace 2,0 dCi z 2012 roku.
z góry dziękuję za pomoc
nie chcę zakładać nowego wątku w związku z tym odgrzeję kotleta.
Dwa pytania:
1) z czego może wynikać różnica, że na takich samych sprężarkach VALEO DCS 17IC (co prawda numery Renault są inne ale Valeo jest ten sam) widnieje dwie różne objętości oleju jaki trzeba nalać do sprężarki. Na jednym jest 230cm sześciennych, a na drugim 120 cm sześciennych.
Zgodnie z naklejką ja swój zalałem 230 mililitrami oleju. Po krótkim czasie klima przestała chłodzić (kompresor się załącza). Gdy chciałem zajrzeć do dyszy rozprężnej okazało się, że w w układzie jest bardzo dużo oleju co prawdopodobnie powoduje zalepienie dyszy rozprężnej przez co gaz nie może się rozprężyć.
2) i tu moje drugie pytanie. czy olej z kompresora w przypadku kiedy zostało go nalane za dużo może zostać wtłoczony do układu (do rurek)?
Jeśli jest to komuś potrzebne to chodzi o Renault Espace 2,0 dCi z 2012 roku.
z góry dziękuję za pomoc