radekklimat napisał(a):Ubytki naturalne to są w zębach a z układu klimy jak brakuje gazu to jest nieszczelność.No i mity odnośnie DOBIJANIA chyba zostały rozwiane.
Do każdego auta jest dodawana instrukcja obsługi gdzie jest wyraźnie napisane ze samochód wyposażony w urządzenie klimatyzacyjne należy uruchomić minimum raz w miesiącu z włączoną klimatyzacją celem prześladowania uszczelnień kompresora a głównie chodzi o dlawice uszczelniająca walka sprężarki na minimum 10 minut. To zapobiega wysychaniu dlawicy a olej jest czynnikiem smarujacym i uszczelniajacym. To tyle jeżeli chodzi o sprezarke.
Co innego to jeszcze słaba jakość materiałów stosowaną w dzisiejszych autach zwłaszcza skraplacze a co za tym idzie większa podatność na sól drogowa używana zimą i nieszczelność gotowa.
Jeżeli odpowiednio się dba o klime w aucie zimą to na wiosnę nie powinno być problemów z niedoborem czynnika. Gaz nie ucieka przez węże chyba że są sparciałe, srubunki polaczeniowe itp złącza też mogą się luzowac należałoby sprawdzić ich jakość dokrecenia itp no ale od tego jest przegląd który nie polega tlko na wymianie filtra kabinowego i ewentualnie na umyciu skraplacza i ozonowaniu parownika.
Jeśli myślisz że kłócisz się z idiotą.To ten drugi myśli to samo co Ty.