Trochę odświeżę temat ponieważ problem nie został rozwiązany do końca.
Od strony mechanicznej klima jest ogarnieta lecz coś z elektryką jeszcze nie hula. Co było zrobione:
- wymiana elektrozaworu sterującego mocą sprężarki
- wymiana całej sprężarki jak się okazało tamta nie dawała odpowiedniego ciśnienia
- wyeliminowana nieszczelność na łączeniu rurek w okolicy złącza LP
Co udało mi się ustalić:
- czujnik ciśnieniowy pracuje we właściwym zakresie tj na wyłączonej sprężarce jest około 6-7 bar (IMG_20170526_180803) załączona utrzymuje się w przedziale 7-15bar. Sprawdzone multimetrem wg. Wskazań napięcia i porównane z manometrem na złączu HP.
Sprawa wygląda następująco odpalam silnik uruchamiam AC sprzęgło załącza kompresor ciśnienia wg manometrów LP w granicy 2-2,5bar HP 9-12bar (wentylator chłodnicy oczywiście załączony na 1 biegu). Co zauważyłem że przy, że przy 1 biegu nawiewu wewnątrz auta klimę rozłączy po około 40s. (tj kompresor ma załączone sprzęgło lecz ciśnienia są LP +-4bary HP 7-9 bar czyli wygląda jakby zawór sterujący ograniczył moc ze względu na małe zapotrzebowanie, lecz już nie zalączy i analogiczna sytuacja jest na 2 i 3 biegu nawiewu tylko wydłuża się czas pracy klimy. Najdziwniejsza jest sytuacja, że na najwyższym biegu nawiewu klimatyzacja pracuje normalnie tj. chłodne powietrze +- 11stopni wylatuje z nawiewów i tak może pracować sobie cały czas jak tylko zmniejszę obroty wentylatora to po kilkudziesięciu sekundach klima przestaje chłodzić lecz sprzęgło kompresora cały czas napędza kompresor. Z anomalii, które zauważyłem to pomimo, że wskazania na desce rozdzielczej temperatura jest 20 stopni to clip w w parametrach tablicy rozdzielczej pokazuje różne wskazanie od -40 do +200 stopni z częstotliwością zmiany co mniej niż sekunda zmienia się temperatura ([attachment=0]IMG_20170529_223428.jpg[/attachment]IMG_20170529_223428). Pytanie czy temperatura zewnętrzna pokazywana w clipie i na liczniku to jest brana z tego samego czujnika w lusterku czy są 2 osobne czujniki? Czy przy klimatyzacji manualnej występuje czujnik temperatury wewnątrz auta? Jak to ma miejsce w climatroniku? I czy jest czujnik temperatury parownika lub jak to określają czujnik zamrażania jeśli tak to gdzie w zespole pod deską rozdzielczą go szukać ? Jakie czujniki wykorzystuje system klimatyzacji manualnej do działania?
Jak sprawdzić zawór sterowania mocą sprężarki czy właściwie jest wysterowany co się zmienia napięcie czy opór?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Łukasz
Od strony mechanicznej klima jest ogarnieta lecz coś z elektryką jeszcze nie hula. Co było zrobione:
- wymiana elektrozaworu sterującego mocą sprężarki
- wymiana całej sprężarki jak się okazało tamta nie dawała odpowiedniego ciśnienia
- wyeliminowana nieszczelność na łączeniu rurek w okolicy złącza LP
Co udało mi się ustalić:
- czujnik ciśnieniowy pracuje we właściwym zakresie tj na wyłączonej sprężarce jest około 6-7 bar (IMG_20170526_180803) załączona utrzymuje się w przedziale 7-15bar. Sprawdzone multimetrem wg. Wskazań napięcia i porównane z manometrem na złączu HP.
Sprawa wygląda następująco odpalam silnik uruchamiam AC sprzęgło załącza kompresor ciśnienia wg manometrów LP w granicy 2-2,5bar HP 9-12bar (wentylator chłodnicy oczywiście załączony na 1 biegu). Co zauważyłem że przy, że przy 1 biegu nawiewu wewnątrz auta klimę rozłączy po około 40s. (tj kompresor ma załączone sprzęgło lecz ciśnienia są LP +-4bary HP 7-9 bar czyli wygląda jakby zawór sterujący ograniczył moc ze względu na małe zapotrzebowanie, lecz już nie zalączy i analogiczna sytuacja jest na 2 i 3 biegu nawiewu tylko wydłuża się czas pracy klimy. Najdziwniejsza jest sytuacja, że na najwyższym biegu nawiewu klimatyzacja pracuje normalnie tj. chłodne powietrze +- 11stopni wylatuje z nawiewów i tak może pracować sobie cały czas jak tylko zmniejszę obroty wentylatora to po kilkudziesięciu sekundach klima przestaje chłodzić lecz sprzęgło kompresora cały czas napędza kompresor. Z anomalii, które zauważyłem to pomimo, że wskazania na desce rozdzielczej temperatura jest 20 stopni to clip w w parametrach tablicy rozdzielczej pokazuje różne wskazanie od -40 do +200 stopni z częstotliwością zmiany co mniej niż sekunda zmienia się temperatura ([attachment=0]IMG_20170529_223428.jpg[/attachment]IMG_20170529_223428). Pytanie czy temperatura zewnętrzna pokazywana w clipie i na liczniku to jest brana z tego samego czujnika w lusterku czy są 2 osobne czujniki? Czy przy klimatyzacji manualnej występuje czujnik temperatury wewnątrz auta? Jak to ma miejsce w climatroniku? I czy jest czujnik temperatury parownika lub jak to określają czujnik zamrażania jeśli tak to gdzie w zespole pod deską rozdzielczą go szukać ? Jakie czujniki wykorzystuje system klimatyzacji manualnej do działania?
Jak sprawdzić zawór sterowania mocą sprężarki czy właściwie jest wysterowany co się zmienia napięcie czy opór?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Łukasz