Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nissan primera 2003 2,2cdi wszystko działa a nie chłodzi!?

9 Odpowiedzi, 10671 Wyświetleń

mt

  2009-04-27, 17:58:55
Użytkownik
#1
Tak jak w tytule układ szczelny napełniony dwa razy, ciśnienia po uruchomieniu LP 2, HP spada do 5 i przy różnych obrotach silnika HP stoi jak zamurowane na 5, kompresor załancza wentylatory chodzą a lp tylko chłodne natomiast hp letnie
Moim zdaniem zawór rozprężny lub zawór sprężarki, ewentualnie sama sprężara.Proszę o jakieś sugestie co do objawów!!!
Za dwa dni powinienem otrzymać AutoData układy klimatyzacji może coś więcej załapie co do tego auta ale póki co to prosze o jakieś porady z doświadczenia z tym autem.
  • Odpowiedz

tom17

  2009-04-27, 19:20:39
Użytkownik
#2
zawór masz zamknięty albo coś się przypchało na HP (sprawdź czy część HP nie jest gdzieś już chłodna). co do sprężarki stawiam że jest ok bo LP by wtedy rosło. w układzie jest sprężarka o zmiennej pojemności więc 2bar to trochę mało żeby zaczęła pompować
  • Odpowiedz

mt

  2009-04-27, 19:58:29
Użytkownik
#3
Dzieki za zainteresowanie bardzo mi zależy żeby odjechał zadowolony, co do temperatur to troche zaniedbałem ale wysokie po kompresorze bardzo gorące reszta układu raczej letnia.
  • Odpowiedz

max

  2009-04-27, 21:36:15
Użytkownik
#4
mt napisał(a):ciśnienia po uruchomieniu LP 2, HP spada do 5
Mam prośbę podaj dokładne dane a na pewno ułatwi to przedstawienie zdania przez aktywnych działaczy tego forum:
czy układ jest szczelny
jakie są ciśnienia po nabiciu (przed startem sprężarki)
jakie są ciśnienia po starcie sprężarki (przez jaki czas/jakie są odchylenia)
jaka panuje temperatura poszczególnych elementów układu klimatyzacji
jaka jest temperatura nawiewu z kratek
czy nie występują anomalia w układzie typu: hałasy itp
ilość czynnika nabitego/oleju/długość próżni

tak można długo i namiętnie wymyślać i każdy pomysł dobry (mi np wygląda to na zbyt małą ilość czynnika - pierwszy lepszy pomysł z braku danych)
  • Odpowiedz

mt

  2009-04-28, 07:20:48
Użytkownik
#5
układ napełniony 550 według bazy i tabliczki 500+50 napełniany dwa razy
olej 20
kontrast 7
próżnia 30 min
układ szczelny
żadnych niepokojących hałasów
po nabiciu ciśnienie LP 5.5 HP około 6
po uruchomieniu LP2 HP 5 i nic sie nie dzieje nawet przy zmianach obrotów
sprężarka sie załącza wentylatory również
na początku pracy delikatnie chłodzi po kilku minutach nic, z kratek około 10 stopni przewody delikatnie ciepłe.
Czy gdyby wysokie było zapchane to ciśnienie by nie rosło?

Jeszcze jakieś sugestie? ogólnie układ pracuje normalnie ale nie chłodzi
  • Odpowiedz

tom17

  2009-04-28, 08:54:51
Użytkownik
#6
mt napisał(a):Czy gdyby wysokie było zapchane to ciśnienie by nie rosło?
nie. sterowanie wydajnością sprężarki jest zależne od LP. niższe LP = mniejsza wydajność
  • Odpowiedz

max

  2009-04-28, 13:01:35
Użytkownik
#7
mt napisał(a):układ pracuje normalnie ale nie chłodzi
mt napisał(a):LP2 HP 5
Nom chyba jednak nienormalnie skoro po hp masz 5. jak dla mnie powinno być wyższe.

Zrób doświadczenie: niech auto podziała na włączonej klimatyzacji około 15-20 minut. Jak ciśnienia zaczną się zrównywać to najprawdopodobniej winny jest element odpowiedzialny za rozprężenie gazu (pewnie zawór), ale to nie wyklucza faktu, że sprężarka jest zbyt mało wydajna...

*coś dawno Radka na forum nie widziałem...
  • Odpowiedz

mt

  2009-04-28, 16:14:04
Użytkownik
#8
To że pracuje normalnie to miałem na myśli że sprężarka i wentylatory pracują oraz że niema żadnych dziwnych odgłosów.
A co do Radka to chyba wczoraj widziałem w jakimś poście, ale tu coś niechce się wypowiedzieć!?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-04-28, 16:20:31 przez mt.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2009-04-29, 05:29:40
Zaawansowany użytkownik
#9
Jeżeli cisnienie na ssaniu spadnie poniżej 2,5bar sprezarka zaczyna zmniejszac swoja wydajnosc - przy 2 barach pomimo obracania sie wału nie nastepuje sprezanie czynnika. Cisnienie na ssaniu spada gdy zapotrzebowanie na chłód w kabinie samochodu zmniejsza się lub ZA MAŁO CZYNNIKA WPŁYWA (I ODPAROWYWUJE) DO PAROWNIKA. Jak wiadomo ilością czynnika steruje zawór rozpręzny - moze to on jest uszkodzony (nie otwiera przepływu lub jest po prostu zapchany).
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa