Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VW PASSAT - BRAK ZIMNEGO POWIETRZA

26 Odpowiedzi, 47218 Wyświetleń
1 2 Dalej

max

  2008-06-09, 22:37:31
Użytkownik
#1
PRZYPADEK:
VW PASSAT 1,9 TDI B5 CLIMATRONIC

OBJAWY:
Brak zimnego powietrza z kratek
Niskie ciśnienie na postoju: 5,5
Wysokie ciśnienie na postoju: 5,5
Niskie ciśnienie podczas pracy: Spada do 0,5 BAR
Wysokie ciśnienie podczas pracy: Wzrasta do 11 i spada do 8-9 BAR i tak się utrzymuje.
Wentylator: OKAY
Po wymianie filtra pyłkowego

DZIAŁANIA:
1.Po ciśnieniu pracy układu podejrzewałem zbyt małą ilość czynnika. Układ nabity jednak nie zmienił wcale swojej charakterystyki pracy. Ilość odzyskanego czynnika 550gram, olej 35ml

PYTANIA:
1. Skoro rurki idące od parownika są: 1prawie lodowata, 2letnia, to chyba w kratkach powinno pokazać się zimniejsze powietrze aniżeli powietrze w temperaturze otoczenia?
2. Problem za niskiego ciśnienia po stronie niskiej pokonujemy, przeglądem (czytaj wymianą) zaworu rozprężnego (dyszy)? Po tym przeglądzie "wyprostuje się również ciśnienie po stronie wysokiej - niech mnie ktoś poprawi...
3. Dlaczego nie trafiają się nam zwykłe rutynowe wymiany czynnika, a tylko same atrakcje?
  • Odpowiedz

senior

  2008-06-10, 05:07:41
Zaawansowany użytkownik
#2
jesli rurka powrotnia jest prawie lodowata to albo masz zapchany filter pyłkowy, albo Ci się nie przełączają klapki w nawiewach
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-10, 05:42:54
Moderator
#3
napełnij 700-750 gram czynnikiem i napisz jakie masz cisnienia podczas pracy
  • Odpowiedz

max

  2008-06-10, 06:12:33
Użytkownik
#4
max napisał(a):DZIAŁANIA:
1.Po ciśnieniu pracy układu podejrzewałem zbyt małą ilość czynnika. Układ nabity jednak nie zmienił wcale swojej charakterystyki pracy. Ilość odzyskanego czynnika 550gram, olej 35ml
Tak jak napisałem, może nie dość jasno - układ nabiłem zgodnie z parametrami, które podałeś i ciśnienia w ogóle się nie zmieniły. Tak jak w pierwszej notatce.

Zastanawia mnie dlaczego rurka jest prawie lodowata, nie zamarza, ale jest b.zimna a zimnego powietrza nie ma z nawiewu. Druga jest ciepła, nie gorąca. Przecież powinno pojawić się na chwilę zimne powietrze i ewentualnie później zanikać, gdyby układ zamarzał. Problem ze sterowaniem? Jak ustawiam gorące powietrze to pojawia się gorące, a jak zimne to jest w temp. otoczenia. Jakieś siłowniki (nastawniki) pracują, ale czy poprawnie? Ktoś się z tym spotkał?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-10, 21:49:14
Moderator
#5
w pasatacg jest skomplikowany system napełniania olejem i gazem i ktos kto tego nie wie poprostu nie odpali tyej klimy
jezeli masz takie cisnienia to albo dysza rozprezna jest zapchana albo regulator wydajnosci do wymiany(jest w sprezarce)
  • Odpowiedz

skylark

  2008-06-11, 07:43:32
Użytkownik
#6
Może uściślij nazwy rurek parownika i ich temperatur: jest rurka dochodząca do parownika (mniejsza średnica) i wychodząca z parownika (większa średnica). Kolosalna różnica w diagnostyce.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

max

  2008-06-11, 13:10:29
Użytkownik
#7
radekklimat napisał(a):w pasatacg jest skomplikowany system napełniania olejem i gazem i ktos kto tego nie wie poprostu nie odpali tyej klimy
- dlaczego skomplikowany? Posługuję się automatem i raczej nie da się ***** sprawy

skylark napisał(a):Może uściślij nazwy rurek parownika i ich temperatur
- czy jest inna możliwość niż: za dyszą rozprężną rurka bardzo zimna, a powrót (do sprężarki) ciepła?

Mam podejrzenie że tutaj RADEK ma rację dysza się "zabrudziła" lub coś podobnego. Zastanawia mnie czy przypadkiem jeszcze nie będzie winny jakiś komponent odpowiedzialny za sterowanie "ciepłotą" nadmuchu.
  • Odpowiedz

skylark

  2008-06-11, 21:16:34
Użytkownik
#8
Wierz mi, spotkasz się z różnymi cudami.
Puki co , płaskie 22 i 24 , wyjmij dyszę rozprężną i zobaczysz kupę brudu. Oczyść lub wymień.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-12, 03:46:27
Moderator
#9
w ostatnich dwoch tygodniach naprawiałem klime w passatach po tak zwanych cudownych maszynkach do klimy a to dlatego ze fachowcy pozalewali olejem zawor i na koniec twierdzili ze to kompresor jest do wymiany bo cisnienie na ssaniu 3 a na tłoczeniu 6-8 i wiem co pisze
jezeli ktos ma pojecie o klimie w autach zwłaszcza w tym modelu passata to wie jak to naprawic i nie uzyje zadnej maszynki

pozdrawiam
  • Odpowiedz

max

  2008-06-12, 06:09:29
Użytkownik
#10
radekklimat napisał(a):jezeli ktos ma pojecie o klimie w autach zwłaszcza w tym modelu passata to wie jak to naprawic i nie uzyje zadnej maszynki
pozdrawiam
Wytłumacz mi zatem: klima nie chłodzi. Ciśnienia takie jak podałem, tak auto przyjeżdża. Co robisz?
Wg informacji które posiadłem:
- podpinamy maszynę
- oba ciśnienia za niskie podczas pracy - podejrzenie że jest za mało czynnika
- odzyskano ilość 500gr i jakieś 10ml oleju
- próżnia 17min
- napełnianie olejem 15ml
- napełnianie czynnikiem r134a 700gram - ciśnienie butli przy nabijaniu 7 bar
- próba klimatyzacji - ciśnienia takie same jak przed obsługą. Klient umówiony na dalszą część rozrywki na inny termin.
I TERAZ: JAK MOŻNA BYŁO INACZEJ TO ZROBIĆ I ZEPSUĆ COŚ? Ja jestem przekonany, że wszystko jest wykonane okay.

Niech mi ktoś poda jakiś przykład, błąd wykonywany przez osoby obsługujące klimatyzację....
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-12, 20:22:01
Moderator
#11
sprawdz najpierw dysze czy jest czysta jak dalej bedxziesz miał problem to zadzwon
500 236 866

pozdrawiam
  • Odpowiedz

blaster7

  2009-04-29, 11:49:56
Nowy użytkownik
#12
no to ja mam coś takiego w mojej octavi 1,9 tdi 110 rok 99

Kompresor chodzi ałychać sprzęgiełko... na manometrach po ok 6 bar

i leci ciepłe powietrze.....

zawór zapchany????
  • Odpowiedz

mambo

  2009-04-29, 13:16:20
Użytkownik
#13
Te cisnienia nie są u ciebie prawidłowe,ja w tamtym sezonie miałem taki przypadek jak opisujsz w golfie V. Posłuchaj radka on wie co mówi nie jest to łatwy temat zwłaszcza jak już tam ktoś nagrzebał. Ja tak miałem własnie w tym golfie, mineły trzy dni zanim doprowadziłem ten układ do porządku. A teraz nie dawno robiłem wymiane sprezarki(zatarta) w ML-u wszystko złożone po płukaniu; rurka za rozpreznym zimna a w kabinie ciepło. Klapka nie domykała ciepłego powietrza
  • Odpowiedz

max

  2009-04-30, 22:50:35
Użytkownik
#14
blaster7 napisał(a):Kompresor chodzi ałychać sprzęgiełko... na manometrach po ok 6 bar
No to chyba jednak kompresor "nie chodzi" skoro po obu stronach masz te samo ciśnienie.

*Ten passat zrezygnował z naprawy - kurczę a chciałem go obejrzeć dokładnie (a może i lepiej)
  • Odpowiedz

przepior22

  2009-05-05, 08:31:40
Nowy użytkownik
#15
Witam
Mam Passata b5 po lifcie z kliamtronikiem
z nadmuchu wieje mi caly czas cieple powietrze czy mam 18 stopni czy 25 a jak wlacze klime to troche zimniejsze, nie smigal mi wentylator wiec go wymienilem bezpieczniki cale bylem sprawdzic klimatyzacje w punkcie nabijania i ponac wszystko dobze ktos ma moze jakies propozycje co moze sie dziac

sprezarak smiga bo slychac jak sie zalacza
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-05, 08:32:37 przez przepior22.)
  • Odpowiedz

max

  2009-05-05, 09:06:17
Użytkownik
#16
skoro nie wieje zimnym powietrzem to nie jest wszystko dobrze...
  • Odpowiedz

łysy45

  2009-05-05, 09:42:09
Użytkownik
#17
sprobuj na forum passata tam dużo piszą o klimatroniku bo to może byc usterka elektroniki
  • Odpowiedz

priotr

  2009-05-06, 17:09:36
Użytkownik
#18
a moze ktos zdradzi ten system napełniania gazem i olejem. ja mam urządzenie magnetti hd i jeszcze nie miałem takiej sytułacji ze po napełnieniu przestał układ działac. ale wolałbym wiedziec jak to fachowo robic
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-06, 20:45:57
Zaawansowany użytkownik
#19
Chodzi o to żeby olej dawkować na kilka razy w małych ilościach i popychać go czynnikiem. Temat był już wałkowany nie raz na forum.
  • Odpowiedz

blaster7

  2009-05-19, 06:47:15
Nowy użytkownik
#20
Chodzi bo przy załaczeniu spadnie niskie ciśninie wskazówka drży na manometrze kompresor chodzi bo go słychać....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-05-19, 06:48:13 przez blaster7.)
  • Odpowiedz

ika2

  2009-05-23, 20:22:56
Nowy użytkownik
#21
Witam
Vw Passat B5 1,9 TDI 2000r.prod, układ napełniony odpowiednią ilością czynnika, a cisnienie na ssaniu około 3bar, a na tłoczeniu 22bar i dalej rośnie.Czy przyczyną takich ciśnień może być uszkodzona dysza dławiąca?
  • Odpowiedz

mn27

  2009-05-24, 15:01:33
Zaawansowany użytkownik
#22
sprawdz czy działa ci wentylator ten elektryczny mialem juz dwa razy taki przypadek ze był nie spalony tylko zatarty
  • Odpowiedz

ika2

  2009-05-25, 16:05:44
Nowy użytkownik
#23
Wentylator jest sprawny, chłodnica również jest czysta.
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-25, 16:13:11
Użytkownik
#24
nie masz powietrza w układzie?
  • Odpowiedz

awax

  2009-05-25, 16:44:09
Top użytkownik
#25
Koledzy nie traktujcie tego jak "wymądrzanie się" ja raczej unikam udzielania porad tego typu osobom,o których nie wiem czy maja chociaż minimalne pojęcie o przemianach jakie przebiegają w czynniku w trakcie realizacji obiegu.
W tym wypadku Autor pokazał (choć nie w pierwszym poście),że nie jest całkowitym dyletantem i dlatego napiszę,że moim zdaniem zawór rozprężny natomiast w drugim przypadku gdy rośnie ciśnienie to regulacja wydajności lub jednoczesne grzanie i chłodzenie tzn .powietrze trafia na parownik z poprzez nagrzewnicę wtedy jednak takie parametry powstawałyby dopiero po rozgrzaniu silnika.
Więcej to chyba można napisać gdy się "dotknie".
Ale może pozwolicie,ze wyjaśnie co było inspiracją ,że zgaduję.
Postarajcie się czasami "wskoczyć do tej rurki"i pokonac cały układ wraz z czynnikiem.Analizujac jak zachowa się czynnik w określonym miejscu i jaki to będzie miało wpływ na ciśnienia i temperatury w określonych miejscach w większości wypadków można wystawić prawidłową diagnozę.Oczywiście gdy nie ma zbiegu więcej niż jednego uszzkodzenia.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa