Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

przetaczanie czynnika

27 Odpowiedzi, 31068 Wyświetleń
1 2 Dalej

12grudzien

  2009-05-30, 16:47:29
Nowy użytkownik
#1
bardzo proszę na początku o wyrozumiałość ponieważ dopiero zaczynam zabawę z klimatyzacją samochodową(nie robię tego komercynie i nie mam zamiaru, po prostu kupiłem na własny użytek) .Otóż miałem okazję kupić baardzo tanio półautomatyczną stację klimatyzacji i właśnie dochodzę z instrukcją co i jak. Napełniłem już sobie klimę w aucie. Ponieważ zobaczyłem że mało jest już czynnika w butli więc kupiłem butlę z czynnikiem i przetoczyłem sobie z jednej butli do drugiej w moim urządzeniu około 1 kg czynnika R134a przy pomocy czerwonej szybkozłączki. i teraz pytanie czy mogę teraz z powrotem przetoczyć powiedzmy 0,5 kg czynnika ze stacji do tej butli "w ramach treningu" obsługi urządzenia? i czy mogę to zrobić również przy pomocy czerwonej szybkozłączki? przepraszam za lamerskie pytanie i z góry dziękuję wszystkim za wyrozumiałość i pomoc.
  • Odpowiedz

majki

  2009-05-31, 13:12:52
Użytkownik
#2
spokojnie że możesz ale pamiętaj o tym żeby nie opróżniać butli do końca ,zresztą naklejka na butli Tobie o tym przypomni
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-01, 08:04:53
Nowy użytkownik
#3
ok, dzięki za pomoc już rozpracowałem tą stacjęSmile teraz takie jeszcze krótkie pytanko. mój samochód to passat 1997 1.6 AHL. wg. informacji znalezionych w internecie powinienem mieć ciśnienia robocze odpowiednio 16 bar i 1,5-2,5 bara. u mnie jest odpowiednio 13 i 2 bary. czy to wysokie może się aż tyle różnic? dodam że temperaturę z nawiewów mam 5,1 stopnia więc chyba wszystko jest ok. i jest drugie pytanko czy mogę sobie sprawdzić szczelność układu przy pomocy czynnika R134a czy muszę to robić azotem? z góry dzięki za pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-01, 09:27:56 przez 12grudzien.)
  • Odpowiedz

byniom

  2009-06-01, 09:18:33
Moderator
#4
żeby sprawdzić czynnikiem to musisz wtłoczyć kontrast lub sprawdzić elektronicznym wykrywaczem natomist azotem na wskazanie manometrów bo wytworzysz azotem wyższe ciśnienie gdzie takiego nie uzyskasz na czynniku.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-01, 15:33:45
Użytkownik
#5
kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiam

16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-02, 07:20:15
Nowy użytkownik
#6
majki napisał(a):kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiam

16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
dzięki wielkie za tą ściągę, podczas sprawdzania było około 15 stopni więc widzę że wszystko jest okSmile a mógłbyś mi zdradzić źródło tej ściągawki, bo mam jedynie autodate 3.18 a tam nie ma aż tak dokładnych danych do mojego autka.
  • Odpowiedz

byniom

  2009-06-02, 08:15:27
Moderator
#7
Jeżeli podłaczasz manomotrey to na skali też powinna być skala temperatur odpowiadająca danemu cisnieniu
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-02, 18:09:31
Nowy użytkownik
#8
mam jeszcze jedno krótkie pytanko bo dziś podłączyłem ojca Audi A4 1999r 1,9 TDI silnik AFN, ostatnio klimę robił rok temu w kwietniu wtłoczono mu wtedy 700 g czynnika po roku ubyło wyciagnalem 650g więc chyba jest wszystko ok jeżeli chodzi o szczelność. ciśnienia odpowiednio 1,9 i 15 bar. Mam tylko pytanie dotyczące oleju w układzie, w moim pasku ściągnęło mi 20ml oleju więc wlałem mu tyle co ściągnęło. natomiast u mojego ojca poleciało podczas opróżniania układu może 6 kropli oleju więc nic mu nie dolewałem ponieważ wyczytałem (już nie pamiętam gdzie) że podczas standardowego serwisu klimy (bez rozbierania układu) dolewamy tylko tyle ile urządzenie odseparowało oleju. czy dobrze zrobiłem czy jednak olej należy zawsze dolać choćby minimalną ilość powiedzmy 10 ml? z góry dziękuję za wszelką pomoc, uwagi i sugestie
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-02, 19:50:10
Użytkownik
#9
moje ściągi pochodzą ze szkoły chłodnictwa w Poznaniu mam tam kilku znajomych i chętnie dzielą się teoretyczną wiedzą ,a jak masz jakieś pytania to śmiało waz zawsze pomoge w miare możliwości ,pozdrawiam i życze sukcesów w branży klimatyzacyjnej
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-03, 06:38:06
Nowy użytkownik
#10
majki napisał(a):moje ściągi pochodzą ze szkoły chłodnictwa w Poznaniu mam tam kilku znajomych i chętnie dzielą się teoretyczną wiedzą ,a jak masz jakieś pytania to śmiało waz zawsze pomoge w miare możliwości ,pozdrawiam i życze sukcesów w branży klimatyzacyjnej
ok, dziękiSmile to może wypowiesz się jak to jest z tym olejem? zawsze go dolewamy czy tylko jak jak urządzenie ściągnie to uzupełniamy brak?
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-03, 10:34:36
Użytkownik
#11
wiadomo że uzupełniamy , wraz z ubytkiem gazu wiąże się ubytek oleju ,a co do ilości oleju to jak zalewamy układ wlewamy od 30 do 35%masy czynnika,myśle że dobrze zrozumiałem Twoje pytanie ?pozdrawiam
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-03, 10:53:40
Nowy użytkownik
#12
majki napisał(a):wiadomo że uzupełniamy , wraz z ubytkiem gazu wiąże się ubytek oleju ,a co do ilości oleju to jak zalewamy układ wlewamy od 30 do 35%masy czynnika,myśle że dobrze zrozumiałem Twoje pytanie ?pozdrawiam
załóżmy że do układu wchodzi 700 g czynnika i 250 ml oleju. Podczas odzysku czynnika ściągnęło 600g czynnika i ani kropli oleju. i teraz pytanie czy ten olej osiadł może na ściankach w układzie i trzeba wtłoczyć tylko 700g czynnika czy po prostu "wyparowal" i trzeba wtłoczyć 700g czynnika+250ml oleju?
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-03, 13:27:08
Użytkownik
#13
nigdy nieodzyskamy całego oleju zawsze gdzieś tam się troszke poosadza i wiadomoi8wię wtłaczamy tyle na ile jest zapotrzebowanie układu,naprzykład znajomy ma zasade że wtłacza o 50 gram mniej niż powinno być w takich przypadkach,pozdrawiam
  • Odpowiedz

12grudzien

  2009-06-03, 19:05:03
Nowy użytkownik
#14
majki napisał(a):nigdy nieodzyskamy całego oleju zawsze gdzieś tam się troszke poosadza i wiadomoi8wię wtłaczamy tyle na ile jest zapotrzebowanie układu,naprzykład znajomy ma zasade że wtłacza o 50 gram mniej niż powinno być w takich przypadkach,pozdrawiam
tylko że w tym przypadku nie odzyskalo nic oleju, czyli to znaczy że uklad pracowal na samym czynniku bez oleju i teraz powinienem wtłoczyc 200 ml? (do układu wchodzi 250 ml, wiec -50 ml jest 200), a co z moim pasatem? odseparowalo 20 ml wiec dolalem tez 20 ml, czyli za mało? powinienem mimo wszystko wtłoczyć 200 ml? (do sprężarki wchodzi 250ml, więc -50ml jest 200)? proszę o wyjaśnienie jak to jest z tym olejem bo już nic nie rozumiem
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-07, 15:03:01
Użytkownik
#15
Jak nie odessało oleju to go nie dajesz,ewentualnie 10-15ml.
  • Odpowiedz

davi_d

  2009-06-23, 19:28:48
Nowy użytkownik
#16
witam...
jak można to się troszkę wtrącę do sprawy OLEJU.
Też zaczynam z klimatyzacjami i udało mi się dostać na szkolenie z tego zakresu..
Zasób wiedzy gościa co to prowadził bardzo duży.Jest on BIEGŁYM SĄDOWYM
Ale wracając DO TEMATU
Oleju się dodaje między 2 -3 % do ilości czynnika jaki ma być wpompowany.
Np. 700gr R134a to jest 700x2=1400 To przyjmijmy 15gr oleju trza dodać
Jak nić nie zeszło to znaczy że pompa na troszkę sucho latała...
Tak on to przedstawił....
miłego...
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-23, 20:42:10
Użytkownik
#17
Gdyby ta "pompa" na sucho latała to to biegły by się zatarł!?
A po zerowym sciągnięciu czyli napewno klima przed sprawdzeniem nie była używana najlepiej dodać te 10 oliwki.
  • Odpowiedz

krzYchu

  2009-06-24, 09:01:33
Nowy użytkownik
#18
majki napisał(a):kolego pamiętaj o temperaturach zewnętrznych ,a tu przesyłam małą ściąge co do ciśnień,pozdrawiam

16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
A czy te wartości można również odnieść do układów w samochodach ciężarowych i autobusach?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2009-06-24, 18:20:32
Moderator
#19
I tak i nie. Kto go zbluzga albo wyjaśni?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

awax

  2009-06-24, 18:44:08
Top użytkownik
#20
Oj przecież każdy wie,że w przypadku np.autobusów wiele zależy od wieku i płci pasażerów.Również nie bez znaczenia jest czy kierowca nosi okulary.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Shitashii

  2009-06-24, 19:08:55
Moderator
#21
No tak Awax, ale nie bez znaczenia są kolory ubrań, bo ciemniejsze bardziej sie nagrzewają. Chyba, że to wycieczka nudystów :-)
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-24, 19:43:04
Użytkownik
#22
pozdrowienia do awaxa i Shitashii ,takich fachowców z poczuciem humoru w Polsce brakuje ,i życze Wam jak najmniej głupkowatych postów,pozdrawiam
  • Odpowiedz

Shitashii

  2009-06-24, 20:14:54
Moderator
#23
Staramy się jak możemy. Chodzi o to, że faktycznie niektórym można pomóc bo znają się na rzeczy ale chcą porady. Inna sprawa z tymi, którzy chcą się na forum nauczyć chłodnictwa. Owszem - mamy wolny rynek, ale i wolność słowa. Pozdrawiam.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-24, 21:23:03
Użytkownik
#24
awax napisał(a):Oj przecież każdy wie,że w przypadku np.autobusów wiele zależy od wieku i płci pasażerów.Również nie bez znaczenia jest czy kierowca nosi okulary.
Pozdrawiam
Popieram i uważam że to jest ważnne!
  • Odpowiedz

awax

  2009-06-25, 08:18:07
Top użytkownik
#25
majki napisał(a):pozdrowienia do awaxa i Shitashii ,takich fachowców z poczuciem humoru w Polsce brakuje ,i życze Wam jak najmniej głupkowatych postów,pozdrawiam
Oczywiście,że mam poczucie humoru i nawet przy obecnej pogodzie poprawiam sobie humor wchodząc np.na to forum.
A tak na poważnie to zawsze chętnie pomogę,ale Koledze z branży.Pomaganie LENIWYM AMATOROM ,którym nie chce się zapoznać z podstawami chłodnictwa oraz
naszym potencjalnym Klientom jest po prostu działaniem na niekorzyść osób,które zawodowo i na poważnie zajmują sie chłodnictwem i klimatyzacją.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa