Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sharant 97' słabo chłodzi

50 Odpowiedzi, 45774 Wyświetleń
1 2 3 Dalej

krisch_79

  2009-06-11, 00:16:40
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich. Chciałbym się poradzić co robić w moim sharanku z klimatronikiem .Ciśnienie LP-2-3bary, HP-8-9 barów, rurka cienka w kompresora gorąca, za skraplaczem letnia, wyjście z zaworu rozprężnego zimne bez szronu, są kropelki wody, osuszacz w dolnej części ciepły, wejście do niego i wyjście w tej samej temperaturze.Temperatura wylotu na kratkach od 9-12 stopni.Czy w sharanie jest szansa na to żeby wiało z kratek powietrze o temperaturze 3stopnie około czy mam o tym zapomnieć.Czy w sharanie jest na parowniku termistor wyłaczający spręzarę? Układ szczelny, sprawdzony, czynnik wypompowany i wpompowany na nowo w odpowiedniej objętości.Sprężarka sanden sd7v16.Filtr pyłkowy nowy.Ewentualnie może ktoś rozbierał - jak dojść do parownika w sharanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-11, 00:24:28 przez krisch_79.)
  • Odpowiedz

jurek01

  2009-06-11, 05:20:31
Użytkownik
#2
Może być tak że klapy mieszające powietrze nie całkiem się zamykają .
Efekt jest taki że mimo sprawnie działającej klimy powietrze zimne mieszane jest z
ogrzanym .
proponuję wyłączyć klimę i sprawdzić temperaturę nadmuchu ,powinna niewiele różnić się od temperatury zewnętrznej.
Być może to jest powód słabej wydajności.
Powodzenia.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-11, 13:28:09
Zaawansowany użytkownik
#3
9-12 to troche za ciepłe i nie wychłodzi takiej dużej budy, właściwie sharany dmuchają koło 5-7 stopni.
Mój na postoju dmucha 2-3 stopnie.
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-11, 16:48:54
Nowy użytkownik
#4
No właśnie jestem przekonany że za ciepłe powietrze.Miałem paska 96' klimatronic to do 3 stopni schodziło przy temperaturze zewnętrznej rzędu 30stopni i więcej na wyjeździe do Chorwacji. Pomiar ciągle tym samym termometrem.Nadal wylot z kratek przy dzisiejszej czwartkowej temperaturze dokładnie 11 stopni.Jutro biorę się za robotę, sprawdzę czy jest na parowniku czujnik temperatury może on odłącza za szybko tłoczenie ciśnienia.Co do obiegu wewnętrznego to nie ma różnicy czy zamknięty czy otwarty.Klapy dobrze zamykają gdyż nawiew bez klimy ma o jeden stopień mniejszą temperaturę niż termometr leżący w cieniu.Może ktoś miał do czynienia z sharanem i jego parownikiem czy tam jest ten czujnik.Bo jeśli nie to będę musiał po omacku szukać.Może znajdę.Co tutaj dalej robić może jeszcze jakieś sugestie....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-11, 16:51:08 przez krisch_79.)
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-11, 17:05:07
Zaawansowany użytkownik
#5
Ty masz klimatronik to z tym czujnikiem to daj na luz bo to napewno nie w tym problem a tylko się naszukasz i go nie znajdziesz.
Pisałeś o ciśnieniach że LP 2-3bar nie powinno skakać do 3.
Podaj dokładnie ciśnienia.
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-11, 21:10:05
Nowy użytkownik
#6
OK, jutro podjadę na pomiary.Po południu dam znać jakie efekty.
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-06-12, 08:48:10
Nowy użytkownik
#7
ILE WPUŚCIŁEŚ GAZU I CZY MASZ NAWIEWY W PODSUFITÓCE
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-12, 10:03:20
Nowy użytkownik
#8
Nie mam nawiewów w podsufitce, czynnika tyle co powinno z tego co pamiętam 950gr.Dzisiaj jadę na pomiar ciśnień.Zobaczymy co będzie.Przy ostatnim dopełnianiu przez rok ubyło 50gr a ciśnienia gościu mówił że niby sa prawidłowe.Podjadę na inną stację.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-12, 19:31:02
Moderator
#9
a moze masz dwa parowniki i powinienes nabic wtedy wiecej gazu to moze zacznie chlodzic, sprawdz czy nie masz trojnikow przed pierwszym parownikiem z rurkami idacymi w dol pod podwozie
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-12, 20:34:40
Zaawansowany użytkownik
#10
Jak nie ma nawiewów w suficie to będzie tylko jeden parownik.
Czekamy na pomiary ciśnień.
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-13, 11:53:20
Nowy użytkownik
#11
Pomiar: temperatura zewnętrzna 13 stopni.( prawie połowa czerwca....)
LP 1,9-2,1
HP 6,8-6,9 ( po odpaleniu silnika było w granicach 8-9 lecz szybko spadło)
temperatura w środkowej kratce po około minucie 9,8stpnia.
według mnie zbyt ciepłe powietrze.
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-13, 12:46:14
Użytkownik
#12
Ja uważam że one chyba tak mają, robiłem ich sporo i w większości ciśnienia i temp. były bardzo podobne.Zastanawia mnie czym to jest spowodowane taka mała wydajność, może by pomógł zawór w sprężarce?
  • Odpowiedz

mister

  2009-06-13, 14:21:53
Zaawansowany użytkownik
#13
ja klim samochodowych nie robię ale ciśnienie na tłoczeniu wydaje mi się zdecydowanie za niskie.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-13, 18:04:53
Moderator
#14
po pierwsze za niskie tłoczenie
po drugie scharan nie ma nawiewow w syficie tylko w bagazniku z prawej strony
otworz tam dekiel i sprawdz czy nie masz tam parownika dopiero wtedy mozna cos zdiagnozowac
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-13, 19:41:26
Zaawansowany użytkownik
#15
Oj radek, chyba mało sharanów robiłeś.
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-13, 19:52:32
Użytkownik
#16
Sharan i galaxy w 2002r w dualu na pewno mają nawiewy w sufitówce, ale te starsze chyba też, chociaż najpewniejsze jest sprawdzenie jak radzi Radek czy są trójniki przy parowniku.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-13, 19:52:57
Moderator
#17
oj chyba duzo
ostatnio z 2003r miał z tylu nadmuch
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-13, 20:05:23
Zaawansowany użytkownik
#18
radekklimat napisał(a):oj chyba duzo
ostatnio z 2003r miał z tylu nadmuch
Z tyłu w suficie?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-13, 20:09:29
Moderator
#19
za nadkolem parownik i nadmuch zrobie ci zdjecie i ci wysle
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-13, 20:31:36
Zaawansowany użytkownik
#20
Dobra, ale są sharany z nawiewem z sufitu. Zrobie fotke i tu kaiedyś wkleje, ale pomyślmy nad problemem niskiego ciśnienia na HP u krisch-a.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-13, 21:01:48 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-13, 20:58:15
Użytkownik
#21
No dobra ale co z układem 1 parownik i takie ciśnienia i temperatury jak w poście?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-13, 21:23:18
Moderator
#22
moze byc zawor regulujacy wydajnosc walniety jak to bywa w grupie VAG
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-13, 21:47:20
Zaawansowany użytkownik
#23
A w tym przypadku przy uszkodzionym zaworze regulującym wydajność jeśli zatrzymamy wentylatory skraplacza to ciśnienie na HP wzrośnie do 20bar?
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-13, 21:59:27
Zaawansowany użytkownik
#24
mg_1 mój sharan daje 2 stopnie po małym tuningu klimy a na max nawiew daje 4
ale fabrycznie schodził max. do 5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-13, 22:02:00 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-14, 09:07:04
Użytkownik
#25
bodzio napisał(a):mg_1 mój sharan daje 2 stopnie po małym tuningu klimy a na max nawiew daje 4
ale fabrycznie schodził max. do 5
Bodzio a co to za tuning?
  • Odpowiedz
1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa