Witam wszystkich. Chciałbym się poradzić co robić w moim sharanku z klimatronikiem .Ciśnienie LP-2-3bary, HP-8-9 barów, rurka cienka w kompresora gorąca, za skraplaczem letnia, wyjście z zaworu rozprężnego zimne bez szronu, są kropelki wody, osuszacz w dolnej części ciepły, wejście do niego i wyjście w tej samej temperaturze.Temperatura wylotu na kratkach od 9-12 stopni.Czy w sharanie jest szansa na to żeby wiało z kratek powietrze o temperaturze 3stopnie około czy mam o tym zapomnieć.Czy w sharanie jest na parowniku termistor wyłaczający spręzarę? Układ szczelny, sprawdzony, czynnik wypompowany i wpompowany na nowo w odpowiedniej objętości.Sprężarka sanden sd7v16.Filtr pyłkowy nowy.Ewentualnie może ktoś rozbierał - jak dojść do parownika w sharanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-11, 00:24:28 przez krisch_79.)
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Sharant 97' słabo chłodzi
50 Odpowiedzi, 45833 Wyświetleń|
Może być tak że klapy mieszające powietrze nie całkiem się zamykają .
Efekt jest taki że mimo sprawnie działającej klimy powietrze zimne mieszane jest z ogrzanym . proponuję wyłączyć klimę i sprawdzić temperaturę nadmuchu ,powinna niewiele różnić się od temperatury zewnętrznej. Być może to jest powód słabej wydajności. Powodzenia.
9-12 to troche za ciepłe i nie wychłodzi takiej dużej budy, właściwie sharany dmuchają koło 5-7 stopni.
Mój na postoju dmucha 2-3 stopnie.
No właśnie jestem przekonany że za ciepłe powietrze.Miałem paska 96' klimatronic to do 3 stopni schodziło przy temperaturze zewnętrznej rzędu 30stopni i więcej na wyjeździe do Chorwacji. Pomiar ciągle tym samym termometrem.Nadal wylot z kratek przy dzisiejszej czwartkowej temperaturze dokładnie 11 stopni.Jutro biorę się za robotę, sprawdzę czy jest na parowniku czujnik temperatury może on odłącza za szybko tłoczenie ciśnienia.Co do obiegu wewnętrznego to nie ma różnicy czy zamknięty czy otwarty.Klapy dobrze zamykają gdyż nawiew bez klimy ma o jeden stopień mniejszą temperaturę niż termometr leżący w cieniu.Może ktoś miał do czynienia z sharanem i jego parownikiem czy tam jest ten czujnik.Bo jeśli nie to będę musiał po omacku szukać.Może znajdę.Co tutaj dalej robić może jeszcze jakieś sugestie....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-11, 16:51:08 przez krisch_79.)
Ty masz klimatronik to z tym czujnikiem to daj na luz bo to napewno nie w tym problem a tylko się naszukasz i go nie znajdziesz.
Pisałeś o ciśnieniach że LP 2-3bar nie powinno skakać do 3. Podaj dokładnie ciśnienia.
OK, jutro podjadę na pomiary.Po południu dam znać jakie efekty.
ILE WPUŚCIŁEŚ GAZU I CZY MASZ NAWIEWY W PODSUFITÓCE
Nie mam nawiewów w podsufitce, czynnika tyle co powinno z tego co pamiętam 950gr.Dzisiaj jadę na pomiar ciśnień.Zobaczymy co będzie.Przy ostatnim dopełnianiu przez rok ubyło 50gr a ciśnienia gościu mówił że niby sa prawidłowe.Podjadę na inną stację.
a moze masz dwa parowniki i powinienes nabic wtedy wiecej gazu to moze zacznie chlodzic, sprawdz czy nie masz trojnikow przed pierwszym parownikiem z rurkami idacymi w dol pod podwozie
Jak nie ma nawiewów w suficie to będzie tylko jeden parownik.
Czekamy na pomiary ciśnień.
Pomiar: temperatura zewnętrzna 13 stopni.( prawie połowa czerwca....)
LP 1,9-2,1 HP 6,8-6,9 ( po odpaleniu silnika było w granicach 8-9 lecz szybko spadło) temperatura w środkowej kratce po około minucie 9,8stpnia. według mnie zbyt ciepłe powietrze.
Ja uważam że one chyba tak mają, robiłem ich sporo i w większości ciśnienia i temp. były bardzo podobne.Zastanawia mnie czym to jest spowodowane taka mała wydajność, może by pomógł zawór w sprężarce?
ja klim samochodowych nie robię ale ciśnienie na tłoczeniu wydaje mi się zdecydowanie za niskie.
po pierwsze za niskie tłoczenie
po drugie scharan nie ma nawiewow w syficie tylko w bagazniku z prawej strony otworz tam dekiel i sprawdz czy nie masz tam parownika dopiero wtedy mozna cos zdiagnozowac
Oj radek, chyba mało sharanów robiłeś.
Sharan i galaxy w 2002r w dualu na pewno mają nawiewy w sufitówce, ale te starsze chyba też, chociaż najpewniejsze jest sprawdzenie jak radzi Radek czy są trójniki przy parowniku.
oj chyba duzo
ostatnio z 2003r miał z tylu nadmuch radekklimat napisał(a):oj chyba duzoZ tyłu w suficie?
za nadkolem parownik i nadmuch zrobie ci zdjecie i ci wysle
Dobra, ale są sharany z nawiewem z sufitu. Zrobie fotke i tu kaiedyś wkleje, ale pomyślmy nad problemem niskiego ciśnienia na HP u krisch-a.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-13, 21:01:48 przez bodzio.)
No dobra ale co z układem 1 parownik i takie ciśnienia i temperatury jak w poście?
moze byc zawor regulujacy wydajnosc walniety jak to bywa w grupie VAG
A w tym przypadku przy uszkodzionym zaworze regulującym wydajność jeśli zatrzymamy wentylatory skraplacza to ciśnienie na HP wzrośnie do 20bar?
mg_1 mój sharan daje 2 stopnie po małym tuningu klimy a na max nawiew daje 4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-13, 22:02:00 przez bodzio.)
ale fabrycznie schodził max. do 5 bodzio napisał(a):mg_1 mój sharan daje 2 stopnie po małym tuningu klimy a na max nawiew daje 4Bodzio a co to za tuning? |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY