Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sharant 97' słabo chłodzi

50 Odpowiedzi, 45787 Wyświetleń
Wstecz 1 2 3 Dalej

bodzio

  2009-06-14, 09:18:22
Zaawansowany użytkownik
#26
Trzeba zrobić tak aby ciśnienia były LP 1.7-1.8 i HP 12-16bar Kto wpadnie na pomysł jak to zrobiłem daje 10pkt. Wink
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-14, 09:24:32
Użytkownik
#27
A tu link do fotki sharana z nawiewami w suficie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc12...54bb3.html
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-14, 09:31:06
Zaawansowany użytkownik
#28
Dzięki mt. Teraz niedowiarki mają czarne na białym.
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-14, 13:37:25
Nowy użytkownik
#29
Odsunąłeś czujnik od parownika?...?
Jeśli to nie to to może zdradzisz mi jaki sposób zastosować u mnie.Też chciałbym mieć chłodek a nie piekarnik, bo w tym roku wybieram się do Chorwacji.Ja w swoim sharku nie mam drugiego parownika bo kiedyś rozbierałem cały tylny boczek i widziałem tylko nagrzewnicę, potwierdziły to oględziny i stwierdzenie że tylko dochodzą rurki od nagrzewnicy tylnej. Żadnych trójników również nie ma.Prosty układ 1 parownik i kompresor sanden sd7v16.Przebieg 185 tyś.Z tego co pamiętam jak było cieplej około 20stopni to rurka na wyjściu potrafiła być gorąca a dzisiaj ledwo ciepła, czyli według mnie zawór jakoś tam reguluje sprężarkę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-14, 13:40:47 przez krisch_79.)
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-14, 14:18:24
Zaawansowany użytkownik
#30
Jest to o wiele prostsze niż myślisz i zajeło mi 10 min.
ale myślałem nad tym miesiąc.

Mała podpowiedz:
Aby temperatura nawiewu była niższa musimy obniżyć ciśnienie odparowania a zawór w sprężarce zmniejszy LP jeśli zwiększy się HP. Odpowiedz jest w tym zakresie "12-16 bar " Co nam tak ładnie utrzyma to ciśnienie na tym poziomie???

Krisch_79 zajrzyj na poczte.
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-14, 14:49:22
Użytkownik
#31
Bodzio nie bądz taki tajemniczy, zdradz ten sposób ale myśle że to coś z czujnikiem przy parowniku, a może delikatnie przysłoniłeś skraplacz?.Swoją drogą niejedna osoba będzie ci wdzięczna.Albo daj na maila.
  • Odpowiedz

Miand

  2009-06-14, 20:07:37
Nowy użytkownik
#32
Kol. bodzio już w zasadzie odpowiedział. Ja tyloko podpowiem że klima jest transporterem ciepła (nie ma pojęcia produkcji zimna, jest tylko odbiór ciepła) w środku auta parownik pobiera ciepło a na zewnątrz oddaje je przez skraplacz, im więcej odda tym więcej weźmie.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-15, 05:17:34
Zaawansowany użytkownik
#33
Dobra powiem. Wystarczy wyjąć przewód z czerwonej kostki klimatronika pin 4.
  • Odpowiedz

Remik

  2009-06-15, 06:17:48
Zaawansowany użytkownik
#34
A tak z ciekawości, od czego jest ten przewód ?
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-15, 15:43:54
Nowy użytkownik
#35
Dzisiaj rozebrałem schowek pasażera i wyjąłem wentylator nawiewu.Przy wyjętym wentylatorze pomierzyłem temperaturę parownika - oscylowała 4-5 stopni.Parownik czyściutki.W tej sytuacji wyjście ze sprężarki bardzo lekko ciepłe żeby nie powiedzieć że w temperaturze otoczenia.Natomiast kiedy włożyłem wiatrak i dałem obroty na full czyli maksymalny przepływ powietrza przez parownik , wylot ze sprężarki momentalnie zareagował zwiększeniem temperatury, czyli ciśnienia - co by było gdyby takie ciśnienie byłoby ładowane przy minimalnych obrotach wentylatora - parownik na pewno by zamarzł.Moje wnioski są takie że zawór w sprężarce działa, sprężarka ma wydatek ciśnienia i jest sprawna oraz na pewno musi być jakiś czujnik parownika lub powietrza za parownikiem który reguluje zaworem w sprężarce.Zejście temperatury to kwestia dobrania innej rezystancji teko termistora aby parownik był był utrzymywany w temperaturze -3 do - 1 stopni.wtedy na wyjściu rurki będą oszronione i na kratce będzie góra 3-5 stopni.Poproszę o komentarze.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-15, 20:00:27
Zaawansowany użytkownik
#36
Krisch, odbierz maila i zrób jak napisałem. To co piszesz nie zadziała ale jesteś blisko.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-15, 20:25:06
Zaawansowany użytkownik
#37
Brawo!!! 10 pkt masz Wink

Ale są plusy i minusy tego:
Plus to to że zimno a kabinie i wentylatory nie pracują w czasie jazdy (nie zużywają energii i szczotek)
minus to większe obciążenie kompresora na postoju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-15, 20:29:08 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-15, 20:32:56
Moderator
#38
to teraz ja wam dam zagadke
Ford galaxy 2,3B 16V
uklad 100% sprawny, gazu tyle ile trzeba, cisnienia ksiazkowe
chłodzi z 5-10 minut a potem rozłacza sprezarke na kilka minut i zalacza po tym czasie na okres znowu 5-10 min, kompresor FS10

no myslec chłopaki
punktow 30SmileSmileSmile
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-15, 20:41:54
Moderator
#39
filter nowka, parownik blyszczy sie jak psu jaja no i oczywiscie drozny
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-15, 20:42:58
Moderator
#40
tez nie to ale ...
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-15, 20:49:32
Moderator
#41
jutro wam napisze, bedziecie zdziwieni, choc moze niekoniecznie, ja rozkminiałem to tydzien bo mi gosc nie dawał spokoju
  • Odpowiedz

krisch_79

  2009-06-15, 21:25:02
Nowy użytkownik
#42
Fordy chyba mają inne sprężarki tak się po prostu wyłacza co jakiś czas.
  • Odpowiedz

majki

  2009-06-16, 11:30:59
Użytkownik
#43
czekam na pomiary ,a tutaj tabelka jakie powinny być ciśnienia,pozdrawiam

16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-16, 18:10:37
Użytkownik
#44
A może parownik made in chaina?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2009-06-21, 07:39:20
Moderator
#45
I czekamy co Radekklimat napisze, tak?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-22, 21:37:17
Zaawansowany użytkownik
#46
No sam jestem ciekaw.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-23, 19:32:57
Moderator
#47
no dobra napisze wam
za duza odległosc na sprzegle kompresora powodowała ze cewka nagrzewała sie i rosła opornosc przez co nie miała siły przyciagnac tarczy, jak była zimna to działało a jak sie rozgrzała to kicha po paru minytach jak ostygła to znow działało
po zmniejszeniu odległosci na prawidłowa klima chłodzi od miesiaca bez problemu
  • Odpowiedz

Shitashii

  2009-06-23, 20:16:03
Moderator
#48
Toż to na granicy bezczelności tej sprężarki :-) Najlepszym inżynierom nie udałoby się tak wymyśleć gdyby chcieli tak zrobić. Cuda-wianki.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-06-24, 19:09:56
Moderator
#49
no niestety tak bywa
  • Odpowiedz

klosek6

  2011-06-01, 06:15:30
Nowy użytkownik
#50
witam. mam galaxy 2,0 96 rok i mierzyłem temperaturę na wylocie z kratek i wacha się w od 8-10 stopni. przewód od klimatronica od ciełem tak jak pisał kolega bodzio i nie mam poprawy co można jeszcze zrobić , żeby klima była wydajniejsza?
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa