Witam,
Mam problem z klimatyzacją w Renault Megane II - 2004.
Klimatyzacja manualna, działa i chłodzi dobrze, ale nie załącza się 2-gi bieg wentylatora skraplacza/chłodnicy (jest jeden). W związku z tym, gdy samochód stoi np. w korku, sprężarka się wyłącza - za duże ciśnienie.
Wolny bieg wentylatora włącza się zaraz po włączeniu klimatyzacji.
Zgodnie z serwisówką renault drugi bieg wentylatora powinien włączyć się po przekroczeniu ciśnienia 19 bar (prędkość samochodu do 45km/h), lub działać non--stop (niezależnie od prędkości samochodu), gdy ciśnienie przekroczy 23 bary.
Wentylator jest sprawny, gdyż po wyjęciu oporności małych obrotów, komputer włącza automatycznie wysokie obroty. W związku z tym podejrzenie padło na presostat.
Oryginalnie był włożony presostat 8200 279 259 firmy BITRON. Dowiedziałem się, że jego odpowiednikiem jest prsoatat z Astry G 6850512 / 9131721 (a dużo taniej do kupienia), więc na taki podmieniłem. Niestety bez efektu. Wszystko działa jak do tej pory.
Czy ktoś może mi powiedzieć:
1) czy ten od opla faktycznie jest dobrym zamiennikiem?
2) czy te presostaty są typu ON/OFF dla LP/MP/HP? czy wraz ze zmianą ciśnienia zmienia się ich opór?
Presostat jest 3 pinowy, a klimatyzacja wg. serwisówki działa gdy 2<2<27 a wentylator na drugim biegu gdy P>17 lub P>23.
Jeśli to nie presosrtat w czym może być problem? Styki? przy presostacie są ok. po stronie komputera jeszcze nie sprawdzałem. Połączeń elektrycznych między wtyczką do presttatu a komputerem też nie - dostęp tragiczny... Komputer wtrysku (to on steruje wentylatorem)?
Jakieś sugestie? Uwagi?
Zaznaczam, klima miała sprawdzoną szczelność, była na nowo nabita i chłodzi dobrze, gdy tylko skraplacz jest chłodzony (auto w ruchu, lub na postoju wodą z węża dla testu). Ewidentnie brakuje drugiego biegu wentylatora. Gość od klimy nie chciał dotykać elektryki.
pozdrawiam,
noe
Mam problem z klimatyzacją w Renault Megane II - 2004.
Klimatyzacja manualna, działa i chłodzi dobrze, ale nie załącza się 2-gi bieg wentylatora skraplacza/chłodnicy (jest jeden). W związku z tym, gdy samochód stoi np. w korku, sprężarka się wyłącza - za duże ciśnienie.
Wolny bieg wentylatora włącza się zaraz po włączeniu klimatyzacji.
Zgodnie z serwisówką renault drugi bieg wentylatora powinien włączyć się po przekroczeniu ciśnienia 19 bar (prędkość samochodu do 45km/h), lub działać non--stop (niezależnie od prędkości samochodu), gdy ciśnienie przekroczy 23 bary.
Wentylator jest sprawny, gdyż po wyjęciu oporności małych obrotów, komputer włącza automatycznie wysokie obroty. W związku z tym podejrzenie padło na presostat.
Oryginalnie był włożony presostat 8200 279 259 firmy BITRON. Dowiedziałem się, że jego odpowiednikiem jest prsoatat z Astry G 6850512 / 9131721 (a dużo taniej do kupienia), więc na taki podmieniłem. Niestety bez efektu. Wszystko działa jak do tej pory.
Czy ktoś może mi powiedzieć:
1) czy ten od opla faktycznie jest dobrym zamiennikiem?
2) czy te presostaty są typu ON/OFF dla LP/MP/HP? czy wraz ze zmianą ciśnienia zmienia się ich opór?
Presostat jest 3 pinowy, a klimatyzacja wg. serwisówki działa gdy 2<2<27 a wentylator na drugim biegu gdy P>17 lub P>23.
Jeśli to nie presosrtat w czym może być problem? Styki? przy presostacie są ok. po stronie komputera jeszcze nie sprawdzałem. Połączeń elektrycznych między wtyczką do presttatu a komputerem też nie - dostęp tragiczny... Komputer wtrysku (to on steruje wentylatorem)?
Jakieś sugestie? Uwagi?
Zaznaczam, klima miała sprawdzoną szczelność, była na nowo nabita i chłodzi dobrze, gdy tylko skraplacz jest chłodzony (auto w ruchu, lub na postoju wodą z węża dla testu). Ewidentnie brakuje drugiego biegu wentylatora. Gość od klimy nie chciał dotykać elektryki.
pozdrawiam,
noe
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY