Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

klima w samochodzie, dziwny dzwiek

16 Odpowiedzi, 28701 Wyświetleń

Guest

  2005-05-04, 09:38:55
Gość
#1
optymizmem to forum nie napawa, ale sptac nie zawadzi

mam pytanie
wczoraj klimka w samochodzie zaczela wydawac dziwny dzwiek slyszalny tylko ze srodka z nawiewo, po podniesieniu maski i wsluchiwaniu sie jest on nieslyszalny od strony silnika

otorz przy zalczaniu klimatyzacji wydobywa sie wyraznie slyszalny swist, jakby cos sie zasysalo, po czym przycicha ale nie zanika, jest dosc cichy jednak na moje wrazliwe ucho dosc slyszalny, a nie bylo go wczesniej

dodatkowo mam wrazenie jakby klima zaczela troche slabiej chlodzic

moj typ pada na zawor rozprezny, ktory niedawno byl podobno zapchany i przepychany

czy diagnoza jest prawidlowa?
czy mozna tak jezdzic, czy jednak nie uzywac klimy bo cos sie moze bardziej popsuc?

niedawno wydalem na naprawe i nabicie klimy 500 a nowy zawor z tego co wiem to tez kilkasen zlotych z wymiana znowy pewnie z 500 pojdzie a to teraz nie na moja kieszen

pozdrawiam i czekam na jakis odzew, mam nadzieje Smile
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-08, 19:11:16
Gość
#2
Witam. Forum faktycznie nie jest za bogate, ale jak każde forum tak i to tworzą ludzie. Biorąc pod uwagę , że portal funkcjonuje dopiero od miesiąca można mieć nadzieję, że się rozkręci. Co do klimy w samochodzie, to:
1. bardzo możliwe, że to zawór rozprężny - jeśli jest zapchany, to ciśnienie rośnie i część freonu jest wyrzucana zaworem bezpieczeństwa. Jego niedobór może powodować mniejszą skuteczność chłodzenia.
2. z pewnością do czasu usunięcia usterki nie powinno się używać klimatyzacji.
3. należy odwiedzić sprawdzony i wiarygodny zakład w celu naprawy lub wymiany zaworu, lub znalezienia i usunięcia innej usterki jeśli to nie zawór.
Proszę pisać, jakby miał Pan inne wątpliwości.
Pozdrawiam.
Leszek Banach Łódź
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-09, 13:25:43
Gość
#3
Cytat:3. należy odwiedzić sprawdzony i wiarygodny zakład w celu naprawy lub wymiany zaworu, lub znalezienia i usunięcia innej usterki jeśli to nie zawór.
Proszę pisać, jakby miał Pan inne wątpliwości.

no coz
na chwile obecna klima znowu nie dziala, znaczy sie nie chlodzi, czyje ze czeka mnie wymiana tego zaworu gdyz juz poprzedni wlasciciel mowil ze mial z nim problemy, teraz przy okazji nabijania i reperacji klimy podobno byl przedmuchiwany (odpychany)
klima podzialala lacznie moze ze 4 godziny i znowu sie spie.....

w zwiazku z tym do tego samego warsztatu nie mam ochoty wracac, bo jak dla mnie spieprzyli robote

jednak chce sie upewnic co do ceny

jest to ford focus z 2000 roku jesli to ma znaczenie
ile taki zawor do tego samochodu kosztuje i ile mniej wiecej moze kosztowac robocizn, czyli na ile kaski sie przygotowac (tak na oko oczywiscie)

w tamtym warsztacie straszyli mnie kosztem okolo 350 za sam zawor

oraz czy moze znasz jakis gony polecenia warsztat w warszawie Smile
ewentualnie moze ktos inny moze z czystym sumieniem polecic cos najlepiej po praskiej stronie wisly i czynnego do 18-19 albo w soboty

pozdrawiam
andrzej
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-16, 07:54:12
Gość
#4
Z tym zaworem wstrzymałbym się.... Nie opierałbym się na tym co mówił poprzedni właściciel, ale radziłbym się udać do jakiegoś polecanego warsztatu. W Warszawie jest ich kilka (udało by się je zliczyć na jednym ręku). Jeśli na prawobrzeżnej Wa-wie zapraszam do siebie do Rembertowa. Niestety pracujemy w godz. 8.00-17.00, ale w niektóre soboty także.

A teraz powróćmy do usterki.
Z objawów wynika, że problemem nie jest zawór rozprężny tylko nieszczelność układu.
W momencie zablokowania zaworu, w układzie nie istnieje zawór bezpieczeństwa którym wyrzucany byłby czynnik.
Dziwny dźwięk pod deską pojawia się najczęściej wskutek dostarczania do niego czynnika w stanie częściowo płynnym i gazowym (brak czynnika).
  • Odpowiedz

skylark

  2005-05-16, 08:15:50
Użytkownik
#5
I jeszcze jedno.... jak długo był rozszczelniony układ? Być może prócz uszczelnienia układu konieczna będzie wymiana filtra-osuszacza.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-16, 09:19:30
Gość
#6
juz mowie

problem z zaworem mial poprzedni wlasciciel i ja, poprzedni wlasciciel wspominal cos o lodowej wodzie czy cyzms takim, u mnie mechanior stwierdzil ze jest zapchany i ze go przedmychal i odetkal, usterka zatem sie powtorzyla, a poniewaz slychac to bylo tylko z nawiewow a od strony komory silnika nic, wiec stad moje przypuszczenie

co do rozszczelnienia ukladu, to nie wiem o co ci chodzi dokladnie, czy o to jak dlugo taki rozszczelniony pracowal, czy wogole, jesli to pierwsze, to w sumie moze z 10 15 minut, bo pozniej wlaczalem go raz czy dwa na moement aby sprawdzic czy dziala i czy nadal jest ten objaw, jesli o drugie no to caly czas jest nieszczelny Wink bo w warsztacie nie bylem jeszcze, nie mam czasu i z kasa troche krucho Sad
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-16, 14:51:42
Gość
#7
witam. na przyszłość ja kupuję używane części do forda na ul. hipotezy 7 przy okęciu koło panasonica. tel do nich 868 70 31, kom 601 209 504. może będą mieli. hej . darek
  • Odpowiedz

Górczewska

  2005-05-19, 08:55:47
Nowy użytkownik
#8
Witam.
Z tego co pamiętam w Focusie jest zwężka (zawór kapilarny a nie termostatyczny).
Szum w kabinie był faktyczbnie świadectwem wycieku gazu z instalacji. Zawory takie jak w Focusie nie ulegają uszkodzeniu innemu jak mechaniczne (po prostu ktoś ręcznie go moze uszkodzić, bo sam z siebie się nie psuje). Więc pana właściciela chcę pocieszyć że to nie jest zawór, ale zmartwić że jest to nieszczelność. I koszt naprawy nieszczelności może też być nie mały Sad.
Autoklimatyzacja Warszawa ul Górczewska 146 tel (022) 664-98-78
  • Odpowiedz

Guest

  2005-05-19, 10:02:28
Gość
#9
Cytat:I koszt naprawy nieszczelności może też być nie mały Sad.

a przykladowy?
znaczy sie jakies widelki chociaz?

czy da sie to jakos swtwierdzic bez wybebeszania deski rozdzielczej?
ile to by trwalo (mniej wiecej)

no i w jakich godzinach Smile i czy w soboty jestecie otwarci
  • Odpowiedz

Górczewska

  2005-05-19, 10:27:17
Nowy użytkownik
#10
A po co wybebeszać deskę ??
W soboty nie pracujemy, tylko poniedziałek piątek od 9 do 17, a często dłużej.
Widełki, trudno określić, ale nie podejrzewam żeby koszt przekroczył 500 PLN netto.
Jednak o kosztach można rozmawiać po wykonaniu próby szczelności.
Pozdrawiam.
Autoklimatyzacja Warszawa ul Górczewska 146 tel (022) 664-98-78
  • Odpowiedz

Guest

  2005-06-01, 11:38:51
Gość
#11
wpadlem do mecaniora, stwierdzil podlaczajac jakies cisnieniomierze ze zawor rozprezny nie dziala do konca tak jak powinien ze "na pol gwizdka" tak jakby byl troche przypchany, nie wiadomo czy to bylo przyczyna wzrostu csnienie czynnika i jego ucieczki z instalacji czy jakas inna nieszczelnosc

i mam ewentualne pytanie jakie sprawdzenie szczelnosci klimy jest lepsze za pomoca barwnika czy podczas proby cisnieniowej czyli podlaczenia klimy pod jakies tam cisnienie?

mi sie osobiscie wydaje ze brawnik, ale ten mechanior stwerdzil ze to zawracanie dupy

no i drugie pytanie ile takie sprawdzenie kosztuje?
  • Odpowiedz

skylark

  2005-06-01, 14:45:25
Użytkownik
#12
Obie metody są dobre i najlepiej stosować obie łącznie.
Ciśnieniową stosuje się do wstępnego statycznego diagnozowania szczelności układu, kontrastową zaś podczas eksploatacji samochodu.
Koszt po ok 50zł za metodę (w zależności oczywiście od serwisu).
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

Guest

  2005-06-04, 05:29:26
Gość
#13
Witam
niedługo będzie można książkę napisać.
Na 99,99% masz nieszczelny układ.Jeżeli poprzednia naprawa była przeprowadzona niedawno (do 3 miesięcy) to naprawa powinna być bezpłatna ,a tak na marginesie to gdy zawór był zapchany to znaczy,że filtr jest do wymiany.
Reasumując naprawa powinna polegać na
1 sprawdzenie szczelności -od tego należy zacząć aby klient podjął decyzję w przypadku dużych kosztów
2.po stwierdzeniu zawyżonego cisnienia skraplania przy prawidłowej pracy wentylatorów -wymiana filtra ,czyszczenie dyszy i płukanie układu ,napełnienie czynnikiem i kontrastowa próba szczelności.
koszt całkowity około 400 zł. plus koszt filtra-odwadniacza.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Górczewska

  2005-06-06, 07:40:56
Nowy użytkownik
#14
Panie Avax, filtr w Focusie jest na "ssaniu". Jest to konretnie deflegmator z wkładem silikażelowym. więc stan tego filtra nie ma wpływu na stan zwężki.nieszczelna jest na ogół złączka GM któta jest pod prawym nadkolem auta. często nie można jej rozpiąć. na ogół trzeba ją wycinać.
Autoklimatyzacja Warszawa ul Górczewska 146 tel (022) 664-98-78
  • Odpowiedz

Guest

  2005-07-07, 09:12:00
Gość
#15
jeśli układ zatkany na zaworze rozprężnym/lub kapilarze /to skąd wzrost ciśnienia tłoczenia/zakładam że układ szczelny/przecież na ssaniu musi być podciśnienie- czynnik nie dopływa?
  • Odpowiedz

Górczewska

  2005-07-07, 09:58:51
Nowy użytkownik
#16
W przypadku zatkanego układu, ciśnienie tłoczenia będzie niższe niż podczas drożnego.
Czynnik skroplony w pskraplaczu nie będzie pod dużym ciśnieniem. Ciśnienie ssania będzie natiomiast znacznie mniejsze od normy, czyli 2 atmosfer na pracy.
Autoklimatyzacja Warszawa ul Górczewska 146 tel (022) 664-98-78
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa