Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ile dodać oleju?

7 Odpowiedzi, 21310 Wyświetleń

RobertS

  2007-05-30, 16:32:49
Użytkownik
#1
W serwisie mechanik odkręcił plastikową zaślepkę zaworu serwisowego na przewodzie niskiego ciśnienia, jednak jakimś dziwnym trafem wykręcił również zawór i cały czynnik wyleciał ze świstem. Wymieniono zawór na nowy (43 zł), napełnienie gratis.
Wraz z czynnikiem wyleciał olej (komora silnika pokryta kropelkami zielonkawego oleju) Mechanik dodał 30g - czy ta ilość wystarcza? Sprężarka chodzi jakoś podejrzanie głośno - a może jestem przewrażliwiony? Klima chłodzi też słabiej - wczoraj np. na biegu jałowym powietrze z kratek miało 10-11 stopni, a wcześniej schodziło do 1-2 stopni. Byłem w innym serwisie i tam spec powiedział, że nie trzeba dodawać oleju ponad to co doda automat (10g) ale jakoś nie wzbudził on mojego zaufania.

Mam zatem trzy pytania:
1. Ile tego oleju powinno się dodać?
2. czy zbyt mała ilość prowadzi do zatarcia sprężarki?
3. Czy zbyt mała ilość powoduje pogorszenie wydajności chłodzenia?

dziękuję z góry za odpowiedź
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-05-30, 20:11:38
Użytkownik
#2
Przedewszystkim nie podaleś jakie to auto a od tego jest uzależniona ilość oleju. Jeżeli będzie go mało można zatrzeć sprężarkę a słabe chłodzenie to raczej nie z powodu małej ilości oleju.
  • Odpowiedz

RobertS

  2007-05-30, 20:15:01
Użytkownik
#3
auto to daewoo espero
  • Odpowiedz

iNFECTED

  2007-05-30, 21:04:49
Nowy użytkownik
#4
A jaki będzie objaw jak oleju będzie za dużo ? Jak można to rozpoznać ?
  • Odpowiedz

iNFECTED

  2007-05-30, 21:55:50
Nowy użytkownik
#5
Właśnie miałem chyba taki problem , Opel Astra 1.4 2004 r. podpiołem do automatu w celu sprawdzenia i uzupelnienia czynnika , odciągnoł 425 g , nastawione do napełnienia było 600 g tyle ile podaje producent , maszyna sama doaje oleju tyle co pobrala podczas pobierania z ukladu czynnika , caly proces przebiegł ok , lecz to co potem zaczelo sie dziać było dziwne , po wlaczeniu silnika i odpaleniu klimatyzacji wentylator skraplacza od razu wlaczal sie na maksymalne obroty , tak samo było podczas jazdy , doszlo do tego ze na postoju wylaczalo sprezarke , a potem wlaczenie klimatyzacji nie powodowalo zalaczenia sprezarki , sprawdzilem cisnienie , na wysoki dochodzilo do 29 , wlaczylem ponownie proces automatycznego napelniania maszyna odciagnela ok15 ml oleju i po ponownym napelnieniu wszytko jest ok . Maszyna do napelniania jest fabrycznie nowa , ja ziolony przyznaje , w procesie automatycznym najpierw nastepuje proces samooczyszczania , nastepnie sciaganie czynnika i oleju , wytwarzanie prozni 30 min (na ile nastawić najlepiej wytwarzanie prozni ?) , kontrola szczelnosci podcisnieniowa , napelnienie oleju (tyle ile pobrala maszyna + wpisana wartosdc do uzupelnienia najczesciej 0 ml) , napelnienie czynnika . Wyglada ze wszystko chodzi ok . Czy na napelnianie ma wplyw temperatura zewnetrzna ? , lub to ze w butli zostalo 3 kg i automat nie byl w stanie napelnic ukladu bez wlaczenia sielnika i klimatyzacji na otwartym zaworze niskiego cisnienia, i silnik jak i skraplacz mocno sie nagrzaly ?? czy jest mozliwe , że pod wpływem temeratury nabiło się za dużo czynnika ? w co wątpie bo podczas pierwszego nabijania maszynka pokazala 555 g , przy drugim odciagnelo 450 , ciekawe skad taka roznica , wiec podczas 2 napelnienia ustawilem 500 g zamiast 600 i wszystko dziala ok , przepraszam za przydlugi wpis , ale tak to jest jak sie cos robi pierwszy raz Tongue ..... Urządzenie Muller Bem 6720 które stoi zupełnie nowe i nie używane w firmie mojego brata , wiec przetestowałem wszystkie auta z rodziny ...... , pozostaje jeszcze pytanie o olej ,w maszynie jest PAG czy nie bedzie on kolidował z olejem w klimatyzacjach ? co jesli w aucie jest zupelnie inny olej (wszystkie auta w wieku do 3 latl ub mniej) , trzeba mieć różne oleje do uzupełniania ?czy moze taki olej mozna mieszac z innymy sytetykami ? i jeszcze jedno pytanie o literaturę w której można znaleźć parametry klimatyzacji z aut tzn na jakim cisnieniu pracuje ile i jaki olej , ile czynnika ?

Gorąco pozdrawiam
życząc szronu na jajkach od działającej klimatyzacji .
  • Odpowiedz

RobertS

  2007-06-01, 09:20:24
Użytkownik
#6
znalazłem książkę serwisową do daewoo espero
w rozdziale o klimatyzacji jest napisane, że w ukladzie jest 240 ml oleju. podają również ilości oleju które należy dodać do układu w przypadku wymiany poszczególnych części (np. skraplacz - dodać 30 ml, parownik - 90ml)
"Jeśli ilość czynnika uległa nagłemu zmniejszeniu wskutek dużego wycieku czynnika z układu będzie wyprowadzone około 90ml oleju. Każde uszkodzenie, które powoduje nagłe odprowadznie czynnika będzie powodowało taką utratę oleju."
Wychodzi więc na to, że oleju mam za mało...
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-06-01, 21:29:18
Użytkownik
#7
A co będzie jeżeli wypuści się czynnik i dodatkowo przedmucha układ azotem. Ile wtedy należy dodać procentowo oleju?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa