Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

passat B4 Klimatronic 1994

5 Odpowiedzi, 7605 Wyświetleń

jacas30

  2007-06-17, 11:33:56
Nowy użytkownik
#1
Witam.

Sprowdziłem rok temu autko passacika B4 z automatyczną klimą. wszystko działało ok! do dziś. wcześniej od około 3 tyg coś popiskuje. dzieje się tak gdy silnik jest nagrzany i zatrzymam się na mały postój to po jego włączeniu i po usłyszeniu włączenia sprzęgła klimkii zaczyna piszczeć, gdy obroty wzrosną do 1100 nie piszczy. Gdy silnik jest zimny żadnych pisków nie słychać a po załączeniu kompresora też cisza i klimka mrozi. Wczoraj zauważyłem jak cyklicznie załączało sie i wyłączało się sprzęgło sprężarki tak około 2 razy na sekundę, ale przestało. Dziś znowu piszczy a po przeręceniu kluczyka wyświetlacz miga, po włączeniu OFF i ON przestaję a klimka mrozi. W tej chwili odłączyłem wtyczkę od kompresora i szukam przyczyny a najlepiej specjalistycznego warsztatu w okolicach Bydgoszczy lub Torunia. A co do pisków ty wymieniłem pasek, rokę napinacza i jak słyszę jak mi mówi mechanik że mam wymienić pasek to mnie krew zalewa. Coś mi sięwydaje , że coś złego dzieje się z klimką. Wiosną przeprowadziłem przegląd kilmki w warsztacie ale poza podłączeniem do maszyny i odessaniu czynnika itd i napełnieniu nic nie wymieniano. I co z tym fantem zrobić???
Passat B4/ Klimatronik/TD
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-18, 09:26:53
Zaawansowany użytkownik
#2
zaciera sie kompresor lub nie łączy Ci cewka( jest nadpalona i nie ma na tyle siły by podtrzymać koło
  • Odpowiedz

jacas30

  2007-06-18, 14:46:11
Nowy użytkownik
#3
Jeśli to cewka to mam starą sprężarkę bez sprzęgła i cewka jest chyba sprawna jujtro sprawdzę oporność i jej stan. Tylko czy uda się ją wymienić bez odsyssania czynnika i rozbierania kompresora. a jak kompresor to już widzę te zera, które mnie czekają :-). Tylko dlaczego sterownik pokazuje błąd, czyżby coś z ciśnieniem w układzie. Próbowałem odczytać błąd ale mój panel nie ma klawisza ECON i te kombinacje wyczytane w necie nie działają. Na moim panelu są 2 klawisze sterowania pracą wentylatorów, nawiewy przód, dól, szyba, układ zamknięty no i ON/OFF i AUTO.
Passat B4/ Klimatronik/TD
  • Odpowiedz

Piotr 123

  2007-06-22, 19:40:10
Nowy użytkownik
#4
prawdopodobnie zaciera Ci się kompresor one są wypełniane olejem i to może być przyczyna piszczenia
  • Odpowiedz

jacas30

  2007-06-30, 17:21:14
Nowy użytkownik
#5
Jednak to nie sprężarka ani sprzęgło. Piszczy bo sam napinacz jest wyrobiony. Za te "cuda" odpowiedzialny jest sterownik wentylatorów i sprężarki (taki duża czarna kostka nad akumulatorem). Niestety cena nówki w serwisie to 435 zł. Chciałem kupić na ALLEGRO ale nie wiem jaki pasuje do mojego autka. Mój ma oznaczenie 357 919 506 a wszędzie można znaleźć o tym samym symbolu ale zi jeszcze jedną literą A, B C, H ,K. Niestety nie wiem co będzie pasowało. Może ktoś pomoże.
Passat B4/ Klimatronik/TD
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa