Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Brak wysokiego cisnienia audi a 3

19 Odpowiedzi, 21574 Wyświetleń

royal

  2010-03-02, 18:24:16
Nowy użytkownik
#1
Witam jestem nowy na forum jak i niedawno zaczalem zajmowac sie auto klima wczesniej pracowalem w chlodnictwie gastronomicznym....ale mniejsza o to mam taki problem
audi a3 97rok wymieniona sprezarka i efekt taki ze na niskim cisnieniu 2 bary a na wysokim oklo 5bar pomyslalem ze cos nie tak ze sprezarka i wymienilem na inna efekt ten sam ma ktos jakis pomysl probowalem dobic wiecej gazu niz trzeba ale nic sie nie zmienilo tylko niskie cisnienie sie podnioslo niepotrzebnie .... klient mowi ze klima dzialala przyjechal tylko kolo pasowe wymienic ale okazalo sie ze korpus juz jest do wyzucenia ale poskaldalem pol korpusu ze starej spreza a pol z nowe i nadal to samo 5 na wysokim 2 na niskim na tej sprezarce ktora niby dzialala... moze byc tak ze climatronic w audi otwiera zawor rozprezny na max kiedy nie potrzebuje schladazc powietrza dzis na dworze bylo 7 stopni... ptrzepraszam za haos w wypowiedzi!!!
  • Odpowiedz

mg

  2010-03-02, 18:43:58
Top użytkownik
#2
Takie ciśnienia mogą być, wygląda na to że naciągnąłeś niechcący klienta na koszty.
  • Odpowiedz

R-40

  2010-03-02, 19:06:57
Zaawansowany użytkownik
#3
mg napisał(a):Takie ciśnienia mogą być, wygląda na to że naciągnąłeś niechcący klienta na koszty.
Ale ty jesteś mądry i bystry.Ale napewno niemasz racji .
  • Odpowiedz

royal

  2010-03-02, 19:16:51
Nowy użytkownik
#4
tzn sciagnalem mu stary czynnnik i oddalem skasowalem tylko za wymiane tego rozklekotanego kola pasowego i tak byla potrzebna nowa obudowa sprezarki a dzis nie mozna kupic samej obudowy tylko cala sprezare
  • Odpowiedz

mg

  2010-03-02, 19:30:52
Top użytkownik
#5
R-40 napisał(a):
mg napisał(a):Takie ciśnienia mogą być, wygląda na to że naciągnąłeś niechcący klienta na koszty.
Ale ty jesteś mądry i bystry.Ale napewno niemasz racji .
Prezes, nie ekscytuj się.
  • Odpowiedz

mg

  2010-03-02, 20:20:33
Top użytkownik
#6
royal napisał(a):tzn sciagnalem mu stary czynnnik i oddalem skasowalem tylko za wymiane tego rozklekotanego kola pasowego i tak byla potrzebna nowa obudowa sprezarki a dzis nie mozna kupic samej obudowy tylko cala sprezare
Dobrze że nie przeniosłeś kosztów swojej nauki na klienta. To się chwali. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Bogdan_New_Jersey

  2010-03-03, 02:40:46
Zaawansowany użytkownik
#7
taka drobna informacja dla kolegi royal
temperatura zewnętrzna i wewnętrzna (w kabinie) taka sama naprzykład u mechanika na warsztacie.
Ustawienie wysokiego ciśnienia dla samochodów przy zimnym silniku.
czynnik R134a

0oC - 2,9 bar
5oC - 3,4 bar
10oC - 4,1 bar
15oC - 4,8 bar
20oC - 5,6 bar
25oC -6,6 bar
30oC - 7,6 bar
35oC - 8,8 bar
40oC - 10,1 bar


w praktyce nie zawsze się zgadza
ale teoria i praktyka nie idzie w parze


moze byc drobny błąd poniewaz przeliczałem to z PSI na BAR
i z Stopni Fahrenheita na Stopnie Celsjusza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-03-03, 03:19:04 przez Bogdan_New_Jersey.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-03-03, 06:37:47
Moderator
#8
R-40 nie wypisuj bzdur w tym dziale bo bede je kasowł, pisz na temat
Do Bogdana grubo sie pomyliłes bo np dla temp 35 stopni C cisnienie na tloczeniu moze osiagnac nawet 25 Bar

W Audi jest zastosowana sprezarka ze zmienna wydajnoscia i ztad takie cisnienia, poprostu jest zimno i nie ma potrzeby zeby kompresor pracował z pełna moca.
  • Odpowiedz

royal

  2010-03-03, 08:15:56
Nowy użytkownik
#9
OK dziekuje za pomoc no to by sie zgadzalo dzis bede nabijal klime w Audi S3 uklad jest taki sam jak w zwyklej i zobaczy czy bedzie zachowywac sie tak samo.
aha i wracajac do odpowiedzi Bogdana to stosunek temp do cisnienia jest chyba na kazdym manometrze pokazany.....to o to chodzi???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-03-03, 08:18:48 przez royal.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-03-03, 16:07:24
Top użytkownik
#10
Bogdan.Radek ma rację.Podałeś dane z sufitu.Oto prawidłowe dane
Temperatura C HP bar LP bar
16 8,5-13 1,5-2
21 12-18 1,5-2
27 14-21 1,5-2
32 16-24 1,5-2
38 19-26 1,5-3
43 22-28 1,5-3.3
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-03-03, 16:11:20
Top użytkownik
#11
royal napisał(a):OK dziekuje za pomoc no to by sie zgadzalo dzis bede nabijal klime w Audi S3 uklad jest taki sam jak w zwyklej i zobaczy czy bedzie zachowywac sie tak samo.
aha i wracajac do odpowiedzi Bogdana to stosunek temp do cisnienia jest chyba na kazdym manometrze pokazany.....to o to chodzi???
Manometr pokaże Ci ciśnienie w zależności o temperatury panujacej w otoczeniu(zobacz tabelka nizej
Temperatura C HP bar LP bar
16 8,5-13 1,5-2
21 12-18 1,5-2
27 14-21 1,5-2
32 16-24 1,5-2
38 19-26 1,5-3
43 22-28 1,5-3.3
  • Odpowiedz

royal

  2010-03-03, 17:12:26
Nowy użytkownik
#12
Tadeusz temperatura w Twojej tabelce to temp gazu na wysokim cisnieniu czy jak bo troszke tego nie kumam....
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-03-03, 18:11:15
Użytkownik
#13
LP to ten niebieski. HP to czerwony manometr.
Temperatura C= Temperatura otoczenia.
Układ ustabilizowany, 2000 rpm.
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-03-03, 19:09:05
Top użytkownik
#14
Dokładnie jak Ci podpowiada CHŁODnick
LP to niskie ciśnienie przed sprężeniem podane w w barach. HP to wysokie ciśnienie (za sprężarką ) podane w barach .Temperatura C to wielkość podana w stopniach cesjusza występująca podczas pomiaru w naszym otoczeniu tzn jaką temperaturę podaje termometr wywieszony za oknem( w dużym przybliżeniu tego zjawiska)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-03-03, 19:21:45
Top użytkownik
#15
royal napisał(a):Witam jestem nowy na forum jak i niedawno zaczalem zajmowac sie auto klima wczesniej pracowalem w chlodnictwie gastronomicznym....ale mniejsza o to mam taki problem
audi a3 97rok wymieniona sprezarka i efekt taki ze na niskim cisnieniu 2 bary a na wysokim oklo 5bar pomyslalem ze cos nie tak ze sprezarka i wymienilem na inna efekt ten sam ma ktos jakis pomysl probowalem dobic wiecej gazu niz trzeba ale nic sie nie zmienilo tylko niskie cisnienie sie podnioslo niepotrzebnie .... klient mowi ze klima dzialala przyjechal tylko kolo pasowe wymienic ale okazalo sie ze korpus juz jest do wyzucenia ale poskaldalem pol korpusu ze starej spreza a pol z nowe i nadal to samo 5 na wysokim 2 na niskim na tej sprezarce ktora niby dzialala... moze byc tak ze climatronic w audi otwiera zawor rozprezny na max kiedy nie potrzebuje schladazc powietrza dzis na dworze bylo 7 stopni... ptrzepraszam za haos w wypowiedzi!!!
Moja skromna rada-nie probuj dobić więcej czynnika jak to przewiduje producent.
Nic tym nie zyskasz,wręcz odwrotnie (rozstabilizujesz układ objawiający się np stałą praca wentylatorów skraplacza, niską wydajnościa układu lub wogóle brakiem działania tego układu)
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-03-03, 19:38:42
Użytkownik
#16
Brak działania układu klimatyzacji w sezonie jest ściśle związany z rozstrojem nerwowym klienta. :lol:
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-03-03, 20:29:51
Top użytkownik
#17
CHŁODnick napisał(a):Brak działania układu klimatyzacji w sezonie jest ściśle związany z rozstrojem nerwowym klienta. :lol:
To jest fizyczna prawda.Powinny wprowadzic do nauki w szkole średniej
  • Odpowiedz

Bogdan_New_Jersey

  2010-03-03, 22:25:26
Zaawansowany użytkownik
#18
radekklimat napisał(a):Do Bogdana grubo sie pomyliłes bo np dla temp 35 stopni C cisnienie na tloczeniu moze osiagnac nawet 25 Bar.
Racja zapomniałem przemnożyć na końcu mojego wyniku razy dwa

Przepraszam, jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd
  • Odpowiedz

royal

  2010-03-04, 07:58:38
Nowy użytkownik
#19
No teraz to juz wszystko pochytalemSmile zawsze mialem do czynienia z auto klima w lecie jak bylo 30 w cieniuWink i to mnie zmylilo dziekuje wszystkim za POMOC!!!!!
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa