Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Niskie cisnienie ok, wysokie ok 25bar (klima slaaabo chlodzi)

73 Odpowiedzi, 78984 Wyświetleń
1 2 3 Dalej

wally

  2007-07-03, 20:29:51
Użytkownik
#1
Witam,

prosze o pomoc. Mam w aucie klime ktora nie tylko jest nieefektywna (chlodzi ok 13-14 st C) a takze strasznie zamula auto. Dzis bylem na sprawdzeniu, niskie cisnienie oscyluje ok 2-3bar a wysokie nie schodzi ponizej 25bar. Klima nabita, sprezarka ma olej, wentylator chodzi, parownik nie obladza, rurka niskiego cisnienia jest zimna (powstaje wilgoc), rurka wysokiego jest goraca ze az parzy. U wyjscia ze skraplacza jest osuszacz ktorego wejscie i wyjscie jest cieple a raczej gorace, w szkielku widac wir przy zalaczonej sprezarce i bulgotanie gdy sie wylacza. Auto to Honda Civic 1.4 z 1996r. Prosze o sugestie i pomoc.

Pozdrawiam,
Wally
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-07-03, 20:30:30 przez wally.)
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-04, 17:12:27
Użytkownik
#2
Pls... nikt nie wie co oznaczaja wysokie cisnienia powyzej normy ??
  • Odpowiedz

elektr

  2007-07-04, 19:48:19
Nowy użytkownik
#3
a wentylator chodzi?
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-05, 19:20:10
Użytkownik
#4
wally napisał(a):niskie cisnienie oscyluje ok 2-3bar a wysokie nie schodzi ponizej 25bar. Klima nabita, sprezarka ma olej, wentylator chodzi , parownik nie obladza, rurka niskiego cisnienia jest zimna (powstaje wilgoc), rurka wysokiego jest goraca ze az parzy.
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-06, 05:03:24
Nowy użytkownik
#5
a skraplacz jest czysty
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-06, 08:01:07
Użytkownik
#6
Skraplacz jest czysty, (tak mi sie wydaje), napewno po jego schlodzeniu auto jezdzi lepiej, nie muli tak bardzo. Problem w tym ze w Hondzie Civic skraplacz jest mikroskopijny w powornaniu z innymi autami ma ok 36/36 cm...

Kilka razy meczylem go roznymi plynami ktora powinny czyscic, pozostawialem na nim piane i po 10 minutach mooocno i obficie plukalem, wowczas mulenie znacznie ustepowalo. Problem w tym ze teoretycznie przeplyw przez skraplacz jest - jak polewam go od zewnatrz woda, wowczas przedostaje sie ona na wiatrak i kolektor wydechowy, moze nie idealnie (w koncu chlodnica jest przeszkoda dla wody) ale patrzac na ... harmonijke chlodnicy ciezko przez nia zobaczyc bebechy auta. Nie da sie na wskros przez nia popatrzec bo lamelki sa b. gesto ustawione no i czesc z nich jest troche pozakrzywiana.
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-06, 09:01:12
Nowy użytkownik
#7
to może w układzie jest powietrze,radziłbym zrobić próżnie i nabić freonem
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-06, 09:51:30
Użytkownik
#8
Czy powietrze w ukladzie powoduje ze klima daje +13 st C, dobija tak wysokie cisnienie na HP i rozgrzewa b. mocno skraplacz? Moj "byly" nabijacz klimy powiedzial ze robil proznie, nabijal azotem dla sprawdzenia szczelnosci a pozniej wyssal go i nabil r134a
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-06, 10:30:15
Nowy użytkownik
#9
mieszanina powietrza z freonem może dawać taki efekt
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-06, 11:50:52
Użytkownik
#10
Dzieki Pampal, jednak wydaje mi sie ze tutaj to raczej nie to, klime domontowalem do auta z identycznego auta - bylo to ok rok temu. Pozniej po sprawdzeniu szczelnosci koles mi ja nabil, po zimie okazalo sie ze walnely 2 oringi, spuscil calosc, wymienil "gumki", sprawdzil szczelnosc i nabil klime ponownie. Nie wyobrazam sobie jak mogloby sie tam znalezc powietrze przy 2 nabijaniach podczas okresu 1 roku...
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-06, 17:38:40
Moderator
#11
gdzie sposcil calosc?
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-06, 19:06:17
Użytkownik
#12
radekklimat , jestem klientem a nie czlowiekiem od klimy, nie wiem gdzie sie spuszcza gaz z klimatyzcji, podejrzewam ze do jakiego "rekultywatora" czyli pojemnika w ktorym zbiera sie gaz z odzysku, filtruje, oszlachetnia (?) - nie mam zielonego pojecia ale przeciez nie tutaj o to chodzi prawda?

Chodzi mi o to, ze jesli na forum jest rozmowa dot. problemow np. z niskim cisnieniem po stronie wysokiego, to cos jeszcze mozna znalezc (w sensie odpowiedzi co powoduje takie problemy - ale ja mam problem ze zbyt wysokim cisnieniem po stronie wysokiego...

Ja mam problem taki, ze klima pomimo ze teoretycznie jest nabita, szczelna jednak ona NIE CHLODZI. Nawiew daje mi temp. nie mniejsza niz 10-12 st C co uwazam za niepoprawne. Druga sprawa to to, ze jesli klima dziala sprawnie to powinna po stronie wysokiego dawac jakies 16-16 bar - TAK czy NIE ?? Na chwile obecna nie wiem nic, martwi mnie to ze stacja do nabijania pokazala mi zbyt wysokie cisnienie - chce to naprawic ale nie wiem JAK

Czy ktos z Was - ludzi zajmujacych sie profesjonalnie klimatyzacjami jest w stanie mi pomoc?? Skraplacz nie obniza temperatury, nie widze jakiegos dramatycznego spadku temperatury pomiedzy _wejsciem_ a _wyjsciem_ czynnika ze skraplacza - tak byc chyba nie powinno prawda??

Poczytalem i doszedlem do takich konkluzji:
Uklad mam zbudowany tak, ze sprezarka tloczy niskie cisnienie na poziomie 2 barow, wchodzi do parownika, tam powinien zadzialac zarow rozprezny i zmienic czynnik ze stanu, wrocic do osuszacza i przechodzac przez skraplacz obnizyc cisnienie tak, aby po stronie wysokiego cisnienia miec cisnienie gazu. Prawda?

Tutaj pogladowy rysunek mojego ukladu.
http://img353.imageshack.us/img353/3781/...imaed1.jpg

Dodam tylko, ze na osuszaczu obydwie rurki sa cieple/gorace, skraplacz nie obniza jakos dotkliwie temp. czyli rurka na ktorej jest zawor wysokiego cisnienia jest goraca (nie da sie jej wrecz dotknac) natomiast po drugiej stronie skraplacza rurka jest nadal goraca ale da sie ja dotknac. Cisnienie jest wg. tego forum za wysokie i stad moje pytanie - czemu ??

1. Czy to wina zle dzialajacego zarowu rozpreznego?
2. czy to wina zapchanego osuszacza ?
3. czy to wina uszkodzonego skraplacza ?

AD1 - czy mozna go jakos zdiagnozowac czy to on powoduje problem ?

AD2 - czy osuszacz, jesli bylby zapchany nie powodowalby zmiany temp. rurki aluminiowej wejscie/wyjscie? Jesli bylby zapchany to wylacznik cisnieniowy musialby chyba wylaczyc uklad - jak wyjme od niego wtyczke, klima staje. W oczku osuszacza widze zielony plyn przelewajacy sie podczas dzialajacej klimy i zielone babelki po jej wylaczeniu. Klima pieknie odparowuje wilgoc jednak jest po to zeby obnizyc temperature w kabinie a nie jedynie odparowac szyby podczas deszczu prawda?

AD3 - skraplacz przy dzialajacej klimie nagrzewa sie raczej rownomiernie, nie dziala czesciowo - sprawdzilem reka ze caly robi sie goracy. Wentylator zalacza sie od razu po wlaczeniu przycisku klimy i czasami sie wylacza i wowczas auto nie zamula - wnioskuje ze w momencie jego wylaczania klima nie tloczy.

Rurka po stronie "niskiego" robi sie zimna, po stronie "wysokiego" jest bardzo goraca. Czy na podstawie tych danych KTOKOLWIEK jest w stanie mi pomoc w zdiagnozowaniu problemu ? Nie chce bron Boze pozbawiac nikogo chleba - nie bede wymienial nic na wlasna reke bo nie mam ku temu predyspozycji ani technicznych mozliwosci. Chce skonfrontowac Wasza wiedze z wiedza ktora uzyskam z serwisu klimy. Sek w tym, ze pseudo-serwicy to zwykle miejsca gdzie mozna co najwyzej nabic klime ale zeby juz cos naprawic - nie ma szans... Wysza polke stanowia miejsca gdzie mozna zdekompletowana klime zamontowac, wymienic oringi lub np. wymienic skraplacz - no fajnie ale tutaj potrzebna jest jednak wieksza wiedza.

Pytalem mojego nabijacza czemu po stronie wysokiego jest tak duze cisnienie i powiedzial, ze skraplacz jest malo wydajny bo powinien obnizyc temp. gazu i powodowac jego skraplanie. No dobrze tylko czy problem przypadkiem nie tkwi w samej "chlodnicy" a nie tylko w zbyt wysokiem temp. gazu (a moze to jeszcze ciecz) ktora po prostu ma zbyt wysoka temp i skraplacz po prostu nie jest w stanie jej skutecznie obnizyc ??????

Sprezarke chyba moge wyeliminowac bo widac po cisnieniu ze tloczy. Czy zabojczo wysokie cisnienie po powoduje przypadkiem ze sprezarka strasznie obciaza silnik ?? Polewanie woda skraplacza daje niezly efekt - zamulanie nieco ustepuje ale w koncu nie po to mam klime, zeby chlodzic ja woda przez 15 minut przed wyjazdem np. do pracy podczas ochydnego upalu.

BARDZO PROSZE O PORADE i POMOC. Jesli bede mial ta wiedze, nie dam sie nabic w butelke podczas wizyty w jakims serwisie klimy. W koncu najlatwiej powiedziej ze musze wymienic skraplacz, osuszacz, termometr, zawor rozprezny, pozniej rurki, klime, nabic i spuscic nastepnie 10 razy czynnik i zaplacic za wszystko 3 tys gdy auto jest warte 10 tys...

P.S. czy moze ktos z czystym sercem polecic zaufany zaklad w Warszawie (tylko sprawdzony, najchedniej tani i po lewej stronie Wisly) ??

Z GORY DZIEKI ZA POMOC !!!!!!!!!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-07-06, 19:11:14 przez wally.)
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-06, 20:51:44
Użytkownik
#13
Uwaga - przed chwila przeprowadzilem test !!!

06/07/2007, godz ok 21:30 do 22:10, temp zewnetrzna ok +16 st C niestety tylko zwykly (alkocholowy) termometr pokojowy sluzyl mi jako narzedzie pomiarowe. A wiec:

1. wlaczylem auto, wlaczylem klime, obieg otwarty, wawiew tylko centralny (inne pokazykane), bieg 2 z 4, zadnego kombinowania przy parowniku (nie mam filtra kabinowego) -
EFEKT po 2-3 minutach testu termometr wskazal ok 12-13 st C... tragedia.
Zauwazylem ze sprezarka dzialala przez 25 sekund, przez kolejne 15 nie i znowu 25 chlodzenia i 15 odpoczynku i tak caly czas, rurka od niskiego cisnienia zimna, wysokiego mocno ciepla, po stronie skraplacza (na wyjsciu skraplacza) zdecydowanie chlodniejsza od wejscia.

2. wlaczam obieg zamkniety, nawiew 4 na 4, czekam 5 minut... i
EFEKT ok 9-11 st C... juz mniejsza tragedia ale jednak tragedia. Po stronie wysokiego cisnienia waz nadal goracy i nadal z wyjscia skraplacza czuje ze rurka jest nieco schlodzona - czyli teoretycznie w normie.

3. wlaczam obieg zamkniety, nawiew 4 na 4, czekam 5 minut ale wyciagam termometr z parownika i staram sie go w rekach rozgrzac i...
EFEKT kurde klima po 4-6minutach termometr na nawiewie pokazal temperature ponizej ZERA - ok minus 2-4 st C . Sprezarka tloczyla non stop, wentylator skraplacza chodzil non stop, rurka niskiego zimna jak cholera, wysokiego goraca, skraplacz cieply ale nie goracy, rurka wyjsciowa ze skraplacza tez ciepla w normie.

KONKLUZJA:
Czemu przy temperaturach "nie-klimowych" klima fajnie obniza temp. wnetrza a przy upalach nie wyrabia. Czy mozna na podstawie powyzszych wnioskow stwierdzic co mozna poprawic, naprawic, wymienic, zmienic aby w upaly klima dzialala jak nalezy ?? Nie mam niestety manometrow ktorymi moglbym sprawdzic cisnienia przy chlodnym dniu...

POMOCY
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-07, 05:17:13
Zaawansowany użytkownik
#14
a może jednak w Twoim modelu powinien być wentylator 2- stopniowy??
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-07, 18:30:22
Moderator
#15
FIRMA Z WAWY

KLIMAT Z ZABEK ONI LUBIA TAKIE RZECZY NAPRAWIAC I ZROBIA CI NAPEWNO,POLECAM
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-07, 18:40:15
Moderator
#16
a ile tego gazu ci nabil i czu napewno r 134a?
wentylator 1 biegowy jest i powinien pracowac po właczeniu klimy na wysokich obrotach
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-08, 15:41:26
Użytkownik
#17
dzieki za sugestie ale wentylator jest jednobiegowy - dochdza do niego tylko 2 kabelki wiec nie ma zadnego sterowania.

Czy powyzsze testy wydajnosci klimy daja jakiekolwiek sugestie i moga wskazac co jest nie halo ?
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-07-08, 23:31:08
Użytkownik
#18
a mam pytanie dlaczego nie masz filtra kabinowego nie zamontowałeś, przecież zawsze powinien byc taki filtr.

PS przy temperaturach jak to nazwałeś nie klimowych jest mniejsza róźnica temperatur i dlatego lepiej jest w stanie klimatyzacja pracować. nie sprawdzaj temperatur przy zamkniętym obiegu bo niewiele to da. a dlatego ponieważ cały czas obniża sie temp. powietrza które jest w srodku auta
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-09, 06:30:08
Użytkownik
#19
sputnik masz oczywiscie racje i ja tez jestem tego swiadom. Sek w tym ze chcialem sprawdzic czy nawet w dosc niskiej temperaturze klima nie da rady schlodzic auta tak samo jak podczas upalow. Okazuje sie ze teoretycznie klima dziala wiec jest to kwestia wydajnosci a nie jakiegos zatoru - takie wnioski wyciagnalem jako laik w tematyce klimatyzacji samochodowej.

Niestety nadal nie jestem w stanie ustalic czy zbyt wysokie cisnienie po stronie wysokiego jest spowodowane zbut slabym dzialaniem skraplacza, zapchanym osuszaczem czy moze zle dzialajacym zaworem rozpreznym...

Najgorsze jest jednak to, ze na forum pomimo bardzo wielu fachowych porad ktore pomogly wielu uzytkownikom, nikt nie jest w stanie mi pomoc. Absolutnie nie mam do nikogo o to pretensji - po prostu boje sie ze serwis klimy jaki odwiedze, od razu zacznie wymieniac poszczegolne elementy a na to mnie nie stac niestety.


No nic - szukam dalej i czekam na WSZELKIE sugestie, Dzieki
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-09, 06:47:38
Nowy użytkownik
#20
a czy wczesniej klima nie chodziła na r12
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-09, 06:51:51
Użytkownik
#21
Nie - od zawsze w tej samej budzie, i na tym samym czynniku. Wyjeta z auta w ktorym zmieniano silnik na mocniejszy, wczesniej chodzila na identycznym silniku 1.4/90km
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-10, 09:37:32
Nowy użytkownik
#22
Po zrobieniu próżni klima była nabita nowym freonem czy tym samym który był wyssany plus uzupełnienie nowym.
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-10, 10:31:11
Użytkownik
#23
Nowym, koles twierdzi ze nie uzywa nigdy zasyfionego, zaolejonego freonu zreszta tamten w duzej czesci uszedl z powodu nieszczelnosci na 2 oringach
  • Odpowiedz

Pampal

  2007-07-10, 10:53:51
Nowy użytkownik
#24
Wyczytałem że może być zaolejony skraplacz i olej blokuje oddawanie ciepła, poza tym szklane oczko montowane było przy r12. Przy r134a nie montują bo i tak przy wystarczającej ilości freonu występują pęcherzyki gazu.
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-10, 13:28:21
Użytkownik
#25
hmm kurde no moze faktycznie cos w tym jest - moze skraplacz jest zaolejony od wewnatrz i ogranicza przeplyw... kumpel mechanik zalozyl mi klime (zlozyl do kupy elementy) i dopiero potem do roboty wzial sie "napelniacz". Raczej nikt tego nie czyscil. Tylko czemu przy temp. rzedu 14-16stC klima pieknie schladza bez zamulania auta a przy 27-30st jest juz tragedia - jesli bylby zasyfiony w srodku to nawet przy niskiej temp. zewn. byloby chyba slabo.

Co do oczka na osuszaczu to jestem pewien ze wystepowalo w moim modelu, potwierdzone z innymi uzytkownikami mojego civica

Tak czy inaczej, wychodzi na to, ze klima kiepsko reaguje na gorac, skraplacz w koncu musi scholodzic gaz (70-80st C ?) do temp. (50-55st C ?) - co jesli temp. tloczenia jest wysoka i skraplacz nie obnizy temp. gazu wystarczajaco - czy wowczas zawor nie moze zamienic goracego plynu w zimny ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-07-10, 19:58:26 przez wally.)
  • Odpowiedz
1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa