Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klima Punto II 1,2 8v 2001

19 Odpowiedzi, 28662 Wyświetleń

4toku

  2010-05-19, 12:21:13
Nowy użytkownik
#1
Witam
Mam problem ze słabo działającą klimą w ww. aucie
To znaczy w czasie jazdy załącza się czuć chłodne powietrze ok 15 sek.
i po tym czasie wyłącza się też na ok. 15 sek i tak dalej.
To wszystko przy ok. 20 stopni na zewnątrz.
Już się staram nie myśleć co będzie w upały.
W marcu byłem na sprawdzeniu był czynnik , zero nieszczelności, kompresor tłoczy 9 czy 10 bar czyli ok.
Wymieniono czynnik i nabito 500 gr.
Czy to nie za mało ?
A może inna przyczyna.
Pozdrawiam

Edit.
Podczas próby po napełnieniu przy 14 st. temp. zewnętrznej z nawiewów szło 4 st
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-05-19, 12:32:20 przez 4toku.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-05-19, 16:18:43
Top użytkownik
#2
dwa miesiące to też mogła wystąpić nieszczelnośc .Wg mnie brak czynnika
  • Odpowiedz

R-40

  2010-05-19, 16:32:36
Zaawansowany użytkownik
#3
Kolega tadeusz chyba ma rację,
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-05-19, 16:53:57
Użytkownik
#4
Sprawdź wentylatory skraplacza, bo to co opisujesz wygląda na rozłączanie czujnika ciśnienia po przekroczeniu wartości maksymalnej.
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

4toku

  2010-05-19, 17:21:03
Nowy użytkownik
#5
CHŁODnick napisał(a):Sprawdź wentylatory skraplacza, bo to co opisujesz wygląda na rozłączanie czujnika ciśnienia po przekroczeniu wartości maksymalnej.
Czyli na zimnym silniku włączam klimę i po około minucie dwie
powinien się załączyć wiatrak chłodnicy silnika i klimatyzacji ?
Ale dlaczego w czasie jazdy czuć na przemian zimne i letnie powietrze ?
Problem jest w tym że nigdzie nie mogę się doszukać ile czynnika powinno być w instalacji
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-05-19, 17:35:46
Użytkownik
#6
Według moich danych 525-575, czujnik ciśnienia zakładając że wentylatory nie działają rozłącza sprężarkę, po obniżeniu ciśnienia do pewnej wartości ponownie załącza, więc raz z kratek leci ciepłe raz zimne.
Oczywiście jeśli ta hipoteza jest słuszna.
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

R-40

  2010-05-19, 17:52:04
Zaawansowany użytkownik
#7
Hipoteza jest bardzo słuszna i dotyczy tagże zabezpieczenia LP.
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-05-19, 18:03:17
Użytkownik
#8
Z tego co pamiętam w punto jest jeden czujnik ciśnienia poczwórnego działania na linii cieczowej. Mała ilość czynnika nie powodowałaby cyklicznej pracy układu a całkowite wyłączenie układu klimatyzacji w przypadku spadku ciśnienia poniżej 1,2-1,5bar.
Ale to wszystko gdybanie bo niewiadomo jakie ciśnienia panują w układzie.
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

4toku

  2010-05-19, 19:45:51
Nowy użytkownik
#9
Czyli jak dobrze rozumiem trzeba pojechać dopełnić układ do ok. 575 gr. (chyba nieco wiecej nie zaszkodzi)
a potem wkleić wydruk z testu klimy ( z tego co pamiętam były ciśnienie LP i HP , temperatury powietrza na zewnątrz i schłodzonego itp.)
Jeśli coś źle to poprawcie mnie Smile
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-05-19, 19:47:49
Moderator
#10
A moze parownik zamarza i wywala przeciwzamrozeniowka bo sam pisałes ze na zewnatrz 14 stopni
  • Odpowiedz

4toku

  2010-05-19, 19:52:03
Nowy użytkownik
#11
Fakt
Sam o tym myślałem , mam to auto od połowy września zeszłego roku
od tego czasu nie było u mnie więcej niż +20
  • Odpowiedz

4toku

  2010-07-01, 09:04:03
Nowy użytkownik
#12
Odgrzewam temat.
Znalazłem instrukcje obsługi tego auta i jest
550 +- 25gr. R134a
U mnie automat doładował do 500gr.
Czy to że czynnika jest mniej o te 50-75 gr. może wpływać na słabsze chłodzenie
bądź wyżej wymienione objawy ???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-07-01, 09:06:13 przez 4toku.)
  • Odpowiedz

wally

  2010-07-01, 09:32:48
Użytkownik
#13
Masz 500g, powinno byc 525-575 czyli brakuje Ci jakies 25 do 75g
  • Odpowiedz

4toku

  2010-07-01, 10:18:24
Nowy użytkownik
#14
wally napisał(a):Masz 500g, powinno byc 525-575 czyli brakuje Ci jakies 25 do 75g

To jest stwierdzenie faktu który już znam :|
  • Odpowiedz

wally

  2010-07-01, 12:08:02
Użytkownik
#15
Zgadza sie, ale kazdy wiekszosc uzytkownikow uwaza ze czym wiecej czynnika, tym auto lepiej chlodzi co nie jest prawda. Rownie dobrze nabijesz 25g i bedzie lepiej niz nabicie 75g
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-07-01, 12:08:38 przez wally.)
  • Odpowiedz

j_a_c

  2010-07-01, 16:16:13
Użytkownik
#16
a do filtra kabinowego ktoś zaglądał?
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

4toku

  2010-07-01, 17:08:22
Nowy użytkownik
#17
j_a_c napisał(a):a do filtra kabinowego ktoś zaglądał?
Na wiosnę był wymieniony
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-01, 17:29:49
Top użytkownik
#18
Bez podania ciśnień HP i LP oraz temperatury zewnętrznej nie da sie jednoznacznie stwierdzic usterki.Musisz podjechać do serwisu aby Ci to sprawdzili.
  • Odpowiedz

4toku

  2010-07-01, 17:47:12
Nowy użytkownik
#19
pojadę na pewno Smile
z reklamacją ( tam gdzie byłem na wiosnę na przeglądzie, dopełnieniu )
dlatego że nabili mi 500 gr a nie ~ 550 gr.
wtedy dostanę wydruk z maszyny i tam wszystko będzie Smile
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa